Podobu nového Subaru Levorg prozrazuje téměř produkční prototyp
Prototyp druhé generace Subaru Levorg dostal dynamické tvary a nový motor. Co můžeme očekávat v sériové podobě? Model Subaru Levorg prošel tento rok na evropském trhu výrazným faceliftem, který se dotkl především hnací soustavy, ale v Japonsku už Subaru debutuje prototypem druhé generace. Pokud se nového Levorgu v takové podobě dočkáme i v Evropě, tak se věru máme na co těšit.
Na autosalonu v Tokyu, byl představen koncept s názvem Subaru Levorg Prototype, avšak jeho zpracování naznačuje, že k sériovému vozidlu má velmi blízko. Druhá generace Levorgu se totiž na japonském trhu začne prodávat již v druhé polovině roku 2020.
Na první pohled se Levorg mezigeneračně tolik nezměnil. Podrobnější pohled však odhalí jednoznačně agresivnější linie. Přednímu nárazníku dominuje ostrá více úhelníková maska chladiče, která zasahuje svým prolisy až do nových, odvážné tvarovaných světlometů. Pozornosti neunikne ani nasávací otvor na přední kapotě. Levorg tak působí jako ostré rodinné kombi.
Zadní skupinové svítilny také dostaly přepracovanou grafiku. Zadní nárazník dostal sportovní tvary stejně jako boční linie s náznakem spoileru.
Vzhled interiéru zůstává zatím tajemstvím. Můžeme však očekávat mírnou evoluci ve srovnání se současnou generací. Do nabídky se s největší pravděpodobností dostane i balík Eyesight, který zahrnuje nejmodernější asistenční systémy.
Nejdůležitější novinkou je právě použitý agregát. Pod kapotou totiž nový Levorg ukrývá turbomotor. Jedná se o novou pohonnou jednotku o objemu 1,8 litru. Čtyřválcový boxer má přímé vstřikování paliva, ale bohužel jeho přesné výkonové parametry neznáme. Automobilka tvrdí, že poskytne vyvážený poměr mezi výkonem a efektivní spotřebou.
Nyní je však velmi sporné potvrdit nebo vyvrátit příchod nové generace Subaru Levorg na starý kontinent. Tento model není na našem trhu prodejním trhákem a ani nový turbomotor by to neměl lehké. Jen před nedávnem totiž Subaru v Evropě nahradilo přeplňovaný motor 1,6 právě atmosférickým dvoulitrem. Nový motor by tak zřejmě neprošel přísnou emisní normou, respektive by se automobilce jeho nasazení na našem trhu nevyplatilo.
« Test ojetiny Honda CR-Z: Sportovní hybrid předběhl svou dobu Test Toyota Yaris GR Sport 1.5 »