Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo: nejvýkonnější kombi světa se představuje!
Porsche rozšiřuje svou nabídku hybridních vozidel. Také modelová řada Panamera Sport Turismo bude korunována výkonnou hybridní verzí s možností vnějšího nabíjení.
U nové vrcholné verze Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo je čtyřlitrový motor V8 kombinován s elektromotorem. Hybridní soustava poskytuje nejvyšší celkový výkon 500 kW/680 koní. Již těsně nad volnoběžnými otáčkami je k dispozici točivý moment 850 Nm. To umožňuje zrychlení z nuly na 100 km/h za 3,4 sekundy a nejvyšší rychlost 310 km/h. Kombinovaná spotřeba paliva EU činí 3,0 l/100 km. Nejvýkonnější Sport Turismo dokáže ujet až 49 kilometrů s čistě elektrickým pohonem s nulovými lokálními emisemi.
Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo je ve svém segmentu výjimečným vozem nejen kombinací sportovních výkonů a hospodárnosti, ale i svým prostorovým konceptem. Nový vývěsní štít této modelové řady vyhoví také vysokým požadavkům na každodenní praktičnost svým velkým zadním výklopným víkem, nízkým prahem zavazadlového prostoru, větším objemem zavazadlového prostoru a uspořádáním sedadel 4+1. Porsche kombinuje jedinečný design a vysokou úroveň užitných vlastností pro každodenní provoz s vrcholnými sportovními výkony a maximální hospodárností.
680 koní a elektrický dojezd 49 kilometrů
Jako již ve vrcholné verzi sportovního sedanu Panamera dává nyní hybridní technika Porsche najevo svůj značný výkonový potenciál i v karosářské variantě Sport Turismo. Strategie podporování spalovacího motoru elektromotorem byla pro model Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo se sériově dodávaným pohonem všech kol převzata ze supersportovního vozu Porsche 918 Spyder. Již od 1400 ot./min poskytují motor V8 se dvěma turbodmychadly (404 kW/550 koní) a elektromotor (100 kW/136 koní) maximální celkový točivý moment 850 Nm. Spojka v hybridním modulu má elektromechanické ovládání. Z toho vyplývají krátké reakční doby a vysoká míra komfortu. Hnací síla je přenášena na všechna kola prostřednictvím adaptivního systému Porsche Traction Management (PTM) a dvouspojkové převodovky Porsche (PDK) s osmi převodovými stupni a rychlým řazením. Pohon E-Performance umožňuje sprint z nuly na 100 km/h během 3,4 sekundy. Po dalších 8,5 sekundy je dosaženo hranice 200 km/h. Možná je jízda nejvyšší rychlostí 310 km/h.
Proti těmto sportovním výkonům stojí nejvyšší hospodárnost. V kombinovaném režimu EU činí spotřeba paliva 3,0 l/100 km a elektrické energie 17,6 kWh/100 km. Turbo S E-Hybrid Sport Turismo ujede čistě elektricky a s nulovými lokálními emisemi až 49 kilometrů, přičemž v tomto režimu může dosáhnout nejvyšší rychlosti 140 km/h. Lithium-iontové akumulátory s energetickou kapacitou 14,1 kWh lze v závislosti na nabíječce a přívodu elektrického proudu nabít během 2,4 až 6 hodin.
Jedinečný design, adaptivní střešní spoiler a uspořádání sedadel 4+1
Turbo S E-Hybrid Sport Turismo nabízí veškeré inovace druhé generace modelové řady Panamera. Mezi ně patří digitalizovaný panel přístrojů Porsche Advanced Cockpit, progresivní asistenční systémy, jako je Porsche InnoDrive včetně adaptivního tempomatu, a na přání dodávané řízení zadních kol.
Do této kategorie spadá také v tomto segmentu jedinečný střešní spoiler, jehož sklon je nastavitelný ve třech krocích v závislosti na jízdní situaci a zvoleném jízdním režimu. Střešní spoiler vytváří přítlak na zadní nápravu odpovídající hmotnosti až 50 kilogramů. Až do rychlosti jízdy 170 km/h splývá tento aerodynamický prvek, který je součástí aktivního aerodynamického systému Porsche Active Aerodynamics (PAA), v zasunuté poloze s úhlem minus sedm stupňů s klesající střešní linií. Od 170 km/h se střešní spoiler automaticky vysune do polohy Performance se sklonem plus jeden stupeň, čímž zvyšuje jízdní stabilitu a příčnou dynamiku. V jízdních režimech Sport a Sport Plus se střešní spoiler vysune do této polohy již od rychlosti jízdy 90 km/h. PAA změní úhel sklonu spoileru na plus 26 stupňů od rychlosti jízdy 90 km/h, pokud je otevřeno na přání dodávané posuvné panoramatické střešní okno, čímž dojde k minimalizaci vznikajících turbulencí.
Koncepčně nabízí vrcholný model veškeré přednosti nové řady Sport Turismo, které vyplývají z jejího avantgardního designu. V porovnání se sportovním sedanem Panamera vyšší linie střechy usnadňuje vzadu nastupování a vystupování a ponechává cestujícím na zadních sedadlech výrazně více prostoru pro hlavu. Sériově dodávané elektricky ovládané zadní výklopné víko s širokým úhlem otevření a práh zavazadlového prostoru s výškou pouhých 628 milimetrů nad zemí zvětšují využitelnost zavazadlového prostoru. Také Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo je vybavena třímístnou zadní lavicí. Protože však mají obě krajní sedadla – v souladu se sportovním a komfortním charakterem této modelové řady – podobu samostatných sedadel, vyplývá z toho vzadu konfigurace 2+1. Na přání lze pro zadní část interiéru objednat dvě elektricky nastavitelná samostatná sedadla.
Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo nabízí objem zavazadlového prostoru 425 litrů, měřeno až k horní hraně opěradel zadních sedadel. Opěradla tří zadních sedadel lze sklopit samostatně nebo kompletně (jsou dělená v poměru 40:20:40). Opěradla se odjišťují elektricky ze zavazadlového prostoru. V tomto případě se objem zavazadlového prostoru zvětší až na 1295 litrů.
« Co je vlastně zač Jeremy Clarkson aneb o životě legendy. TEST Volkswagen Arteon 2.0 BiTDI – Nový vrcholný model není pro každého! »