Právě byla představena Škoda Octavia 3
Dnes odpoledne byla konečně oficiálně představena nový generace Škody Octavie. Jde již o třetí verzi od uvedení na trh v roce 1996. Včera jsme vám přinesli shrnující článek včetně prvních propagačních fotek. Dnes jsou tedy na řadě informace oficiální. Co tedy víme?
Nová Octávia vyrostla do všech směrů. Délka vozu se zvětšila o 90 mm na 4659 mm, šířka 45 mm na 1814 mm a rozvor povyrostl o značných 108 mm na finální hodnotu 2686 mm. Ač se tedy zvětšila do všech směrů, stále náleží do nižší střední třídy, nárůstem rozměrů se pouze dotáhla na svou konkurenci. Tou jsou i nadále vozy jako VW Golf, Seat Leon, Chevrolet Cruze, Hyundai i30, Kia C’eed apod. Co ale bude normálního zákazníka zajímat více jsou rozměry uvnitř vozu. I zde se samozřejmě “nafukovalo”. Vzadu přibude cestujícím v prostoru pro kolena 73 mm a mezi sedákem a stropem naměříme 980 mm. Šířka je větší vpředu o 39 a vzadu o 26 mm. Modla některých českých zákazníků – kufr – taky nabral, a to konkrétně 5 litrů objemu, výsledná hodnota je tedy 590 litrů. Tady nemá Octavia konkurenci.
Změny se samozřejmě odehrály také pod kapotou. V nabídce budou jak tradiční benzínové a naftové motory, tak verze spalující CNG. Ve hře je i plně elektrická varianta. Všechny motory kromě základního benzínového a naftového budou dostupné s technologií Green – Tec a rekuperací brzdné energie. A teď k nabídce motorů. Benzínový základ tvoří čtyřválcová “jedna-dvojka” TSI o výkonu 63 kW. Nejvýkonnější běžná verze potom bude 1,8 TSI s maximálním výkonem 132 kW. Ta také bude jediná s víceprvkou zadní nápravou. Ostatní motory s výkonem do 110 kW včetně se musí spokojit s jednodušší vlečenou nápravou. Celkem budou benzínové motory čtyři s objemy 1,2, 1,4 a 1,8 litru.
Nafta začíná na dnes již tradičním čtyřválci 1,6 TDI s výkonem 77 kW. Dieselové varianty budou opět čtyři, objemy ale pouze dva – 1,6 a 2,0 TDI. Vrchol bude tvořit dvoulitr s výkonem 110 kW. Nejúspornější pak bude 1,6 TDI Green-Line s výkonem 81 kW a spotřebou 3,4 litru nafty na 100 km. Převodovky budou standartně manuální s pěti nebo šesti stupni, v případě zajmu dvojspojkové automatické DSG. V plánu jsou samozřejmě i verze s pohonem všech kol a oblíbené RS.
V příplatkové výbavě se nově objevují dříve nedostupné technologie. Zajímavý je například adaptivní tempomat Adaptive Cruise Assistant (ACA) nebo asistent dálkových světel Intelligent Light Assistant. Z dalších jmenujme volbu jízdního režimu Driving Mode Selection, parkovací asistent či rozpoznávání dopravních značek. Rádio nebo navigaci půjde nově ovládat vícedotekově, nechybí ani senzor zachytávající přiblížení ruky. Chybět nebude ani škrabka na led v prostoru tankovacího hrdla po vzoru Rapida nebo koš na odpadky v zavazadlovém prostoru.
Do prodeje se nová Octavia dostane v únoru příštího roku, kdy prodejci začnou přijímat první obejdnávky. Ceny prozatím nejsou známy, odhaduje se ale, že budou o asi 30 000 Kč výše než u aktuální generace.
« Plánovaná výroba Jaguaru C-X75 zrušena TEST Citroën DS4 THP 200 Sport – Different Spirit »