Počet nabíjecích stanic v EU je nedostatečný, navíc jsou rozděleny nerovnoměrně
Počet nabíječek pro elektromobily je stále nejslabším článkem celé evropské elektromobility. Je jich totiž málo a na plošné zavedení bateriových elektrických aut, jako alternativy vůči autům se spalovacími motory, nestačí. Jednoduše řečeno, sedlo opět předběhlo samotného koně. EU chce více elektromobilů, eurokomisařům však jaksi ušlo, že je není kde nabíjet. Rozložení nabíjecích stanic v rámci EU je navíc extrémně nerovnoměrné.
Na problém s nedostatkem nabíjecích stanic na území EU již upozorňuje déle několik na sobě nezávislých organizací. Přestože se “elektrická” propaganda tváří, že je vše v pořádku, i samotné EU již začíná docházet, že je s tím třeba něco dělat. Na nedostatek nabíjecích míst důrazně upozorňuje i Asociace evropských výrobců automobilů (ACEA), spolu s jejich nedostatkem je zde však ještě jeden závažný problém – jejich nerovnoměrné rozložení na území EU.
Nejbohatším nejvíce, chudým nejméně
EU si přeje, aby se vlna elektromobility převalila celou Unií bez výjimky a auta se spalovacími motory uvolnila místo elektromobilům v každém členském státě. Přestože prodeje elektrických aut pod tlakem dotací reálně rostou a jejich technická úroveň stoupá do nových výšin, teorie nové mobility má stále dvě vážné trhliny. První je nedostatečné množství veřejných nabíjecích stanic a tou druhou je nerovnoměrné rozložení v jednotlivých členských státech. ACEA poukazuje na skutečnost, že 70% všech veřejných nabíjecích stanic je v současnosti na území tří států. Jde o Nizozemsko, Německo a Francii. Přestože je na jejich území zmíněných 70% všech nabíječek, jejich rozloha je pouze 23% z celkové rozlohy EU. Zbývajících 30% veřejných nabíječek je rozptýlených na dalších 77% území EU.
“Každý, kdo si chce koupit elektrické auto, je odkázán na spolehlivou infrastrukturu nabíjecích stanic – ať už doma, v zaměstnání nebo na silnici. Nastal čas, aby vlády v celé EU zrychlily v závodech o ekologičtější mobilitu,” řekl Eric Mark Huitema z ACEA. Naráží tím na skutečnost, že i v regionech s nižším HDP je třeba vystavět dostatečně hustou síť nabíjecích stanic.
.« Mercedes-Benz EQS živě: Nabídne dojezd až 770 kilometrů EU požaduje ještě vyšší podíl biosložky v palivech »