Pohon všech kol nového Golfu na videu
Volkswagen oficiálně představil pohon všech kol 4Motion pro svůj nový Golf sedmé generace. Zimní sezóna je sice již v polovině, nedostatku prodejů se ale nebojíme. VW sám jej popisuje jako nejpokrokovější a nejúspornější pohon všech kol na světě. To jsou poměrně sebejistá prohlášení.
Opět jde o řešení Haldex, slibující bleskové spínání spojek zajišťujících připojování zadní nápravy. Prodleva by měla být téměř neznatelná, tak se nechme překvapit. Ze začátku bude k dispozici s dvojící dieselových motorů.
Prvním je TDi se zdvihovým objemem 1,6 litru a výkonem 77kW. Kroutící moment je stejný jako u předokolky, tedy 250 Nm. Z 0 na 100km/h se dostane za 11,5 vteřiny, maximálka činí 187 km/h. Avizovaná průměrná spotřeba je 4,5 litru na 100 km.
Druhou jednotkou je staré známe 2,0 TDi ve výkonnové variantě 110 kW. Na stovku se dostanete za 8,6 vteřiny i díky kroutícímu momentu 320 Nm. Maximálka je tabulkových 211 km/h, spotřeba narostla jenom nepatrně na 4,7 litru na 100 km.
Za nový systém 4Motion si připlatíte asi 60 000 korun. U 1,6 TDi ale v ceně dostanete i šestistupňovou převodovku (standartně 5 st.).
.« Michael Schumacher se vrací k motokárovým kořenům Nové Gallardo kategorie GT3 na příští dva roky »