Porsche plánuje dát nový atmosférický šestiválec i do dalších modelů
Porsche nedávno potěšilo všech puristy novým pokračováním opěvovaného Caymanu GT4. Novinka 718 Cayman GT4 skrývá pod kapotou (u motoru uprostřed jde opravdu o obrazné pojmenování) na dnešní dobu poměrně unikátní atmosférický motor z Porsche 911. Čtyřlitrový atmosférický šestiválec vychází z přeplňovaného třílitru z Carrery. Po úpravách přišel o turbo a naopak přibyl objem. Konečný výsledek je 309 kW (420 k) a 420 Nm.
Dobré zprávy pro milovníky atmosfér
Přitom původně se očekávalo, že Porsche použije podladěný motor z 911 GT3. Podobně, jako to udělalo BMW v případě M2 Competion, kterou pohání motor z M3. Porsche to však vymyslelo jinak. Šéf Porsche GT divize, Andreas Preuninger, to okomentoval následovně: “Je to zcela nový motor. Je z motorové rodiny 9A2 a nazýváme ho Evo. Vytvořili jsme novou klikovou skříň, hlavy válců, písty, klikový hřídel a nové ojnice.“
Preuninger se vyjádřil i o tom, že tolik námahy se do motoru vložilo také proto, aby mohl být použit i v jiných typech značky. “Je to velká námaha vyvinout zcela nový motor. Věříme, že atmosférické motory, hlavně v takových autech pro puristy, mají budoucnost. Pokud mám být upřímný, tento motor bychom mohli použít i v dalších modelech.“ Rozhovor pro magazín carscoops.com uzavřel důvodem, proč malý sporťák nedostal motor z GT3.“
Nemůžeme ho srovnávat s 9A2 Evo. Do auta bychom ho dostali s kladivem, ale to by pro masovou výrobu nemělo smysl. Rovněž je zbytečné mít v autě s výkonem 420 koní titanové ojnice,“ uzavřel Preuninger.
.« Plánujete nákup auta z bazaru? Poradíme, na co si dát pozor Test FIAT 124 Spider Lusso. Italské sushi »