0cf9688dd156839aacffdb664b271efd

Porsche Cayenne GTS a nový základ nabídky

29. 12. 2014 • Novinky

Nový Cayenne GTS má svůj sportovní charakter zakotven již ve svém jméně. Písmena GTS směřují do roku 1963, kdy se objevily na legendárním typu 904 Carrera GTS. V roce 2007 to byl právě Cayenne GTS, který v moderní historii opět přinesl toto označení do výrobního programu. Od té doby se modely GTS vyznačují mimořádnou sportovností. Současně se představuje nový základ nabídky modelové řady Cayenne, vybavený známým zážehovým šestiválcem o objemu 3,6 litru.

Řidiči Porsche mají rádi, když se jejich vůz chová sportovně – nezáleží přitom na tom, zda má dvojici nebo čtveřici dveří. Provedení GTS volilo v předchozím provedení jedenáct procent ze všech zákazníků této nejúspěšnější modelové řady Porsche se čtveřicí dveří, která značce přinesla značné zvětšení počtu vyrobených vozů. Tento model je současně přínosem pro rozšíření spektra nabídky vysokovýkonných modelů.

Vzrušující však není pouze jméno Cayenne GTS, ale také jeho dvojicí turbodmychadel přeplňovaný šestiválec s objemem 3,6 litru, který je posílenou verzí jednotky z modelu Cayenne S. Ve srovnání s osmiválcem předchozí generace došlo ke zvýšení výkonu o 20 k na 440 k a posílení točivého momentu o 85 Nm na celkových 600 Nm. Kombinovaná spotřeba přitom klesla o 0,9 l/100 km. Cayenne GTS zrychluje z 0 na 100 km/h během 5,2 s, případně za 5,1 s po vybavení paketem Sport Chrono. To je o 0,5, resp. o 0,6 s kratší čas než u předchozího provedení. Nejvyšší rychlost má hodnotu 262 km/h. Standardní výbavou je sportovní výfuková soustava s nezaměnitelným zvukem modelu GTS.

Podvozek Cayenne GTS je připraven svým řidičům poskytnout velké dávky příčného zrychlení. Aktivní podvozek Porsche Active Suspension Management (PASM) se vyznačuje sportovním nastavením. Se standardně dodávanými ocelovými pružinami je podvozek snížený o 24 mm, při vybavení vzduchovým odpružením je světlá výška snížená o 20 mm. Další standardní výbavou je brzdová soustava z modelu Cayenne Turbo s předními kotouči o průměru 390 mm (vzadu 358 mm) a červeně lakovanými brzdovými třmeny, které se nesou v typickém stylu modelu Turbo.

Různé úpravy designu zajišťují modelu Cayenne GTS odlišení od zbytku výrobního programu. Samozřejmostí je přední část z modelu Turbo s většími nasávacími otvory a paketem Sport Design. Nechybějí ani výrazněji tvarované prahy a rozšířené blatníky. Tyto prvky jsou spolu se střešním spoilerem a spodní částí zadního nárazníku lakovány v barvě karoserie. Atraktivní kontrast vytvářejí lesklé černé detaily v podobě nápisů, stejně tak jako 20palcových kol RS Spyder, koncovek výfuku, vnitřních částí bi-xenonových světlometů a zatmavených zadních LED světel. Na předních dveřích je nepřehlédnutelný nápis GTS.

Sportovní charakter lze vysledovat také uvnitř. Sedadla GTS jsou elektricky nastavitelná v osmi směrech a čalouněná kombinací kůže a alcantary s nápisy GTS na hlavových opěrkách. Hlavní materiál uvnitř představuje alcantara. Na přání je připraven interiérový paket GTS v červené barvě Carmine nebo stříbrné Rhodium. V těchto barvách jsou v tomto případě provedené následující detaily: pozadí otáčkoměru, dekorativní švy, nápisy na hlavových opěrkách a bezpečnostní pásy.

Nové základní provedení modelové řady Cayenne je vybaveno známým atmosféricky plněným šestiválcem 3,6 litru s výkonem 300 k. Cayenne s ním z 0 na 100 km/h zrychlí během 7,7 s (za 7,6 s ve spojení s volitelným paketem Sport Chrono). To znamená mezigenerační zlepšení o 0,2 s. Nejvyšší rychlost 230 km/h je na úrovni předchůdce. Stejně jako je tomu u ostatních modelů Cayenne, i v tomto případě je aplikována ucelená paleta prvků snižujících spotřebu paliva. Konkrétně jde o funkci jízdy setrvačností, Stop/Start nebo systém řízení teploty motoru. I díky tomu poklesla spotřeba paliva ve srovnání s předchůdcem o 0,7 l/100 k na 9,2 l/100 km. To představuje emise CO2 215 g/km, což je o 21 g/km méně než dříve.

Oproti minulosti přichází nový základní model s bohatší výbavou, do níž patří i nová osmistupňová samočinná převodovka Tiptronic S s funkcemi Stop/Start a jízdou setrvačností, nechybějí ani bi-xenonové světlomety se čtveřicí světelných bodů pro denní svícení, multifunkční sportovní volant s řadicími páčkami a elektricky ovládaná zadní výklopná stěna.

Prodej obou modelů začne v Německu koncem února 2015. Cena modelu Cayenne je stanovena na 65 427 eur, Cayenne GTS bude stát 98 152 eur. V obou případech ceny obsahují DPH a povinnou výbavu.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz