Cayman GTS

Příští generace Boxsteru a Caymanu dostanou čtyřválce

23. 3. 2014 • Novinky

Se čtyřválci má Porsche zkušenosti, spousta modelů z osmdesátých a devadesátých let je měla pod kapotou a nějak to fungovalo. Od roku 1995, tedy konce výroby 968, ale nastoupily ploché šestiválce (a V8 v Panameře a Cayenne) a menší motory se zdály být za zenitem. Pokrok však nespí a emisní limity taky zrovna nerostou a tak bylo rozhodnuto o jejich návratu. Příští generace Caymanu a Boxsteru bude znamenat jejich comeback. A nevyhnou se ani Macanu.

Šéf Porsche Matthias Müller uvedl pro jeden německý magazín, že díky současným technologiím je možno i z takto malých motorů dostat až 400 koní. To je rozhodně dostatečný výkon pro tyto vozy, bez přeplňování ale nedosažitelný a navíc se půjde až na hranu možností, i když jenom u vrcholových variant jakou je například GTS. A aby těch čtyřválců nebylo málo, speciálně vytvořená V4 pro závodní hybrid 919 bez pochyb stačí i přes pomoc elektromotoru umístěného nad přední nápravou. Pro menší počet válců hovoří i jejich nižší váha a tím pádem lepší jízdní vlastnosti, něco za něco tak platí i zde a je pouze na každém zákazníkovi, jak se nakonec rozhodne.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz