Polaris Slingshot vstoupil na český trh
Společnost Meteor Motor Tech ČR s.r.o. výhradní zástupce společnosti POLARIS, světové jedničky ve výrobě terénních čtyřkolek, vozidel SxS, a motocyklů značek Victory a Indian, oficiálně uvádí tříkolové motorové vozidlo Slingshot Polaris na český a slovenský trh.
Otevřená pilotní kabina Slingshot poskytuje zážitek z 360 stupňového výhledu, zvuku i vůně. Řidič i spolujezdec dostávají dávku adrenalinu přímo z první řady. Když sedíte jen několik milimetrů nad zemí, můžete cítit, jak asfalt utíká pod vaším sedadlem. Díky širokému rozhodu a sportovně naladěnému odpružení je pro Slingshot každá zatáčka vzrušující, zatímco jeho nízká váha a vznětlivý výkon nabízí srdcervoucí zrychlení.
„Jsme potěšeni, že můžeme na tuzemský trh dodat vozidlo, které je konceptem a svou stavbou tříkolového motocyklu unikátní. Jízda v něm je jako surfování po asfaltu. Zosobňuje ryzí adrenalin, zábavu a lehkost. Je to doslova tříkolová motorka, která vyslyšela nadšence dvoumístných vozidel, a proto věříme, že si i zde najde mnoho příznivců,“ uvedl na adresu Slingshot Tomáš Kočař, obchodní a marketingový ředitel Meteor Motor Tech ČR, s.r.o.
TECHNICKÝ KONCEPT
Slingshot je poháněn 2,4 litrovým dvouvačkovým motorem a 5 stupňovou manuální převodovkou. Je vybaven velmi silným ocelovým rámem, lehkou aluminiovou vidlicí a jízdním pásem, který je posilněný karbonovými vlákny.
Díky hmotnosti nižší než 770kg, velmi nízkému těžišti a motoru s výkonem 173 koní, poskytuje Slingshot srdcervoucí zrychlení a obdivuhodnou ovladatelnost v zatáčkách. Slingshot má také pokročilé motorkářské funkce jako elektronickou stabilizaci nebo kontrolu trakce, 3kolové ABS diskové brzdy, LED koncovky, ochranný oblouk z kovaného hliníku, tříbodové bezpečnostní pásy, 18″-20″ pneumatiky s kovanými hliníkovým koly a multimediální konzoli.
PODVOZEK & DYNAMIKA
Podvozek Slingshot byl vyvinut díky širokým zkušenostem společnosti Polaris s offroad vozidly. Představujeme lehký, vysoce silný, rámový podvozek, Slingshot je vytvořen z nejtenčích trubek, které kdy byly svařeny v továrně Spirit Lake.
Rozměry Slingshot byly stanoveny na základě několika významných faktorů.
Evropské normy pomohly stanovit celkovou šířku/rozchod, který činí 1971mm, což je jen o něco méně, než maximální dovolená hodnota na evropských silnicích. Tato hodnota rozvoru poskytuje maximální možnou stabilitu.
Konečná hodnota rozvoru byla stanovena až po vyčerpávajícím testování a porovnávání s ostatnímu produkty. Finální hodnota celkového rozvoru činí 2667mm a byla určena tak, aby mohla poskytnout ideální balanc mezi stabilitou a řiditelností.
Inženýři Polarisu neúnavně pracovali na optimální rozložení váhy. Jedinečné faktory a vyvstávající z tříkolové konstrukce vozidla, stavěl inženýry před těžkou výzvu, která spočívala v přesném umístění středu vozidla, kde by také mělo zůstat těžiště prázdného i naloženého vozidla. Výzva byla pokořena a Slinghot tímto získal vynikající rozložení hmotnosti mezi tříkolými vozidly.
Díky jejich úspěchům při dosažení optimální pevnosti podvozku, nízké hmotnosti, silnému rámu, mohli inženýři vyvinout jednostrannou aluminiovou vidlici, s vynikající tuhostí, která umožňuje mnohem jednodušší výměnu pneumatiky
Detaily:
Celková délka: 3,800mm
Celková šířka: 1971mm
Celková výška: 1318mm
Rozchod / šířka: 1755mm
Rozvor: 2667mm
Světlá výška: 127mm
ODPRUŽENÍ
Tříkolá vozidla nabízejí jedinečné výzvy pro podvozek a ovládání jízdy. Inženýři společnosti Polaris se na tyto výzvy vrhly s touhou vytvořit tříkolé vozidlo s nejlepší ovladatelností na trhu.
Přetáčecí tuhost byla jednou největších výzev na tříkolce jako je Slinghsot. Tým pracoval tvrdě, aby našel sestavu, která funguje lépe než kdykoliv předtím. Touha minimalizovat přetáčení těla a tímto i výsledné negativní vzepětí na zadních kolech byla dosažena vysokou kvalitou, dvojitým lichoběžníkovým zavěšením odpružení, kombinovaným s pevným velkým předním proti-přetáčecím pásem.
Polaris vybral sportovně laděné, odpružené, plynem plněné tlumiče, které dodávají vozidlu Slingshot pravý sportovní pocit.
FINÁLNÍ POHON
Pro udržení kontroly nad podvozkem a charakteristiky ovládání, museli vytvořit ukázkové řešení finálního pohonu v celém průmyslu. Tímto procesem, inženýři zjistili, že podřep vozidla při zrychlení je jedním z hlavních důvodů pro nepředvídatelné chování vozidla s podobným rozvržením podvozku, a proto se rozhodli tuto výzvy vyřešit a odstranit toto chováni u Slinghsot.
Následoval dlouhý průzkumný proces v dílně a na trati, při kterém inženýři vybrali finální pohonný pás a to právě pro jeho proti-dřepové vlastnosti a také pro jeho nízkou hmotnost.
Z těchto důvodů přenáší Slinghsot svou sílu na vozovku přes karbonem posilněným pásem.
MOTOR
Výběr motoru nebyl zásadní jenom pro výkon vozidla Slingshot, ale hrál také významnou roli pro těžiště vozu.
Inženýři z firmy Polaris vybrali čtyřválcový, 2,4 litrový dvouvačkový motor, s proměnlivým časováním ventilů od General Motors vzhledem k jeho relativně nízké hmotnosti a kompaktním rozměrům. S ohledem na to, že motor je usazen nízko v podvozku, pomáhá tak celkové dynamice vozidla. Hodnoty jeho výkonu a točivého momentu jsou také impozantní – 173 koní a 227 Nm. Výkonu motoru dále napomáhá krátkohlavý výfukový systém.
Detaily:
Objemový zdvih: 2384cc
Vrtání & zdvih: 88mm x 89mm
Kompresní poměr: 10.4:1
Ventilové rozvody: DOHC VVT
Výkon: 173BHP & 6,400rpm
Točivý moment: 227 Nm @4,700rpm
PŘEVODOVKA
Aby mohly být zachovány jeho sportovní záměry, nebyla pro Slingshot nikdy zvažována jiná volba, než manuální převodovka. Tvůrci vybrali 5stupňovou převodovka ve tvaru H, která byla speciálně upravena, aby mohla sedět co nejníže v podvozku vozidla, což dále pomáhá dynamice a řiditelnosti podvozku.
BRZDY
Jako tomu již bylo v mnoha oblastech vývoje vozidla Slingshot, vzhledem k jeho nekonvenční konstrukci, představovaly i brzdy velkou výzvu. Během optimalizačního procesu přišli inženýři Polaris na to, že každé kolo je vystaveno stejným silám a to ať vepředu, či vzadu.
Z tohoto důvodu je každé kolo Slingshot vybaveno 298milimetrovými litinovými ventilovanými rotory, které jsou ovládány unikátním asistovaným hlavním válcem bez serva, což je sestavení, které dodává lineární pocit, jenž se vice podobá tomu ze závodních vozidel. ABS patří mezi standartní vybavení.
ŘÍZENÍ
Slingshot je vybavený hřebenovým sestavením, kterému sekunduje elektronický Polaris EPAS asistenční systém, jenž reaguje na aktuální rychlost. Rychlý 3,2 otáčkový volant poskytuje vozidlu Slingshot sportovní, závodní pocit.
ŘÍZENÍ OVLÁDÁNÍ
Snaha dosáhnout pravého, surového pocitu Slingshot donutila inženýry dodat analogový pocit jeho elektronice. Z tohoto důvodu je Slingshot vybaven elektronickou stabilizací a kontrolou trakce, která nestojí v cestě zábavě. Elektronické systémy zasáhnou do řízení pouze za extrémních okolností.
Slinghshot přichází do Evropy s prémiovými 18palcovými aluminiovými předními koly a 20palcovým aluminiovým zadním kolem.
INTERIÉR
Slingshot byl od počátku vyvíjen tak, aby vyhovoval širokému spektru velikostí a tvarů řidičů i pasažérů. Díky nastavitelným, barevně odlišeným sedačkám a tříbodový pásům, naklopitelnému volantu a honosným, ale bezpečným a voděodolným sedačkám, nabízí Slinghshot sportovní a zároveň pohodlnou kabinu.
Standardně je zahrnutá 4,3 palcová multimediální konzole, která je vybavena funkcí bluetooth, USB vstupem, 6dílnou reprosoustavou a zadní kamerou na couvání. Zamykatelné úložné prostory (pro helmy a další velké předměty) jsou umístěny za sedadly spolu se schránkou na rukavice.
Ergonomie
Karoserie z polymerových panelů umožňuje vozidlu Slingshot udržet jeho profil, který kopíruje podvozek. Lehká, odolná a unikátně navržená karoserie dovoluje snadné přizpůsobení vzhledu Slingshot.
Opravy vozidla Slingshot jsou lehčí, díky jeho zpětně otevíratelné kapotě, která umožňuje snadný přístup k 2,4litrovému motoru.
Pro noční řízení je Slinghsot vybavený výkonnými projektorovými světlomety a LED zadními světly.
Rozměry
Celková délka: 3,800mm
Celková šířka: 1971mm
Celková výška: 1318mm
Rozchod / šířka: 1755mm
Rozvor: 2667mm
Světlá výška: 127mm
Hmotnost: 764kg
Pohonná jednotka
Objemový zdvih: 2384cc
Vrtání & zdvih: 88mm x 89mm
Kompresní poměr: 10.4:1
Ventilové rozvody: DOHC VVT
Výkon
Výkon: 173BHP & 6,400rpm
Točivý moment: 227 Nm @4,700rpm
Max. otáčky: 7,000RPM
Palivo
Objem: 37.1 litrů
Druh: alespoň 91 oktanů
Brzdy
Přední: 298mm Odvětrávané
Zadní: 298mm Odvětrávané
Kola & Pneumatiky
Přední Kolo: 18×7.5j
Zadní Kolo: 20×9.0j
Přední pneumatika: 225/45R18
Zadní pneumatika: 255/35R20
« Bugatti potvrzuje název Chiron – Maximálka 500 km/h a stovka za 2.3 s! Omlazené Porsche 911 Turbo a Turbo S – Až 580 koní! »