cr-v-hybrid-23

Podle Němců jsou Plug-in hybridy ekologická lež

30. 4. 2020 • Novinky

Německá federace pro životní prostředí a ochranu přírody (BUND) spolu s německou ekologickou organizací VCD (ökologisch Verkehrsclub) vydala prohlášení, ve kterém tvrdí, že Plug-in hybridy jsou ekologická lež a neměly by být dotovány pouze na základě jejich “papírové” spotřeby. Také navrhují, aby se automobilkám nezapočítávaly do snižování flotilových emisí pomocí “superkreditů”.

Plug-in hybridy nejsou pro přírodu vůbec takovým přínosem, jak se prezentuje, tvrdí Německá federace pro životní prostředí a ochranu přírody (BUND). Za pravdu jí přitom dává i ekologický klub VCD (ökologisch Verkehrsclub). Ve společném dokumentu poukazují na skutečnosti, jak plug-in hybridy zavádějí a obcházejí podstatu věci. Toto téma samozřejmě není ničím novým, poprvé se do ní však “obuly” německé ekologické organizace a nahlas požadují změny. Jako všude jinde, i zde jde, kromě ekologie, tak trochu i o peníze. Konkrétně o dotace na ekologická vozidla.

Podle automobilek jsou tato vozidla ekologičtější alternativou k vozidlům se spalovacími motory, jejich každodenní používání v běžném provozu však ukazuje něco zcela jiného. Naráží přitom na absolutně nereálné hodnocení emisí těchto aut, kdy se jim do celkového průměru nezapočítává trasa ujetá na elektrickou energii a metodika se tváří, že výroba elektrické energie spotřebované na jízdu je zcela bez emisí. Metodika také nezohledňuje, co se děje po spotřebování energie v malých integrovaných bateriích, kdy se plug-in hybridy, fakticky vzato, změní na auta s běžnými spalovacími motory s kufrem plným těžkých nepotřebných baterií.

“Je absurdní, že plug-in hybridy se při výpočtu emisí i nadále započítávají na základě absolutně nereálných údajů a díky tzv. Superkreditů se dokonce započítávají dvakrát”, rozhořčeně konstatuje Michael Müller-Gorner z VCD.

Ekologické organizace proto požadují, aby byl změněn vzorec, na jehož základě mají plug-in hybridní auta nárok na dotace pro ekologická vozidla. Aby totiž měly reálnou ekologickou výhodu, musí být plug-in hybridy používány podle přesně stanovených pravidel. Jinak jsou jen ekologickou lží.

Organizace BUND přichází i s konkrétním návrhem, jak celý proces dotací na plug-in hybridy zpřehlednit. Kupujícím plug-in hybridů mohou být poskytnuty dotace pouze pokud mohou prokázat, že svá vozidla používají převážně s elektrickým pohonem, a to nejméně 70 až 80 % času. Potřebné informace by se zjistili z výpisů řídící jednotky a dotace by byly vypláceny dodatečně.

Zda mají podobné návrhy reálnou šanci na úspěch a aplikaci v praxi, není jasné, zřejmé je však to, že nad metodikou výpočtu emisí plug-in hybridů se zamýšlí stále více organizací a zřejmě nepotrvá dlouho, dokud se opravdu změní.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz