Předražená Čína
Čína, dnes největší automobilový trh na světě. Všechny světové automobilky se zaměřují hlavně na tento trh, vyvíjejí speciální verze vozů, limitované edice i úplně nové vozy. Čína totiž v poslední době udělala obrovský krok dopředu, silnice se zde stavějí rychlostí světla a donedávna nezaplněný automobilový trh se začíná rychle zaplňovat.
Tím pádem je to pro výrobce nejdokonalejší místo pro export, pěkně předražený export. Mohlo by se zdát, že automobilky se budou přetahovat o zákazníky a ceny půjdou dolů v honbě za vyšším výdělkem a více prodaných kusů. Není tomu ale tak, jak by se na první pohled mohlo zdát a místní lidé musejí sahat hluboko do kapes, někdy dokonce skoro třikrát hlouběji než v USA. Ano, čtete dobře, třeba nové sportovní BMW i8 se v Číně bude prodávat za 321-350 tisíc dolarů, což je oproti 137 tisícům dolarům v USA skoro trojnásobek.
Čínská Národní rozvojová a reformní komise proti vysokým cenám německých automobilek docela úspěšně bojuje. Jedná se hlavně o automobilky Audi, BMW a Mercedes. ČDRC dokonce nedávno navrhovala pokutování této německé trojky. Tato komise má pravomoc pokutovat automobilku ve výši až 10 procent z ročních tržeb. Sankci může udělit za porušení jednoho z některých mezinárodních pravidel, například předražený prodej zboží. Pokuta však postihne pouze automobilku Audi, Mercedes i BMW se z toho na poslední chvíli stihli vyvléknout zlevněním některých modelů a hlavně snížením ceny náhradních dílů. V přepočtu automobilka Audi bude nucena zaplatit pokutu ve výši 250 milionů juanů, to je v přepočtu asi 850 milionů korun.
.
« Alfa Romeo Giulia půjde po krku německým sedanům Další ochutnávka nové Škody Fabie! »