Praga R1R – Nejrychlejší české auto v historii
Silniční varianta ostrého závoďáku dostala homologaci a může směle mezi ostatní auta na silnici. Praga R1R s homologací pro běžné silnice má dosahovat výkonového poměru 550 koní na tunu, čímž se blíží třeba takovému Bugatti Veyron.
R1R ale nebude auto na denní jezdění, homologace spočívá jen v přidání nejnutnějších částí pro splnění předpisů, například plnohodnotné osvětlení. Jedinou výraznější změnou je umístění motoru do pomocného rámu. Jízda po veřejných komunikacích tak bude opravdu jen pro otrlé, nebo naprosté fanatiky do sportovních vozů. Motor, dvoulitrový turbem dopovaný čtyřválec z dílny RenaultSport, bude dávat výkon něco kolem 350 koní. Suchá hmotnost vozu se odhaduje na 700 kg.
Bohužel více informací Praga nezveřejnila, ale jedno je jisté. Toto bude nejultimátnější auto, které kdy v našich podmínkách vzniklo. Bravo!
.
« Rychlé Seaty v budoucnu i s diesely Sériový Ford GT 2017 vyfocen! »