Porsche 911 993 – Investice a zábava v jednom balení
Porsche 911 je velmi žádaným náčiním na víkendové blbnutí. Jenže kousky vyrobené do roku 1998 začínají rapidně stoupat na ceně a taková generace 993 se stává středem pozornosti všech sběratelů.
Porsche 911 993 se vyrábělo od roku 1993 do roku 1998. Tato auta vznikala ve zlaté době automobilismu a nejsou tak zotročována všemožnými emisními limity a podobnými hloupostmi. To znamená, že základní Carrera není jen sportovním autem na nákupy, ale pořádná hračka pro chlapy, kterou je potřeba umět řídit a nejednou budete utíkat před smrtkou. Nejostřejší varianty v podobě RS a GT2 jsou jen pro vyvolené, a to nejen díky vysoké cenovce, ale hlavně kvůli svému chování na silnici, které má na svědomí nejeden život – je to bestie! Turbo je absurdně rychlým autem, které díky čtyřkolce drží a nepustí, nakonec ale pojedete tak rychle, že se stejně zabijete.
Dnes si nejlevnější Carreru pořídíte za necelý milion a půl, a abyste na tachometru neviděli čísla překračující 100 tisíc a stav byl uspokojující, určitě tuto částku překročíte. Občas se objeví i kousky za 1.2-1.3 milionu, ale tam už to chce pečlivě vybírat. Na Targu si uvolněte minimálně 2 miliony, Carrera S a 4S vyjdou na podobné peníze, to samé platí i o otevřených verzích. Pokud ale chcete nějakou naleštěnou krasotinku s nízkým nájezdem, zapomeňte na všechny zmíněné částky a odložte si alespoň 3 miliony.
Exkluzivnější Turbo už vás vyjde alespoň na 3 a půl milionu, a to bude mít dost najeto. Turbo bylo navíc častým cílem různých úpravců a originály tak stále rostou a rostou na ceně. Překročení 4 milionů není problém, výkonnější eSka pak startují u této hranice.
Nejzachovalejší a téměř nejeté Carrery, Carrery S, Targy i Turba se motají klidně u 6 milionů. Bombastických Carrer RS je jako šafránu a vyžádají si až 10 milionů. Ostré verze Cup, Turba ve stavu nového auta nebo dokonce Turba Cabriolet, jsou už jen mokrým snem, 10 milionů a výš. Originální GT2 na prodej prakticky nejsou a pokud ano, tak stojí zhruba 40 milionů, stejně jako závodní RSR.
My bychom volil zachovalou Carreru S, Carreru RS, Turbo, Turbo S nebo GT2. A pokud nutně potřebujete 911, ale nemáte tak tučné konto, podívejte se třeba po 996. Jednu jsme nedávno otestovali (ZDE), jezdí skvěle a za cenu okolo 600 000 Kř je velmi dobrou koupí. Navíc už na něm neproděláte, je na cenovém minimu a maximálně lehce stoupne.
Modely
Carrera Coupe/Cabriolet (1993-1997)
Motor: Boxer, 6 válců
Objem: 3.6 l
Výkon: 272 koní/200 kW při 6100 ot./min.
Točivý moment: 330 Nm při 5000 ot./min.
Hmotnost: 1350 kg
0-100 km/h: 5.6 s
Max. rychlost: 270 km/h
Carrera 4 Coupe/Cabriolet (1994-1997)
Motor: Boxer, 6 válců
Objem: 3.6 l
Výkon: 272 koní/200 kW při 6100 ot./min.
Točivý moment: 330 Nm při 5000 ot./min.
Hmotnost: 1400 kg
0-100 km/h: 5.5 s
Max. rychlost: 270 km/h
Targa (1995-1997)
Motor: Boxer, 6 válců
Objem: 3.6 l
Výkon: 285 koní/210 kW při 6100 ot./min.
Točivý moment: 340 Nm při 5250 ot./min.
Hmotnost: 1400 kg
0-100 km/h: 5.4 s
Max. rychlost: 275 km/h
Carrera S Coupe/Cabriolet (1995-1997)
Motor: Boxer, 6 válců
Objem: 3.6 l
Výkon: 285 koní/210 kW při 6100 ot./min.
Točivý moment: 340 Nm při 5250 ot./min.
Hmotnost: 1400 kg
0-100 km/h: 5.4 s
Max. rychlost: 275 km/h
Carrera 4S Coupe/Cabriolet (1995-1998)
Motor: Boxer, 6 válců
Objem: 3.6 l
Výkon: 285 koní/210 kW při 6100 ot./min.
Točivý moment: 340 Nm při 5250 ot./min.
Hmotnost: 1450 kg
0-100 km/h: 5.3 s
Max. rychlost: 270 km/h
Speedster (1995)
Motor: Boxer, 6 válců
Objem: 3.6 l
Výkon: 250 koní/184 kW
Točivý moment: 310 Nm
Hmotnost: 1350 kg
0-100 km/h: 5.6 s
Max. rychlost: 261 km/h
Turbo Coupe/Cabriolet (1995-1997)
Motor: Boxer, 6 válců, turbo
Objem: 3.6 l
Výkon: 408 koní/300 kW při 5750 ot./min.
Točivý moment: 540 Nm při 4500 ot./min.
Hmotnost: 1500 kg
0-100 km/h: 4.5 s
Max. rychlost: 290 km/h
Turbo S (1997)
Motor: Boxer, 6 válců, turbo
Objem: 3.6 l
Výkon: 450 koní/331 kW při 5750 ot./min.
Točivý moment: 585 Nm při 4500 ot./min.
Hmotnost: 1500 kg
0-100 km/h: 3.8 s
Max. rychlost: 300 km/h
Carrera RS (1995-1996)
Motor: Boxer, 6 válců
Objem: 3.7 l
Výkon: 331 koní/221 kW při 6500 ot./min.
Točivý moment: 355 Nm při 5400 ot./min.
Hmotnost: 1238 kg
0-100 km/h: 5.0 s
Max. rychlost: 277 km/h
GT2 (1995-1997)
Motor: Boxer, 6 válců, turbo
Objem: 3.6 l
Výkon: 435 koní/320 kW při 5750 ot./min.
Točivý moment: 540 Nm při 4500 ot./min.
Hmotnost: 1215 kg
0-100 km/h: 4.4 s
Max. rychlost: 295 km/h
GT1
Motor: Boxer, 6 válců, twin-turbo
Objem: 3.2 l
Výkon: 598 koní/440 kW
Točivý moment: 650 Nm
Hmotnost: 1125 kg
0-100 km/h: 3.9 s
Max. rychlost: 308 km/h
« Našlo se nové Porsche 911 Carrera RSR – Najeto má jen 10 kilometrů TEST Honda Civic 1.0 VTEC Turbo CVT »