Porsche Česká republika vstupuje do roku 2023 s dalším rekordem: 750 000 prodaných nových automobilů
Společnost Porsche Česká republika, největší importér nových osobních a užitkových vozidel do České republiky, předala v uplynulém roce zákazníkům 31 513 nových vozů značek Volkswagen, Audi, SEAT, Volkswagen Užitkové vozy a CUPRA a dosáhla obratu 25, 618 mld. Kč. Celkem si od založení importéra v roce 1991 k 25. lednu 2023 zákazníci převzali již 750 000 nových vozidel.
Meziročně se v roce 2022 počet předaných nových vozů výše uvedených značek snížil o 6,8 %. Ještě více, o 7,1 %, však v roce 2022 poklesl celkový trh, který zaznamenal 219 010 registrací nových osobních a lehkých užitkových automobilů. Společnost Porsche Česká republika si tak navzdory mnoha nepříznivým vlivům a ekonomickým podmínkám udržela své významné místo na českém trhu, a svůj tržní podíl dokonce mírně zvýšila – o 0,1procentního bodu z 16,3 % na 16,4 %.
„Rok 2022 nám přinesl rozporuplné výsledky. Na jedné straně máme od zákazníků vysoké počty objednávek, na druhé straně nám pokračující omezení ve výrobě kvůli nedostatku polovodičových součástek brání tuto vysokou poptávku uspokojovat v obvyklých termínech,“ říká Jan Hurt, jednatel Porsche Česká republika. „A podobný je i výhled na letošní rok, v němž rovněž počítáme s nižšími objemy prodaných vozů. Současně však i nadále pokračujeme v naší elektrické ofenzivě a podporujeme nízkoemisní mobilitu v České republice.“
Hlavní ukazatele společnosti
2022 | 2021 | Rozdíl | ||
Obrat (mld. Kč) | Porsche ČR | 25,6 | 21,9 | +16,79 % |
Z toho After Sales | 2,5 | 2,2 | +11,8 % | |
Počet nových vozidel předaných zákazníkům (ks) | Volkswagen osobní vozy | 17 532 | 18 284 | -4,1 % |
Audi | 3 444 | 2 967 | +16,1 % | |
SEAT | 4 621 | 7 730 | -40,2 % | |
CUPRA | 2 313 | 643 | +259,7 % | |
Volkswagen Užitkové vozy | 3 603 | 4 194 | -14,1 % | |
Celkem | 31 513 | 33 818 | -6,8 % | |
Prodané ojeté vozy (ks) | Das Welt Auto | 15 200 | 16 884 | -10,0 % |
Rok 2022 přinesl pokles dodaných vozů v rámci koncernu Volkswagen i na globálním trhu. Celkem si zákazníci převzali 8 262 776 vozidel (-7,0 %). Značka Volkswagen osobní vozy k výsledku přispěla 4 563 340 automobily (-6,8 %), Audi 1 614 231 vozidly (-3,9 %) a Škoda Auto 731 262 vozy (-16,7 %). Značky SEAT a CUPRA předaly 385 592 vozů (-18,1 %), Porsche 309 884 vozů (+2,6 %), Volkswagen Užitkové vozy 328 572 vozidel (-8,6 %), Bentley 15 174 automobilů (+3,5 %), Lamborghini 9 233 vozů (+9,9 %) a TRATON 305 488 užitkových vozidel a autobusů (+12,6 %).
V České republice se za mimořádně úspěšným rokem 2022 ohlížejí značky Audi a CUPRA s meziročními nárůsty +16,1 %, resp. +259,7 %. Nejprodávanějším modelem s logem čtyř kruhů bylo Audi A6, které navíc získalo ocenění Flotilové auto roku 2022. Loňský rok byl také ve znamení supersportovních modelů R a RS se 198 dodanými vozy. Kromě toho byl na trh uveden model RS 3, u kterého Audi eviduje již více než 200 zákaznických objednávek. Značka Audi navíc zajistila flotilu 10 pancéřovaných luxusních limuzín Audi A8 L, která zabezpečila hladký průběh předsednictví České republiky v Radě EU.
Značka CUPRA překonává se 152 900 dodanými vozy rekordy a s 92,7% zvýšením prodeje je nejrychleji rostoucí automobilovou značkou v Evropě. CUPRA si skvěle vede také v České republice, a to především díky fenoménu Formentor. Zákazníci si zakoupili již více než 2000 vozů Formentor, který se tak stal 8. nejprodávanějším modelem v segmentu SUV-C (podle SDA). CUPRA má po téměř čtyřnásobném nárůstu prodejů třetinový podíl na celkovém prodeji značek SEAT a CUPRA, které společně drží 9. pozici v žebříčku značek na českém trhu. Španělský výrobce slaví úspěchy také ve fleetovém prodeji a loni u nás otevřel první showroom CUPRA Garage.
U značky Volkswagen osobní vozy prověřili hned zkraje loňského roku vytrvalost a odolnost svého bestselleru a do pouštní výhně vyslali Tiguan Allspace jako doprovodné vozidlo českého týmu BARTH Racing na Rallye Dakar. V loňském roce bodovalo také Polo, které získalo nejvíce objednávek od zákazníků. Rok 2022 byl rovněž ve znamení uvedení na trh zcela nových modelů Taigo a ID.5/ID.5 GTX. Výhled na další vývoj elektromobily poskytl koncepční vůz ID. SPACE VIZZION na veletrhu E-Salon 2022 v Letňanech.
Prodejní oddělení českého importéra značky Volkswagen Užitkové vozy uzavřelo loňský rok s 6 386 nevyřízenými objednávkami od zákazníků. Hannoverský výrobce představil zcela novou generaci ikonického Multivanu a zahájil předprodej přelomového elektromobilu ID. Buzz. Všestrannou využitelnost modelu Multivan obou aktuálně nabízených generací, T6.1 a T7, potvrdilo 41 vozů zapůjčených české vládě pro zajištění mobility v průběhu předsednictví České republiky v Radě EU.
Společnost Porsche Česká republika pokračuje v realizaci svých ambiciózních plánů v oblasti dekarbonizace a přechodu na elektromobilitu. Komplexní nabídku služeb včetně posouzení stavu elektrické sítě, instalace nabíjecích stanic a dodávek „zelené“ elektřiny zajišťuje značka MOON, která loni prodala na českém trhu 165 nabíjecích zařízení.
Mezi důležité oblasti v činnosti společnosti Porsche Česká republika patří nejen prodej nových automobilů, ale také zajišťování údržby a servisu již provozovaných automobilů koncernových značek, protože servisní služby hrají významnou roli v zajišťování vysoké úrovně spokojenosti a loajality zákazníků.
V programu prodeje prověřených ojetých vozů Das WeltAuto dávali zákazníci přednost velmi mladým automobilům s nízkým počtem ujetých kilometrů. Tomu odpovídá také vysoká průměrná cena 15 042 ojetých vozů prodaných v síti Das WeltAuto v roce 2022, která se vyšplhala na 553 000 Kč. Loni došlo k rozšíření sítě Das WeltAuto na 50 partnerů a k dalšímu zvyšování kvalifikace prodejního personálu, aby byla i nadále zaručena mimořádně vysoká kvalita zákaznických služeb na úrovni prodeje nových automobilů.
Od konce léta probíhají školení a další akce společnosti Porsche Česká republika v nově vybudované Tréninkové akademii v obci Zlatníky-Hodkovice v okrese Praha Západ. Tréninková akademie je určena pro komplexní školení prodejních a servisních partnerů společnosti Porsche Česká republika a její multifunkční a flexibilní budova představuje se 156 miliony korun historicky nejvyšší investici společnosti Porsche ČR.
Společnost Porsche Česká republika s.r.o. vstoupila do roku 2023 se 162 zaměstnanci. Prodej všech zastupovaných značek zajišťuje celkem 62 smluvních partnerů, servisem koncernových vozů je v České republice pověřeno 100 smluvních partnerů. Značky Volkswagen osobní vozy, Audi, SEAT, Volkswagen Užitkové vozy a CUPRA jsou díky tomu zastoupeny na 104 místech naší země.
CSR: Systematická podpora dobročinných projektů včetně osobního zapojení zaměstnanců
V rámci aktivit společnosti Porsche Česká republika hraje významnou roli také oblast společenské odpovědnosti (CSR). I v roce 2022 tak pokračovala dlouhodobá a systematická podpora projektů, jejichž cílem je přispívat k udržitelnému rozvoji a ke zlepšování životního prostředí i zkvalitňování života obyvatel v České republice.
Zaměstnanci největšího importéra automobilů například pořádají dobrovolnické dny. Loni mimo jiné pečovali o zahrady v ZOO Praha, pro SOS vesničky vybudovali zahradu děti, vysázeli 1 000 stromků v lokalitě LS Valdek, přispěli dodatečných 100 000 Kč k vysazení dalších 5 000 stromků a zajistili vánoční nadílku pro seniory v Domě klidného stáří svaté Anny v Sousedovicích. Zaměstnanci Porsche ČR se v květnu zapojili také do projektu #Jointhemovement a svými sportovními výkony přispěli částkou více než 32 000 Kč na sbírku DONIO – Sbírka pro Marcuse, jejíž výnos poslouží k zakoupení automobilu pro Marcuse a jeho neslyšící maminku Jiřinu Zámečníkovou.
Loňský Den Země byl ve společnosti Porsche ČR zasvěcen aktivitám pro ochranu klimatu. Cílem interního workshopu „#Project1Hour“ pro zaměstnance jak importéra, tak i obchodních partnerů bylo prohloubit povědomí o klimatické změně a jejích důsledcích a podpořit společné úsilí o realizaci účinných změn v pracovním i soukromém životě každého jednotlivce, které umožní zachovat planetu obyvatelnou i pro budoucí generace.
Porsche Česká republika rovněž pokračuje v podpoře odborného vzdělávání české mládeže. Loni se po přestávce vynucené pandemií znovu uskutečnila soutěž Autoopravář Junior, jejímž partnerem je tradičně největší importér automobilů do Česka. Podpora učňovského školství v České republice patří mezi priority společnosti Porsche Česká republika, která v rámci projektu „Best Employer“ spustila v roce 2017 motivační program pro studenty QHERO. V současnosti je do projektu zapojeno již více než 2000 žáků, téměř 500 pedagogů a více než 80 autorizovaných servisů značek Volkswagen, Audi, SEAT, Volkswagen Užitkové vozy a CUPRA. Firma Porsche Česká republika se snaží podporou soutěže Autoopravář Junior i vlastním projektem Best Employer zajistit nejvyšší úroveň vzdělávání mladých profesionálů. Tato edukace budoucích odborníků zohledňuje bouřlivý technický vývoj v automobilovém průmyslu včetně nejnovějších trendů, mezi něž patří elektromobilita, digitalizace, konektivita, umělá inteligence či autonomní jízda.
Volkswagen osobní vozy: Rostoucí prodeje elektromobilů ID.
Loňské výsledky značky Volkswagen osobní vozy byly i nadále ovlivněny omezeními ve výrobě kvůli výpadkům dodávek polovodičů. Na českém trhu tak bylo registrováno 13 956 nových osobních vozů Volkswagen, což představuje meziroční pokles o 4,8 procenta. Téměř dvojnásobně však vzrostly registrace elektromobilů ID., a to na celkových 399 vozů. Celkově nejoblíbenější byl tradičně Golf (3 123 vozů), následovaný modely Tiguan (2 843 vozů), Polo (1 280 vozů), Passat (1 090 vozů), Arteon (1 006 vozů), T-Cross (986 vozů), Taigo (849 vozů) a T-Roc (832 vozů).
„V loňském roce jsme pokračovali v nastoupeném trendu modernizace naší produktové řady a rozšiřování nabídky v oblasti elektromobility,“ říká Patrik Fejtek, ředitel divize Volkswagen osobní vozy. „Po uvedení zcela nového modelu Taigo do segmentu A0 SUV následovaly faceliftované verze modelové řady T-Roc. Poté jsme zahájili prodej zcela nového elektrického SUV-kupé ID.5 včetně sportovní verze GTX s pohonem všech kol 4Motion. V oblasti zákaznických služeb jsme na český trh přinesli významné inovace v podobě možnosti dokupování dodatečné výbavy – tzv. Functions on Demand – do již zakoupených vozů Volkswagen a bezdrátové aktualizace softwaru Over the Air bez nutnosti návštěvy servisu i pro rodinu modelů ID. Českým zákazníkům jsme nabídli také exkluzivní limitované edice Touareg Edition 20 a Golf R 20 Years. V závěru loňského roku jsme české veřejnosti poskytli exkluzivní výhled do budoucnosti v podobě premiéry koncepčního vozu ID. SPACE VIZZION na veletrhu E-Salon 2022 v pražských Letňanech.“
Produktová ofenziva značky Volkswagen bude pokračovat i v letošním roce. V prvním čtvrtletí přijde na český trh limitovaná edice Polo GTI „Edition 25“. V červnu 2023 bude oficiálně představena modernizovaná verze modelu ID.3 a o tři měsíce později bude následovat ID.7 Fastback. Druhá karosářská verze ID.7 Shooting Brake je plánována na rok 2024. Mezi konvenčně poháněnými modely čeká v letošním roce modernizace modelové řady T-Cross a Touareg. V závěru roku se mohou zákazníci těšit na zahájení předprodeje zcela nových generací modelů Passat Variant a Tiguan.
Audi: Zaměření na flotily a sport
U značky Audi nebyly v loňském roce dopady nedostatku polovodičů ve výrobě tak velké. Díky tomu došlo v roce 2022 k dalšímu dvoucifernému nárůstu počtu registrovaných nových vozů Audi v České republice, a to o 17,8 % na 3 429. Nejžádanějšími modelovými řadami byly Audi A6 (508 vozů), Audi Q3 (497), Audi Q8 (457), Audi Q5 (400), Audi Q7 (397 vozů) a Audi A3 (396 vozů).
„Vzhledem k nepříznivým podmínkám ve výrobě máme velkou radost, že se nám v roce 2022 podařilo udržet dynamiku růstu z předchozího roku,“ říká na adresu uplynulého roku Marcel Archleb, ředitel divize Audi. „Loňský rok byl u nás ve znamení fleetových prodejů a sportu. Audi A6, náš nejprodávanější model, který překonal hranici 500 dodaných vozů, získal prestižní ocenění Flotilové auto roku 2022. Velký zájem mezi českými zákazníky je také o naše supersportovní automobily Audi R a RS, jichž jsme dodali 198. A na loni uvedený model Audi RS 3 máme aktuálně již více než 200 objednávek. Pro skalní fanoušky našich supersportovních modelů jsme loni připravili limitované edice Audi R8 GT RWD a Audi TT RS Iconic edition. Významnou událostí loňského roku bylo také obnovení partnerství se Svazem lyžařů České republiky spojené s podporováním elitních členů české lyžařské reprezentace. Audi nebude samozřejmě chybět ani na nadcházejícím podniku Světového poháru v alpském lyžování, který se uskuteční již tento víkend ve Špindlerově Mlýně. Co se týká chystaných produktových novinek, letos uvedeme na trh elektricky poháněné Audi Q8 e-tron a představíme zcela nový elektromobil Q6 e-tron. Na své si přijdou i vyznavači sportovní jízdy, ale identitu novinky připravované společností Audi Sport ponechám prozatím zahalenou.“
SEAT/CUPRA: Fenomén CUPRA a Formentor
Zatímco výroba modelů SEAT byla v loňském roce stále citelně limitována nedostatkem polovodičů, mladá, ambiciózní značka CUPRA pokračovala v pozoruhodném vývoji jako nejrychleji rostoucí automobilová značka v Evropě. Počet prodaných vozů značky CUPRA na českém trhu vzrostl loni meziročně více než trojnásobně. Každý třetí vůz společnosti SEAT S.A. prodaný na českém trhu tak nesl značku CUPRA. V roce 2022 bylo v České republice registrováno celkem 2 175 nových vozů CUPRA (+250,2 %), z toho připadalo 2 043 vozů na model Formentor. SEAT se do loňských statistik registrací zapsal 3 771 novými vozy (-40,5 %). Bestsellery značky SEAT byly modely Arona (1 946 vozů), Ateca (659 vozů) a Leon (581 vozů).
„Fenoménem mimořádně náročného roku 2022 byla jednoznačně značka CUPRA se svým modelem Formentor, který trhá prodejní rekordy a v segmentu SUV-C již zaujímá osmou pozici na českém trhu,“ říká Aleš Novák, ředitel divize SEAT/CUPRA. „Celkové výsledky značky SEAT jsou samozřejmě zatíženy omezenými dodávkami z výroby. Ve spojení se značkou CUPRA však můžeme být s výsledným 9. místem v žebříčku značek podle registrací SDA spokojeni. Těší nás, že slavíme úspěchy na fleetovém trhu a bodujeme také v tendrech velkých a významných společností a institucí od ČEZ přes ministerstvo vnitra až po Schenker nebo Hertz.“
A výhled do budoucna? CUPRA rozhodně ještě neřekla poslední slovo, jak naznačuje loňské otevření prvního prodejního showroomu CUPRA Garage v České republice autorizovaným prodejcem Auto Dolanský u Zlína nebo prodejně pozoruhodně úspěšný pětiválcový model Formentor VZ5, který má na svém kontě již 28 prodaných vozů. V roce 2023 bude nabídka značky CUPRA rozšířena o exkluzivní limitované edice CUPRA Ateca a Formentor Tribe Edition. Pro model CUPRA Ateca budou mít zákazníci na výběr nové motory 1.5 TSI a 2.0 TSI. A v neposlední řadě bude představen zcela nový elektrický crossover CUPRA Tavascan.
Volkswagen Užitkové vozy: První krok na cestě k elektromobilitě
„Celkem 6 386 nevyřízených zákaznických objednávek ke konci roku 2022 dokládá velký zájem českých zákazníků o automobily značky Volkswagen Užitkové vozy, ale naše obchodní výsledky jsou, žel, i nadále ovlivňovány nedostatkem polovodičových součástek,“ říká Jakub Šebesta, ředitel divize Volkswagen Užitkové vozy. V důsledku toho se počet registrací v segmentech N1+N2/M1+M2 snížil meziročně o 14,5 % na celkových 3 240 vozů.
„I přesto byl rok 2022 z pohledu značky Volkswagen Užitkové vozy nadmíru úspěšný,“ dodává Jakub Šebesta. „Máme za sebou představení dvou velmi důležitých modelů – zcela nové generace ikonického Multivanu a průkopnického elektromobilu ID. Buzz, který ukazuje cestu do budoucnosti mobility. Letos se k oběma novinkám přidá zcela nová generace oblíbeného pick-upu Amarok, která již, stejně jako ID. Buzz, dostala loni od organizace Euro NCAP pět hvězdiček za vynikající úroveň bezpečnosti. Užitkovou verzi ID. Buzz Cargo zdobí navíc prestižní ocenění Mezinárodní lehký užitkový vůz roku 2023. Kromě toho pokračujeme v podpoře českých lyžařů a prodloužili jsme smlouvu s předním českým všeumělem Járou Cimrmanem. A na konci června se v Hannoveru sejdeme s fanoušky Transporteru z celého světa na jedinečném VW Bus Festivalu 2023.“
Das WeltAuto: Systematické rozšiřování a zkvalitňování sítě
Značkový program prodeje prověřených ojetých vozů Das WeltAuto se v roce 2022 zaměřil především na rozšiřování své sítě a další zvyšování kvalifikace personálu. Do nabídky byly také zařazeny nové služby zajišťující loajalitu zákazníků. „V loňském roce došlo k poklesu počtu prodaných ojetých vozů v síti Das WeltAuto na 15 042. Současně se však významně zvýšila průměrná cena ojetého vozu od našich prodejců na 553 000 Kč díky velkému zájmu českých zákazníků o mladé ojetiny do tří let stáří s nízkým počtem ujetých kilometrů,“ zhodnotila rok 2022 vedoucí divize Das WeltAuto Mirka Cimrová. „Letos bychom rádi udrželi prodeje na dosavadní úrovni a pokračovali v rozšiřování nabídky vozů i v dalším zvyšování kvality prodeje. Postupně zaměřujeme svou pozornost také na elektromobily a nabíjecí infrastrukturu,“ dodává Cimrová.
Síť Das WeltAuto se v loňském roce rozrostla na 50 partnerů. Novými pobočkami jsou Auto Palace KV a Manfred Schöner Sokolov. V sesterském programu prodeje prémiových ojetých vozů Audi Approved Plus si nároční zákazníci u 3 participujících partnerů pořídili 308 ojetých vozů Audi s certifikací AAP a v letošním roce se počítá s posílením programu Audi Approved Plus o nové partnery, rozšíření jeho nabídky a zvýšení prodeje. Prodejci Das WeltAuto nabízejí od loňského roku svým věrným zákazníkům MyCard a financování Chytře od společnosti Volkswagen Financial Services. Kvalitu sítě pozvedly nové programy školení zaměstnanců v aktuálních tématech elektromobilita a konektivita. Mimořádnou úroveň prodeje v síti Das WeltAuto potvrzují také velmi dobré výsledky mystery shoppingu (93,5 %).
After Sales: Nárůst objemu servisních služeb
Rok 2022 byl pro divizi After Sales po obchodní stránce úspěšný. „Dosáhli jsme obratu 2,5 mld. Kč, což představuje meziroční nárůst o 11,8 %. Rostou také počty servisovaných vozů a prodaných hodin,“ bilancuje vedoucí divize Jan Špinar, a dodává: „Vysoký zájem našich zákazníků o profesionální servisní služby naší autorizované sítě je pro nás do budoucna závazkem k dalšímu zvyšování kvality našich poprodejních služeb. V letošním roce budeme pokračovat v oblíbených sezonních servisních akcích, nabízet slevovou věrnostní kartu MyCard a poskytovat rozšířený program výhodných servisních nabídek pro vozy starší 5 let.“
MOON: Rozšíření nabídky o nové a inovativní produkty
Značka MOON působí na českém trhu jako poskytovatel komplexního řešení nabíjecí infrastruktury od roku 2019 a zastřešuje služby související s dodáním nabíjecích stanic. Tyto služby zahrnují nejen dodávky samotného zařízení, ale také posouzení místa pro instalaci, vlastní montáž a v neposlední řadě i zprostředkování dodávek elektřiny z obnovitelných zdrojů energie. MOON spolupracuje s několika pečlivě vybranými instalačními partnery a dodavateli z oblasti elektroenergetiky.
V loňském roce bylo zákazníkům v České republice dodáno 165 nabíjecích zařízení včetně rychlých stejnosměrných nabíječek o výkonu 300 kW. Nejprodávanějším zařízením byla v roce 2022 chytrá mobilní nabíječka POWER2Go. V letošním roce bude portfolio produktů rozšířeno o první obousměrnou nástěnnou nabíječku na trhu, která umožní nabíjení stejnosměrným proudem o výkonu až 50 kW. Další novinkou bude vysokovýkonná nabíjecí stanice pro stejnosměrné nabíjení výkonem až 400 kW. A domácí fotovoltaické systémy skvěle doplní modulární akumulátorový systém pro ukládání elektrické energie k pozdějšímu využití.
Nová Tréninková akademie: Největší investice v historii Porsche Česká republika
Mezi nejvýznamnější události loňského roku pro společnost Porsche Česká republika se bezesporu řadí otevření nové Tréninkové akademie, která byla vybudována investicí 156 milionů korun v obci Zlatníky-Hodkovice v okrese Praha-západ, v rozvojové zóně určené pro vědu a výzkum. Ve flexibilní budově probíhají komplexní školení nejen zaměstnanců prodejních a servisních partnerů společnosti Porsche Česká republika, ale také učitelů českých odborných škol, hasičů, pracovníků pojišťoven a dalších institucí.
Tréninková akademie je koncipována jako multifunkční budova, v níž mohou probíhat nejen školení, ale také různá setkání, odborné konference a další akce. Nejmodernější vybavení umožňuje realizovat vzdělávací a školicí programy v rámci hybridní výuky, která zahrnuje samostudium, on-line výuku se školitelem i prezenční školení. Z environmentálního pohledu splňuje budova svou energetickou náročností parametry velmi úsporné budovy. Pro úsporu energií jsou využity technologie rekuperačního větrání, inteligentního řízení osvětlení a exteriérového stínění vnějšími žaluziemi. Zdrojem pro vytápění a chlazení jsou jednotky fungující na principu tepelného čerpadla, zahrada využívá automatické závlahy z podzemních jímek dešťové vody a pro parkování je připraveno 100 venkovních míst. Až 20 z nich může být nabíjeno deseti AC nabíječkami MOON (2 x 22 kW), v přípravě je dalších 5 AC nabíječek a 2 DC nabíječky venku. Další zlepšení energetické bilance a nabíjení vozidel očekáváme s instalací fotovoltaiky na střechu budovy v 1. kvartále roku 2023. V jednání je také ideální řešení energetického úložiště.
Porsche Česká republika se sídlem v Praze je importér značek Volkswagen, Audi, SEAT, Volkswagen Užitkové vozy a CUPRA pro Českou republiku a patří do společnosti Porsche Holding Salzburg, která má zastoupení v 22 zemích Evropy, jakož i v Chile, Kolumbii, Číně, Malajsii a Singapuru.
.« Auto v zimě: Teplý interiér neznamená teplý motor, volnoběh nezahřeje Nejdelší drift na ledě s elektromobilem: Škoda pokořila Guinessův rekord »