28. 12. 2019 • Novinky
Když si kupujete nové auto, jeho cena klesne alespoň o pětinu hned po opuštění obchodu. I z tohoto důvodu Češi rádi nakupují auta z druhé ruky. Toto jsou nejčastější chyby, které děláme při kupování ojetých aut.
Každý chlap ví ohledně techniky přece vše nejlépe a za účelem ušetřit tak vsadí na své schopnosti a znalosti. Stojí to pak hodně úsilí a očekávaný výsledek koupě bezproblémového automobilu se ani nemusí dostavit. Autobazary jsou plné aut, které vypadají dobře. Funkčně však mohou být dávno za zenitem. Není hanbou vzít si s sebou odborníka, který vás bude nejen vědět poučit o nástrahách a slabinách jednotlivých modelů, ale také o nedostatcích konkrétních kusů. Tato investice navíc se určitě vyplatí. Přizvěte si pomoc.
I když tento bod je hlavním kamenem úrazu u žen, ani muži nemohou říci, že by se jich netýkal. Když vidíme vyleštěný lak bez škrábanců, nádherné třpytivé disky a vytepovaný interiér, dostaneme pocit, jako bychom kupovali auto, ve kterém nikdo nikdy neseděl. Netřeba zapomínat, že důležité je to, co je uvnitř. Lid se v motorech nevyzná, a tak se tam ani nedívají. Faktem však je, že zatím co přelakování poškozeného kusu karoserie stojí kolem 5.000 Kč, taková vada na motoru nebo i obyčejné rozvody, které “zapomněli” vyměnit, jsou o desetitisíce dražší a čekají právě na vás. Zkontrolujte také funkční části auta.
Tato chyba naštěstí není až tak častá, ale její případné následky mohou být o to horší. Nikdy nedělejte rychlé rozhodnutí. Vyzkoušejte si dané auto sami a porovnejte s jinými. Nikdy se nespoléhejte na to, že vás povozí prodávající. Ten totiž už o problémech ví a samozřejmě, že se je bude snažit zakrýt. Trhající motor? “Promiňte, se spojkou mi to nejde dobře.” Nefungující parkovací senzory? “Zaparkuji předkem.” Vždy si auto vyzkoušejte na vlastní kůži a pokud vám to někdo nechce dovolit, zvyšte ostražitost.
V autobazarech se jistě budou snažit sdělit pohádku o tom, jaký byl předchozí majitel. Pilot, co na něm skoro vůbec nejel? Mohou být stočené kilometry. Německý důchodce? No jasně. Důchodce rallye závodník, popřípadě nikdy ani nebyl v servisu. Manažer, co jezdil jen dlouhé cesty? Tak takto chceš omluvit ten kolosální nájezd. Není důležité to, kdo ho vlastnil, ale jak na něm jezdil. Typickým příkladem jsou velmi populární firemní auta. Když si je firma odepíše z účetnictví, končí v bazarech. Tyto vozy jsou typické pravidelným a autorizovaným servisem, ale jejich majitelům na nich až tak nezáleželo. Proto ani do přídavného jména “firemní” netřeba vkládat přehnanou důvěru. Vždyť nejlepší teréňák je firemní Fabia. Nenechte si namluvit pohádky o bývalých majitelích.
.
« Test Mercedes-Benz GLC 300 4MATIC Coupé Test ojetiny Jaguar XF SportBrake RWD »