Při volbě povinného ručení je u klientů rozhodující cena
Při posuzování povinného ručení motorových vozidel je u klientů hlavním rozhodujícím kritériem jeho cena. O skutečný rozsah krytí a nabídku asistenčních služeb se zajímá pouhá čtvrtina z nich. Vyplynulo to z průzkumu chování cca 3.000 klientů, který si mezi svými poradci vyhotovila česká digitální finančně poradenská společnost Fingo.cz. Zajímají-li se klienti o připojištění, hned druhým rozhodujícím kritériem je jeho rozsah, případně nabídka služeb u cenově výhodnější konkurence.
Při uzavírání povinného ručení za škody způsobené provozem motorového vozidla zajímá drtivou většinu (94,4 %) klientů jako první výše pojistného, kterou budou platit. Oproti tomu jen čtvrtina (23,6 %) pojistníků se stará, jak pojišťovna v případě pojistné události s klientem komunikuje. Něco málo přes čtvrtinu (29 %) klientů pak zajímá jaká další připojištění si mohou zvolit a jak služby konkrétně obsahují.
Specialistka na neživotní pojištění Irena Jakobová říká: “Povinné ručení je zákonem stanovené pojištění, bez kterého nemůže vozidlo vyjet na silnici. Za pár tisíc chrání majitele vozidla v případě, že zaviní dopravní nehodu a způsobí tím někomu škodu i za miliony korun, což platí i v zahraničí (státy jsou uvedené na každé zelené kartě). I když je pro většinu řidičů nejdůležitější cena, vyplatí se sledovat také rozsah pojištění. Nižší limity mohou sice snížit výslednou cenu pojistky, ale při větší nehodě nemusí limit stačit na náhradu škody.”
V případě zájmu o připojištění k povinnému ručení za škody způsobené provozem motorového vozidla se o možnostech připojištění a jejich nabídku zajímá 43,1 % klientů. Z toho většina (94,4 %) klientů poptává především připojištění čelního skla.
Jen pouhé 1 % z nich se ale zajímá o kompletní připojištění všech skel na vozidle. Zatímco proti střetu se zvěří se připojistí celých 86,1 %, proti přírodnímu živlu a meteorologickým podmínkám je to jen 34,7 %. Co se pak týče případné havárie či vandalismu, pojistí se 37,5 % zájemců, zatímco s možnou krádeží vozidla počítá pouze 18,1 % klientů. Jedním z nejméně vyhledávaných připojištění je pojištění zavazadel ve vozidle. Sjedná si ho jen 1,4 % klientů, často proto, že o této možnosti připojištění vůbec nevědí.
“Nejčastěji si klienti připojišťují čelního sklo. Dávno pryč jsou časy, kdy vás zastavil za vámi jedoucí řidič s tím, že od vašeho vozu odlétl kamínek a poškodil jeho čelní sklo. Takové škody pojišťovny z povinného ručení již nehradí. Majitel auta si čelní sklo pro případy odlétnutých kamínků musí pojistit sám. K dalším vyhledávaným připojištěním patří střet se zvěří a rozšíření asistenčních služeb. V poslední době získává na oblibě také připojištění “přímá likvidace” nebo “nezaviněná nehoda”, kdy vám byla škoda způsobena viníkem pojištěným u jiné pojišťovny. Vaše pojišťovna zaštítí veškerou komunikaci s pojišťovnou viníka, vyřídí likvidaci a opravu vašeho vozidla a posléze si pojišťovny v podstatě vše vyřídí přímo mezi sebou.” vysvětluje Jakobová.
Z průzkumu nadále vyplývá, že čtvrtina (26,4 %) klientů nenechává své povinné ručení pravidelně každý rok přepočítávat, ani se o toto pojištění nijak zvlášť nezajímá. Z klientů, kteří naopak své povinné ručení pravidelně nechávají přepočítávat, to 98,6 % dělá proto, že hledá cenově výhodnější nabídky u konkurence. Z důvodu širšího krytí přehodnocuje své povinné ručení pouze 18,1 % klientů. Asi třetina (30 %) klientů, mění poskytovatele pojistného krytí proto, že měli v minulosti s pojišťovnou negativní zkušenosti.
“Finanční poradci jsou tu právě proto, že se klienti nejčastěji intuitivně dívají jen na cenu pojištění a následně při pojistné události mohou být zklamaní tím, že jim pojišťovna neplní tak, jak by si přáli. Pomocí profesionálně zvládnuté analýzy a digitálních nástrojů jsou poradci schopni klientům jasně ukázat rozdíly ve výši plnění a připojištěních mezi jednotlivými balíčky pojišťoven. S jejich pomocí si tak klienti častěji sjednávají pojištění, které není pouze jen jakousi “povinnou přítěží” ale skutečně funkčním zajištěním, které klienta ochrání před riziky.”
.« Barva automobilu může mít zásadní dopad na to, jak rychle jej můžete prodat Spalovací motory zachráněny: Na e-paliva se budou vyrábět i po roce 2035 »