17138707081549642151

Přehled novinek a premiér v Ženevě (1.část)

14. 3. 2013 • Novinky, Zajímavosti

Vystavených vozů na ženevském autosalonu je skutečně velmi hojný počet, tudíž se drtivá většina z nich nestihne dostat ani na chvíli na naši titulní stranu, rozhodl jsem se vám pro přehled sepsat zatím veškeré důležité novinky této události. Jelikož bude ženevský autosalon probíhat až do 17. března, ale příjezdy novinek se zde skoro zastavily, shrneme si vše, co by mohlo zajímat nejen automobilového fanouška, ale také zcela “normálního smrtelníka”…. V našem žebříčku se tedy objeví hypersporty i např. Dacia Logan MCV. :D

 

Škoda Octavia Combi

Konečně si spousta netrpělivých nedočkavců mohla udělat obrázek o nové Octavii v karosářské variantě Combi. Její představení jsme tu už měli přímo po premiéře. Maximální objem zavazadelníku 1740 litrů, zatím osm nabízených motorů (86 – 150 koní), stupně a obsah jednotlivých výbav, bližší informace i cena, to vše je zabaleno do podrobnějšího článku.

7269905071420857545

 

Ford EcoSport

O novém modelu od Fordu, který je směřován na evropský trh, jsme tu už informovali, tak jen připomenu, že se jedná o nový, kompaktní crossover, který sdílí stejnou platformu s Fiestou se bude zatím prodávat pouze s trojicí motorů. A jak známe podvozky Fordu, jistě nebude jízdně úplně špatný.

19431241791877587735

 

VW Golf R Cabrio (VI)

Ano, sedmá generace VW Golf je sice již na světě, ale “šestce” stále zbývalo odhalit zatím nejsilnější a nejrychlejší kabriolet od VW, který byl kdy vyroben. Energii čerpá z dvoulitru TSI o výkonu 195 kW (265 koní) a je spjat s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG, která posílá sílu už pouze na přední kola. Díky tomu je schopen eRkový kabriolet zrychlit na 100 km/h za 6,4 sekundy a dosáhnout klasicky omezených 250 km/h. Stylově a velmi rychle tedy můžete svézt další tři pasážery a střechu můžete stáhnout dolů za 9,5 sekundy – do rychlosti 29 km/h. I když já osobně zrovna vozům značky VW neholduji, musím uznat, že by to bylo jistě stylové svezení.

13581031581374490409

 

Citroën C3 Hybrid Air

Jistě každý z nás už alespoň jednou přemýšlel o tom, jak by bylo skvělé pro peněženku, kdyby k nějakému žravému sporťáku v garáži přibylo nějaké auto, které by nemuselo strávit většinu času na čerpací stanici. A Citroën nyní zná to tajemství… C3 Hybrid Air není žádným elektrohybridem, naopak, jedná se o kombinaci benzínového motoru a stlačeného vzduchu, spolu s pneumatickým hydromotorem. Ten se kombinuje s poněkud zvláštním druhem automatu s tzv. “planetovým měničem”. Z videa níže se dozvíte, že auto tak může jet buď pouze na stlačený vzduch, na benzín nebo zkombinovat oba motory. Tato technika by měla dopomoci ke spotřebe 2,9 litru na 100 km jízdy a emise by měla tato C3 doslova stlačit pod 70 g/km. Že by se Citroën vracel do revolučních dob?

439674451764011086

YouTube Preview Image

 

Toyota FT86 Open Concept

Jak jistě víte, nedávno jsme otestovali vynikající Toyotu GT86 a byli jsme z ní tak nadšeni, že nám zpráva o otevřené verzi dala opět důvod k netrpělivému očekávání. Do Ženevy totiž přivezla Toyota koncept GT86 Cabrio, která zatím nese název FT86 Open Concept. Motor zůstal stejný, jako v případě Coupé, takže stále je síla vyráběna z ploché, dvoulitrové strojovny od Subaru o výkonu 200 koní, které jsou posílány na zadní kola skrze šestistupňový manuál. Sériově vyráběná verze by ale měla být nabízena také s automatem o stejném počtu rychlostních stupňů. Toyota sama zatím sbírá ohlasy, aby měla jistotu, zda Open Concept skutečně vyrábět jako produkční vůz. My říkáme jasně: “Žádné čekání, sem s ní!!!”

4662633231446784275

 

LaFerrari

Jednoduše, stručně a jasně… tak zní jméno jednoho ze zbrusu nových hyperaut, která svými výkony posunuje rychlé ježdění opět o řádný kus dále. Pravda, že na toto (mnou osobně) velmi nesympatické jméno rozhodně zapomenete, až (jestli) budete řídit jeden z 499 kusů tohoto vlastně nejvýkonnějšího Ferrari v historii. Motor V12 o objemu 6,3 litru a elektromotor dohromady dávají 963 koní (708 kW) a zrychlit na 100 km/h tak zvládne již pod 3 sekundy! Částku 1,3 miliony Eur sice určitě nenajdete jen tak na zemi, ale i kdyby někdo náhodou uvažoval o vyloupení banky, nechte si zajít chuť. O toto Ferrari má zájem dokonce přes 1000 zákazníků, takže už je beznadějně vyprodáno a navíc si Ferrari opět samo určí, komu ho vlastně prodá a komu ne…

69207339687211887

 

Dacia Logan MCV

Po Hypersportu LaFerrari si dáme něco z poněkud z jiné cenové kategorie. Dacia přivezla do Ženevy nový Logan, který nejen, že nevypadá tak odpudivě, jako starý Logan, vypadá naopak velmi dobře a sebevědomě. Karoserii má dlouhou 4,49 metru a můžete v ní převážet předměty o délce až 2,7 metru! Základní objem kufru je 573 litrů, ovšem maximální (po sklopení zadních sedadel) činí až 1518 litrů. Motory budou v nabídce od základního agregátu o objemu 1,2 litru s výkonem 55 kW (75 koní), přes tříválec TCE 90 s výkonem 66 kW (90 koní), až po diesel 1,5 dCi s výkonem stejným, jako motor TCE 90. Prodávat se začne již v dubu, a to nejdřív v Británii za cenu 8000 liber (cca 236 500 Kč). Není to sice Octavie Combi, ale jsme na Logana MCV také velmi zvědaví…

435769893199371369

 

Mercedes-Benz A45 AMG

Oficiálně nejsilnější sériově vyráběný dvoulitr na světě v malém Áčku si zde také vysloužil svou premiéru. Turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitr poskytuje celkem 360 koní (265 kW) a 450 Nm. Tyto hodnoty přenáší na vozovku sedmistupňová dvouspojková převodovka AMG Speedshift DCT přes všechna čtyři kola (skrze 19” ráfky s pneumatikami o rozměrech 235/35 R19). Asi jsem se zamiloval!

10423599441112194335

Pokračování příště…

 

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz