Porsche – turbo éra a čtyřválec?
Módní trend přeplňování, který je dnes tak “in” díky všem těm byrokratickým nesmyslům a tvrzením, že auta například zabíjí lední medvědy, spoustu exotického ptactva, způsobují vlny tsunami, globální oteplování apod., je dnes již tak trochu rutina. Tím pádem se automobilky zaměřují na downsizing a osazují své nově vyvíjené motory přeplňováním – v drtivé většině turbodmychadlem.
U Porsche máme přeplňování už několik desítek let, kdy se dostalo turbodmychadlo poprvé do modelu 911 Turbo v roce 1974. Pokud Vám někdo bude tvrdit, že toto Porsche bylo první “oturbené” BENZÍNOVÉ, sériové auto na světě, nevěřte mu – není to pravda. Poprvé se turbodmychadlo objevilo v sériově prodávaném benzíňáku v zámoří (už v roce 1969). Dá se ale říct, že první auto s turbodmychadlem (které fungovalo) bylo BMW 2002 Turbo (1973). Jinak sahá historie turdodmychadla až do roku 1909!
Ale o tom až někdy příště, dnes má Porsche přeplňování například stále v 911 Turbo, GT2, Panameře a Cayennu. Jenže to nebude zdaleka vše. Objevily se nepotvrzené informace, že se přeplňování dostane i do “sociálnějších” modelů. Údajně se dokonce vrátí i čtyřválcový Boxer, který se má dostat za záda řidiče do modelu Boxster a dokonce i za zadní nápravu Porsche Carrera a Carrera S.
Dokážete si vůbec v dnešní době představit Porsche, které má čtyřválec?
.