Porsche Panamera ukazuje interiér

15. 2. 2009 • Novinky

Porsche si s odhalováním své nové Panamery dává opravdu na čas. Nyní se na svět konečně dostaly snímky interiéru této očekávané novinky, spolu s nimi i několik dalších informací a také fotek exteriéru.

YouTube Preview Image

Porsche se od Panamery hodně slibuje a vypadá to, že ví proč. Jak již víme z dřívějška, půjde o liftback s pěti dveřmi, ačkoliv Porsche stále tvrdí, že jde o sedan. Budiž, nicméně vzadu je výklopná celá stěna včetně skla.

Zajímavě řešen je interiér. Najdeme v něm tu nejluxusnější možnou výbavu, jmenujme třeba čtyřzónovou klimatizaci nebo obří počet airbagů, totiž čelní, kolenní, boční vepředu i vzad a hlavové taktéž po celé šířce vozu.

Středem celého auta se táhne jako lať středová konzola, která u zadních cestujících ukrývá nějaké ty úložné prostory, popřípadě ovládání některých doplňkových výbav jako je ona zmíněná čtyřzónová klimatizace, vepředu je už hustě osázena ovladači a mizí v přístrojové desce. Co z toho vyplývá? Porsche Panamera se bude (zatím) nabízet jen jako čtyřsedadlový vůz.

Co se prostoru týče, zmiňme ještě kufr. Ten bude mít díky otevírání včetně skla slušný přístup a jeho objem je ne úplně zanedbatelnch 445 litrů, verze Turbo bude mít o několik litrů méně. Zadní sedadla jsou sklopná, takže sportovní sedan může být i překvapivě praktickým vozem. Zkrátka dovolené v Panameře netřeba se obávati.

Porsche zatím nabídne Panameru jen s osmiválci. Základem prozatím bude verze S, která nabídne tradiční V8 4,8 litru o výkonu 400 koní. K tomuto motoru bude možné přikoupit pohon všech kol a udělat z vozu Panameru 4S. Výkony jsou následující – 0-100 za 5,3, resp. 5,0 u 4S z důvodu lepší trakce, maximální rychlost shodně 280 km/h.

Verze Turbo nabídne již v základu pohon všech kol a výkon kulatých 500 koní. Díky tomu překoná hravě rychlost 300 km/h a na stovku zrychlí za 4,2 sekundy.

Dále se spekuluje ještě o nasazení základního šestiválce 3,6, časem doplněného i o hybridní ústrojí, a desetiválce z Carrery GT jakožto vrcholu nabídky. Ve hře zůstává i nasazení dieselu jako u Cayennu.

Základní cena Panamery S je v Německu stanovena na (v přepočtu) rovné 3 miliony korun.

Oficiální představení uvidíme v Ženevě za pár týdnů.

v122769774839724 v123451915641807 v123451915641808

v123451915641809 v123451915641810 v123451915641811

v123451923141813 v123451923141814 v123451923141815

v123451923141816 v123451923141817

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz