Připraven dobýt Evropu: Novinka z Činy Lynk & Co 08
Geely je čínská společnost působící v automobilovém průmyslu a díky akvizici prestižních značek, jako jsou Volvo a Polestar, udělala obrovský skok ve výrobě automobilů. Značka Geely má však také vlastní řadu vozů SUV a mimo jiné připravuje uvedení nového modelu Lynk & Co 08, plug-in hybridu založeného na platformě CMA.
Nový Lynk & Co 08 je SUV střední třídy, které je 4,82 m dlouhé, 1,91 m široké a 1,68 m vysoké. Z technických specifikací vyplývá, že vozidlo je vybaveno lithiovou nikl-mangan-kobalt-oxidovou (NMC) baterií o kapacitě 39,6 kWh, což je kapacita, která převyšuje největší baterie v plug-in hybridních vozech prodávaných v Evropě. Udávaný elektrický dojezd činí 245 km v čínském homologačním cyklu CLTC, což by se v evropském cyklu WLTP mohlo projevit na více než 200 km.
Hybridní pohonný systém
Hybridní pohon, který Lynk & Co nazývá “E-Motive EM-P”, se skládá ze dvou elektromotorů, pohonu všech kol a tříválcového přeplňovaného benzinového motoru 1,5. Celkový výkon systému dosahuje 400 kW (544 k) a maximální točivý moment činí 900 Nm.
Základní architekturou modelu Lynk & Co 08 je CMA 2.0, druhá generace modulární platformy CMA od Geely, stejná, která bude použita v novém Volvu XC60 a kterou v první verzi najdeme ve Volvu XC40, Lynk & Co 01 a Polestar 2.
Čínské ceny modelu Lynk & Co 08 zatím nebyly oznámeny, natož ceny evropské verze, která přijde na trh v roce 2024. Zatím není známo, zda budou k dispozici i další mild hybrid nebo plug-in motory s různými úrovněmi výkonu a velikostí baterií.
Připraven dobýt Evropu
Nový Lynk & Co 08, plug-in hybrid na platformě CMA, slibuje výkon 544 k a dojezd na elektřinu přes 200 km. Díky modulární platformě CMA společnosti Geely se Lynk & Co 08 prezentuje jako nejmodernější vozidlo, které splňuje potřeby těch, kteří hledají výkon, jenž je v souladu s ekologickou udržitelností. Prodejní cena a možnosti motorů budou zveřejněny v následujících měsících v závislosti na cílových trzích.
« Test Renault Austral Esprit Alpine 160 CVT: Oblékne Žlutý trikot Crossoverů? Největším rizikem pro evropské automobilky jsou elektromobily z Číny »