Pořídit auto na jedno kliknutí? Od února žádný problém
AuresLab jako první spouští nový e-shop s ojetinami. Konečně začal únor a my jsme byli pozváni na tiskovou konferenci společnosti AURES Holding. Jako první se slova ujala Karolína Topolová, generální ředitelka AURES Holding. Uvítala nás v nových prostorách pro konání tiskové konference a sama uznala, že ještě před 20 lety, kdy do firmy nastupovala vůbec netušila, že se firma bude nacházet na takovém významném poli v oboru a že se bude také zaměřovat na vývoj nových IT technologií a aplikací. Dnes má firma 46 poboček ve 4 zemích. Avšak je třeba si připomenou ,že polský trh je pro firmu nejzásadnější.
V loňském roce pokořili 17 let starý rekord prodejů vozidel, a to hranici 83 000 prodaných aut, sama Topolová říká: „letos chceme být ještě lepší a pokořit hranici 100 tisíc prodaných vozů“ a také pokorně dodává, že by hranici rádi pokořili, ale nikdo z nás nemá věštící kouli, aby věděl, že se to opravdu stane, ale doufají v to. Loňský úspěch znamenal čerstvý vítr do plachet, neboť v porovnání s rokem 2009, kdy prodeje byly na nejnižším možném dně, je to opravdu rozdíl. Firma se tak stává druhým největším prodejcem vozů v České republice, hned po Škoda auto.
Slova se později také ujal Stanislav Gálik, výkonný ředitel AuresLabu, který nám podrobněji popsal obsah a fungování webové aplikace Try&Buy. O co se tedy jedná? Try&Buy je unikátní služba, která vám umožní koupit automobil přes internet. Koupit si budete moci zánovní automobily Mototechna. Přijde vám to bláznivé? Ano i ne. Můžete sedět doma v teple a na internetu si vybrat ojety vůz dle vašich preferencí a auto je vám do 48 hodin přistavěno před vaše dveře domova. Auta se převáží na valníku, tak aby se neohrozil nájezd vozu a byly vám garantované kilometry.
Stanislav Gálik také uvádí, že „v České republice je to premiéra, podobnou službu nikdo v našem oboru dosud nenabízel.“ V nabídce webové aplikace je zatím 350 vozů, které jsou staré maximálně dva roky. Automobily mají většinou najeto maximálně do 20tisíc kilometrů. Ptáte se proč s tímto společnost přišla? Je to logické a navíc tím zaplnili obrovskou propast segmentu prodeje ojetých vozů. Nyní se nacházejí v pozici před konkurencí o deset kroků napřed a ne jen jeden, jak se lidově říká. Navíc pokaždé, když si budete chtít jít koupit nové auto, nevíte co od něj čekat. Sice vám je nabídnuta testovací jízda, ale opravdu to stačí? Co když vás ty sedáky, které vám přišli nejdříve super, začnou vadit. Není nic lepšího než si auto takto půjčit na měsíc a zjistit všechny informace o voze v praxi. Můžete si na vlastní kůži vyzkoušet všechny možnosti auta včetně jeho výkonu.
Půjčení je opravdu jednoduché. Vše uděláte jednoduše a z pohodlí domova. V první fázi koupě vyplníte na internetu online objednávku na následný pronájem vozu na jeden měsíc s předkupním právem. Dále zaplatíte vratnou kauci a cenu za pronájem. Auto je vám k dispozici s nájezdem 1000 kilometrů na 30 dní. Poté stačí už jen jezdit a zkoušet, pokud se vám auto zalíbí, doplatíte už jen zbytek ceny. Při tiskovce padli nějaké dotazy o zneužívání služby, toho se ale výkonný ředitel Gálik nebojí. Sám uvádí: „dle našich zkušeností lze potvrdit, že 90% zákazníků, kteří si vyzkoušeli službu Try&Buy, si jej také pak koupili, ostatní lidé si pouze vybrali jiný motor nebo výbavu.“
Cílem této inovační aplikace je, aby se ušetřil čas zákazníků a také prostředky potřebné pro dostavení se na jednu z poboček. Spuštěním této aplikace laboratoře AuresLab navázal na další inovace, které pro skupiny AURES Holding vyvinul za první rok své existence. Jsou to aplikace, které už pod hlavičkou AURES Holdingu fungují. Například Fleet Hero, spolu s kterým se spustil carsharing zejména pro firmy. Díky tomu mohou firmy flexibilně budovat své vozové parky. Dále to je aplikace Stock Allocation, která zaměstnancům pomáhá vygenerovat auta s aktuálními daty, kam a na jakou pobočku je třeba je přesunout. Pricing App zas naopak pomáhá s oceňováním vozů.
Byli spuštěny také nové segmenty Mototechna Classic a Eco Drive a půjčovna Mototechna Drive. Co se týče Mototechny Classic, tak se zde sdružují automobily starších dat výroby, tedy veteráni. Vozů je celkem 48 a dalších 50 se jich už prodalo. Nachází se mezi nimi takové auta jako například Lacia Kappa. Nejdražším autem, které se přes segment prodalo byl Jaguar XK120 Alloy Roadster za neuvěřitelných 8,5 milionu korun. Naproti tomu nejlevnější auto byl Wartsburg 353 za 40 tisíc korun.
Co můžeme očekávat od budoucnosti AuresLabu? Jen to nejlepší. Budoucnost společnosti se bude primárně řídit od potřeb zákazníka, avšak není to tak, že byste tam přišli a řekli : chci tohle, zařiďte to. Firma samozřejmě bude akceptovat potřeby a přání zákazníku, a tím se vyvíjet dál. Důležité je být v kontaktu se zákazníky a vědět, co chtějí a jaký msměrem se vyvíjí trh. Gáblík říká, že věří, že rok 2019 naváže na úspěchy loňského roku a inovace z AuresLabu nadále budou celý holding udržovat na špičce oboru. Karolína Topolová ještě vtipně doplňuje, že se pan Gálik stihl v loňském roce oženit, založit rodinu i postavit dům a ještě vybudovat pevné místo AuresLabu na trhu včetně všech inovací, a tak bude jedině ráda, když jeho úspěchy budou stejné nebo i větší. Na závěr pochválila celý tým a všechny zaměstnance AURES Holdingu, kteří se podílejí na tom, aby firma fungovala tak, jak má. Budoucnost otevírá dveře mnoha možnostem a tak se nebojím, že holding využije svých šancí, které jim nové zítřky přichystají.
.« Nejostřejší Renault Mégane R.S. Trophy vstupuje na trh. Kolik stojí? Test MINI Cooper S. Velmi schopná stylovka »