ford_shelby_gt500_108_5c3cb1ebeecb8

Pravá americká síla. Nový Mustang Shelby GT500

15. 1. 2019 • Novinky

Nejvýkonnější produkční Ford Mustang celé nabídky je venku! Má přes 700 koní, stovku dá za 3 vteřiny a zdobí ho nejen výrazný optipaket, ale třeba i karbonová kola. Na první pohled nás zarazila skutečnost, že Ford pro Shelby GT500 nepoužil přední část z modernizovaného, nýbrž z původního Mustangu, který je na trhu už od roku 2015. Auto tak vypadá agresivněji než nové modely, čemuž ostatně dopomáhá i výrazný bodykit. Ale od toho, abychom se bavili jen o lízátkách a spojlerech tu nejsme.

Tady jsou fakta!

Shelby ani Ford prozatím oficiálně neoznámili, kolik bude mít GT500 koní. Řekli však velmi důrazně, že výkon přeplňovaného osmiválce s objemem 5,2 litru přesáhne 700 koní. Za „Velkou Louží“ už panují dohady o tom, že údajný výkon leží kdesi okolo 750 koní a že točivý moment přesáhne díky 2,7litrovému kompresoru hned 950 N.m. Jaká bude skutečnost si ale musíme počkat do jara, kdy bude zveřejněno více.

Nový Ford Mustang Shelby GT500 si budete moci objednat pouze s dvouspojkovou automatickou převodovkou se sedmi kvalty. Vyrábí ji společnost Tremec a bude prý schopna vymlátit z vozu i poslední zbytky dynamiky. To znamená, že nový Shelby GT500 zrychlí z 0-100 km/h za zhruba 3 sekundy a magickou čtvrt míli zdolá pod 11 sekund.

Brutální brzdy a spousta karbonu

Automobilka Ford pak k oficiálním snímkům a videu přidává také informaci, že Shelby GT500 je Mustangem s dosud nejlépe propracovanou aerodynamikou. A protože nové auto bude dosahovat brutálních rychlostí, dostane šestipístkové třmeny Brembo s kotouči vpředu o průměru 420 mm.

Na přání pak bude k mání i takzvaný Carbon Fiber Handling Package tedy balíček, který výrazně pozvedne schopnosti a agilitu auta díky úbytku neodpružené hmotnosti. Vedle standardně dodávaných magnetoreologických tlumičů s proměnnou tuhostí totiž Pětistovka s příplatkovým balíčkem dostane i karbonové disky kol se speciálními, ultralepivými pneumatikami Michelin. Součástí paketu pak bude také odstranění zadních sedadel a ještě větší zadní křídlo s nastavitelnou geometrií.

Kolik bude novinka stát je prozatím ve hvězdách. Už z fotografií je ale jasné, že na ty, kteří si Shelby GT500 troufnou řídit, bude pořádně cenit zuby!

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz