298379_1920x1440

Porsche 911 GT3 slaví 25 let omlazenou verzí, 510 koní stále doluje z atmosférického čtyřlitru

25. 10. 2024 • Novinky

Porsche upravilo svůj ikonický model 911 GT3, který je nadšenými řidiči oslavován pro své jízdní vlastnosti na okruhu i každodenní praktičností. Omlazená verze přináší pár nových detailů, to důležité ovšem zůstalo zachováno: šestiválcový motor typu boxer, který svůj výkon servíruje bez turbodmychadla či kompresoru.

Omlazená verze Porsche 911 GT3 má upravenou aerodynamiku – jiný je přední difuzor, upravené lamely na spodní části karoserie nebo nové boční kryty u zadního křídla. Světlomety Matrix LED nyní spojují všechny funkce do jednoho modulu, takže příď vozu je vizuálně čistší, protože zde nejsou úzké proužky pro denní svícení.

Uvnitř jsou nová odlehčená skořepinová sedadla s využitím materiálu CFRP (polymer vyztužený uhlíkovými vlákny). Sedadlo má výškové i podélné nastavené, vyhřívání nebo integrovaný hrudní airbag. Zajímavostí je, že část polstrování lze vyjmout – to pokud jezdíte na okruhu s nasazenou přilbou. Konzervativnost naznačuje i to, že v 911 GT3 ani v roce 2024 není startovací tlačítko, ale tradiční spínač zapalování.

Co naštěstí rovněž zůstalo zachováno, je pohonná jednotka bez hybridní pomoci či dopingu pomocí turbodmychadla či kompresoru. A třebaže kvůli plnění aktuální evropské emisní normy má motor nově dva filtry pevných částí (!) a čtyři katalyzátory (!) vypadá to z prvních videí, že zvuk či výkon motoru to neovlivnilo. Atmosféricky plněný boxer o objemu 4,0 litru produkuje výkon 375 kW (510 k). Točivý moment je ovšem o 20 Nm nižší než u generace 992 představené v roce 202 – nyní 450 Nm. Červené pole otáčkoměru stále začíná na fantastické hodnotě 9000 1-min.

Skvělé je, že stále máte možnost zvolit mechanickou převodovku. Na výběr je i sedmistupňová dvouspojková převodovka (PDK). Obě převodovky mají podle Porsche o osm procent kratší převodový poměr než předchůdce. Omlazená 911 GT3 zrychlí na 100 km/h za 3,4 sekundy (PDK), respektive 3,9 s (manuál) a jede až 311 km/h (PDK), respektive 313 km/h.

Nové zavěšení vozu nejen zlepšuje přítlak, ale i účinně chladí brzdy. Upravené odpružení přináší stabilitu při prudkém brzdění. Standardně má GT3 vpředu 20palcová a vzadu 21palcová kola. Důraz byl kladen i na optimalizaci hmotnosti -– tu snižují lehká hliníková a hořčíková kola a odlehčená baterie. Ve své nejlehčí verzi váží Porsche 911 GT3 pouhých 1420 kilogramů.

Nechybí ani paket Clubsport pro použití na okruhu. Zahrnuje vestavěnou ocelovou ochrannou klec v zadní části vozu, šestibodový bezpečnostní pás pro řidiče a ruční hasicí přístroj. Poprvé pro 911 GT3 je k dispozici paket Weissach. Ten nabídne střechu, horní kryty vnějších zrcátek, stabilizátor a další části vyrobené z CFRP.

Porsche upravenou 911 GT3 nabízí také s paketem Touring, kde chybí zadní výrazné křídlo a vzhled tak více odpovídá klasickým vozům 911. Nově můžete mít vzadu zadní sedadla, ale ta jsou vzhledem k nabídnutému prostoru spíše nouzová.

Prodejní cenu ani datum, kdy k zákazníkům začnou proudit první vozy, zatím stuttgartská automobilka nevedla.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz