Plánuje Aston Martin silniční Vulcan? Možná ano!
Produktový manažer britské automobilky Simon Croft způsobil nemalý rozruch, navrhl totiž, aby se okruhový hypersport Vulcan stal i silničním vozem!
Co je vlastně Aston Martin Vulcan zač?
Vůz stojí na celo-karbonovém monokoku, podobně jako konkurence, motor byl však umístěn vpředu. Jedná se o sedmilitrový dvanáctiválec, který atakuje hranici 800 koní, bez přeplňování a elektromotoru! Ano, Britové překonávají řemeslníky z celého světa a jejich motor se řadí mezi nejvýkonnější, možná je i zcela nejvýkonnějším atmosférickým dvanáctiválcem bez elektromotoru na trhu. Velkou zajímavostí je spojovací hřídel přenášející točivý moment, která je vyrobena ze slitiny hořčíku a uhlíkových vláken. Všechen výkon poputuje na zadní kola přes sekvenční šestistupňovou převodovku.
Hmotnost vozu je nižší, než u závodních speciálů GTE, takže se tu bude dosahovat opravdu extrémních rychlostí. Před nájezdem do zatáčky naplno využije neúnavné karbon-keramické brzdy Brembo o rozměrech kotoučů 380 mm vpředu a 360 mm vzadu. Samozřejmostí jsou nastavitelné závodní tlumiče, variabilní kontrola trakce a plně nastavitelné ABS.
Design vozu je na tuto britskou automobilku docela nezvyklý, úzké led-světlomety, mřížka chladiče spojena s lízátkem, dva obrovské nádechy v kapotě, gigantický difuzor a nad ním ještě gigantičtější přítlačné křídlo. Zadní svítilny snad jako jediné připomínají, že se stále jedná o Aston Martin. Celý vůz je postaven z těch nejlehčích materiálů, nejvíce bylo využito uhlíkových vláken.
Interiér se nese v závodním duchu, žádné zbytečnosti, skořepiny pokryté alcantarou, závodní, úžasně vypadající volant a displej se všemi nezbytnými informacemi o vozidle přímo před Vámi. Navíc je tu snad vše pokryto líbivým karbonem.
« Hyundai oznámil celosvětové obchodní výsledky za první pololetí Test Porsche Boxster 981 – Na rychlosti nezáleží »