kia-proceed-2a

Podle majitelů dělají nejkvalitnější auta Korejci, Britové propadli

15. 2. 2020 • Novinky

Studie Initial Quality Study (IQS) společnosti J.D.Power zaměřující se na vnímání kvality nových aut majiteli během prvních 90 dnů jejich vlastnictví potvrdila, že nejkvalitnější auta vyrábějí korejské automobilky. S náskokem totiž obsadily první tři příčky. Naopak nejvíce nespokojenosti se svými auty v průzkumu nahlas projevily majitelé Land Roverů a Jaguarů.

Hodnocení kvality IQS vychází z rozsáhlých průzkumů spokojenosti zákazníků s jejich novými auty. Podrobně hodnotí 8 kategorií, přičemž zjišťuje spokojenost a vnímání kvality během prvních 90 dnů vlastnictví nového auta. Výsledkem je index udávající počet problémů na 100 vozidel (PP100). Čím je tento index menší, tím lépe. Majitelé nových aut zkrátka nahlásili méně podnětů vyplývajících z nespokojenosti s nějakou konkrétní sledovanou oblastí. Index samozřejmě může přesahovat i hodnotu 100, což znamená to, že u některých autech majitelé negativně vnímají více věcí najednou.

Letošní výsledky, odrážející výpovědi téměř 80 000 zákazníků, opět potvrdily zdrcující převahu korejských automobilek. Ty s náskokem obsadily první tři příčky. Nejlepší vnímanou značkou je korejský prémiový Genesis s hodnocením 63 PP100, hned za ním následuje Kia (70 PP100) a v těsném závěsu za ní skončil Hyundai (71 PP100). První nekórejská značka obsadila až 4. příčku, konkrétně Ford s indexem 83 PP100. Pro úplnost, průměr všech sledovaných značek byl 93 PP100. Na ocase žebříčku skončil Jaguar s hodnotou indexu 130 PP100.

Při sledování problémových oblastí vyplulo na povrch zajímavé zjištění. Stávající zákazníky na autech nejvíce zlobí infotainment systém jejich vozidel. Jednoduše multimediální systémy, ovládání klimatizace, komfortních a bezpečnostních systémů i samotných palubních počítačů se pro stávající zákazníky ukazují jako klíčové. A právě zde vynikly korejské automobilky. Naopak výhradně dotykové ovládání všech možných funkcí v evropských autech americké zákazníky spíše zklamalo. Nejde přitom jen o samotné ovládání, ale i o odezvu systémů, mrznutí softwaru a komplikace vyplývající z používání nových a často nespolehlivých systémů.

Proto v hodnocení vnímané kvality a spolehlivosti propadly i německé prémiové značky. Právě ty totiž často používají pokrokové palubní systémy (včetně bezpečnostních asistenčních systémů), jejichž používání se ne vždy setká s pochopením majitelů. Za “pokrok” se zkrátka občas platí.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz