Piecha AMG GT-RSR míří na tovární Mercedes-AMG GT R – Které je lepší volbou?
Mercedes-AMG před nedávnem představil nejrychlejší vůz v nabídce. Tím je GT R, které z 4.0-litrového osmiválce BiTurbo produkuje výkon 585 koní a točivý moment 700 Nm. Zrychlení z nuly na stovku mu zabere jen 3.6 sekundy a umí to rozpálit na 318 km/h. Jenže nyní přichází tuningový úpravce Piecha, který chce přetáhnout pár zájemců o eRko na svou stranu. Představuje totiž AMG GT-RSR, jenž by měl tovární GT R porážet ve většině ohledech.
Ze stejného 4.0-litrového osmiválce BiTurbo dokáže vyždímat luxusní výkon 612 koní a brutální krouťák 840 Nm. Hmotnost je ale přibližně o 80 kilogramů vyšší než u klasického eRka, činí asi 1635 kilogramů. Sedmistupňová dvouspojková převodovka a aktivní samosvorný diferenciál i zadní náhon jsou totožnými záležitostmi. Piecha zvládá zrychlit z nuly na stovku za 3.7 sekundy, tedy o desetinu pomaleji, ale umí to rozjet až na 330 km/h, čímž získává body zase na svoji stranu.
Kluci od Piecha však nezůstali jen u zvyšování výkonu, ale i u vzhledu, kterým se snaží originální GT R taky předehnat. Můžeme tu tak vidět agresivnější nárazníky, nižší a širší prahy, pořádný difuzor nebo čtveřici koncovek výfuku. Velmi zajímavé je pevné karbonové křídlo, které stojí nad tím menším výsuvným, což je velmi zajímavé řešení.
Mercedes-AMG GT R má však jako bonus natáčecí zadní nápravu a kompletně přepracovaný podvozek, čímž se Piecha bohužel chlubit nemůže a musí si postačit s vylepšenou aerodynamikou a vyšším výkonem. Cenovka obou aut by měla být velmi podobná.
Piecha AMG GT-RSR
Mercedes-AMG GT R
« Legenda Mercedes-Benz G – Tímto autem ukazujete, jak máte vše na háku TEST ojetiny Hyundai i40 1.7 CRDi – Kompromis k německé střední »