Premiéra Škody Octavie III. generace je tady – Máme veškeré informace
ŠKODA dnes světu poprvé představuje výrazně modernizovaný vůz ŠKODA OCTAVIA. Předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO Bernhard Maier a šéfdesigner značky ŠKODA Jozef Kabaň v rámci zhruba dvacetiminutové prezentace, krátce před zahájením autosalonu ve Vídni, poprvé veřejnosti představují přepracované modely ŠKODA OCTAVIA COMBI a ŠKODA OCTAVIA RS. S novým designovým jazykem získá i kompaktní bestseller značky ŠKODA na dynamice a emocionalitě.
Výraznou příď se širokou maskou chladiče dotvářejí nové světlomety krystalického vzhledu a ještě širší otvory pro vstup chladicího vzduchu s voštinovou strukturou v nově tvarovaném nárazníku. Přední světlomety mohou být nově vybaveny Full-LEDtechnologií. Zadní koncová světla, která rovněž využívají technologie LED, nyní tvoří homogenní světelnou plochu ve tvaru písmene C. ŠKODA OCTAVIA narostla o několik milimetrů do délky, rozchod kol vzadu vzrostl o 30 milimetrů.
Interiér je navržen a vybaven ještě kvalitněji, přepracovány byl sdružený přístrojový panel a ovládací panel klimatizace. Nové ambientní osvětlení ve dveřích na bázi LED lze regulovat v deseti odstínech. Mezi nová Simply Clever řešení patří dva USB-konektory pro cestující na zadních sedadlech, sklopné stolky na opěradlech předních sedadel a vyjímatelná LED-svítilna v zavazadlovém prostoru verze s karoserií kombi, vyhřívaný věnec volantu a klíč s možností personalizace.
Nová generace systémů infotainmentu je provedena ve skleněném designu a její kapacitní displeje reagují už na lehký dotyk. Vrcholný navigační systém Columbus nabízí obrazovku s úhlopříčkou 9,2 palce, WLAN-hotspot a LTE-modul pro mimořádně rychlý přenos dat. V Phoneboxu je možno indukčně nabíjet chytré telefony.
Elektronické asistenční systémy výrazně překonávají úroveň běžnou ve třídě kompaktních vozů. Novinkou v programu jsou asistent pro jízdu s přívěsem, prediktivní ochrana chodců, sledování mrtvého úhlu Blind Spot Detect, Rear Traffic Alert a Crew Protect Assist, spolupracující se systémem Front Assist, včetně funkce nouzové brzdy City.
Pro modely ŠKODA OCTAVIA a ŠKODA OCTAVIA COMBI jsou k dispozici tři benzinové motory (TSI), tři motory naftové (TDI) a jeden agregát G-TEC (poháněný zemním plynem). Výkonnostní spektrum sahá od 81 kW (110 k) po 135 kW (184 k). Vedle manuálních převodovek je pro všechny motorizace k dispozici také převodovka DSG. Verze 1,8 TSI a 2,0 TDI lze kombinovat s pohonem všech kol 4×4. Jako volitelná výbava je nabídce Dynamic Chassis Control (DCC), umožňující měnit charakteristiku tlumení od komfortní až po sportovní. Všechny motory plní normu Euro 6.
Vrcholné verze modelu ŠKODA OCTAVIA a ŠKODA OCTAVIA COMBI jsou varianty RS v obou motorizacích. Výkon benzinového motoru 2,0 TSI byl zvýšen o 7 kW (10 k) na 169 kW (230 k). Z 0 na 100 km/h vůz zrychluje za 6,7 s a dosahuje maximální rychlosti 250 km/h. Tím se OCTAVIA RS 2,0 TSI stává nejsilnějším a nejrychlejším vozem ŠKODA OCTAVIA v historii automobilky. Naftový motor zaujme svou hospodárností, průměrná spotřeba činí pouze 4,5 litru nafty na 100 kilometrů. Díky sportovnímu podvozku je karoserie o 15 mm snížená, rozchod zadních kol je o 30 mm větší než dosud. Kola jsou k dispozici v rozměrech od 17 do 19 palců. Dynamický charakter vozu ještě zvýrazňuje stabilizační program ESC, diferenciál s elektronicky řízenou svorností XDS+ a možnost volby jízdního profilu Performance Mode Selection se zařízením Performance Sound Generator (na přání).
ŠKODA OCTAVIA je nejprodávanější modelovou řadou značky ŠKODA. Od jejího debutu v roce 1996 bylo dosud na celém světě prodáno více než pět milionů exemplářů. V roce 2016 byla na celém světě prodáno 436.300 vozů třetí generace tohoto kompaktního vozu, což představuje zhruba 38 procent celkového odbytu značky. V Evropě našlo svého zákazníka 255.100 vozů ŠKODA OCTAVIA, což oproti předloňskému roku představuje nárůst o 4,2 procenta.
Zážehové motory
Motor | 1.0 TSI | 1.4 TSI | 1.8 TSI | 1.4 TSI G-Tec |
Zdvihový objem [cm3] | 999 | 1395 | 1798 | 1395 |
Válce/ventily | 3/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Převodovka | 6M(7A) | 6M(7A) | 6M(7A) | 6M(7A) |
Největší výkon [kW/min-1] | 85/5000-5500 | 110/5000-6000 | 132/5100-6200 | 81/4800-6000 |
Největší toč. mom. [N.m/min-1] | 200/2000-3500 | 250/1500-3500 | 250/1250-5000 | 200/1500-3500 |
Max. rychlost [km/h] | 203(202) | 219 | 231 | 195 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9,9(10,0) | 8,1(8,2) | 7,6(7,1) | 10,9(11,0) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,8 | 5,2(4,9) | 6,1(5,8) | 5,7(5,5)* |
Cena Active [Kč] | 407.900 | 444.900 | - | 460.900 |
Cena Ambition [Kč] | 463.900 | - | 539.900 | 516.900 |
Cena Fresh [Kč] | 436.900 | 473.900 | - | - |
Cena Style [Kč] | 513.900 | - | 589.900 | 566.900 |
Cena Laurin & Klement [Kč] | - | - | 677.900 |
Vznětové motory
Motor | 1.6 TDI | 2.0 TDI |
Zdvihový objem [cm3] | 1598 | 1968 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 |
Převodovka | 6M(7A) | 6M(7A) |
Největší výkon [kW/min-1] | 85/3250-4000 | 110/3500-4000 |
Největší toč. mom. [N.m/min-1] | 250/1500-3200 | 340/1750-3000 |
Max. rychlost [km/h] | 203(202) | 218(215) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 10,1(10,2) | 8,4(8,5) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,1(3,9) | 4,3(4,5) |
Cena Active [Kč] | 471.900 | - |
Cena Ambition [Kč] | 527.900 | 577.900 |
Cena Fresh [Kč] | 500.900 | - |
Cena Style [Kč] | 577.900 | 627.900 |
Cena Laurin & Klement [Kč] |
RS
Motor | 2.0 TSI | 2.0 TDI | 2.0 TDI 4×4 |
Zdvihový objem [cm3] | 1984 | 1968 | 1968 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Převodovka | 6M(6A) | 6M(6A) | 6A |
Největší výkon [kW/min-1] | 169/4700-6200 | 135/3500-4000 | 135/3500-4000 |
Největší toč. mom. [N.m/min-1] | 350/1500-4600 | 380/1750-3250 | 380/1750-3250 |
Max. rychlost [km/h] | 250(249) | 232(230) | 228 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 6,7(6,8) | 7,9 | 7,6 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,5(6,6) | 4,5(4,9) | 5,1 |
Základní cena [Kč] |
4X4
Motor | 1.8 TSI | 2.0 TDI | 2.0 TDI |
Zdvihový objem [cm3] | 1798 | 1968 | 1968 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Převodovka | 6A | 6M | 6A |
Největší výkon [kW/min-1] | 132/4500-6200 | 110/3500-4000 | 135/3500-4000 |
Největší toč. mom. [N.m/min-1] | 280/1350-4500 | 340/1750-3000 | 380/1750-3250 |
Max. rychlost [km/h] | 229 | 215 | 228 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 7,4 | 8,5 | 7,1 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,6 | 4,7 | 4,9 |
Cena Active [Kč] | - | - | - |
Cena Ambition [Kč] | - | 632.900 | 684.900 |
Cena Fresh [Kč] | - | - | - |
Cena Style [Kč] | 694.900 | 682.900 | 734.900 |
Cena Laurin & Klement [Kč] | 784.900 | 772.900 | 824.900 |
« Nové Audi SQ5 3.0 TFSI – Benzín nahradil naftu a má 354 koní! Ženský test – Audi A4 2.0 TDI – Stále luxusní záležitost »