Pick-up od Mercedesu je realitou – Třída X oficiálně!
Je konec všem debatám, Mercedes-Benz opravdu představil vůz kategorie pick-up pod názvem Třída X. Mercedes na to šel chytře a vývoj nedělal sám. Za partnera si vzal tradičně group Renault-Nissan, se kterým spolupracuje už léta a staví s nimi třeba modely A,B a užitkové V. Tady se bude jednat samozřejmě o základ v modelu Nissan Navara.
Prémiová značka si však musí zachovat svou image a kvalitu, tudíž se nejedná pouze o “přeznačkování” modelu Navara, ale o pořádně rozsáhlou proměnu. Přední část nejvíce připomíná vlajkovou loď třídy SUV a to konkrétně třídu GLS. Nová Třída X je pořádným kusem auta – měří 5,34 m na délku, 1,92 m na šířku a téměř 1,82 m na výšku. Rozvor náprav pak činí 3,15 m, rozchod 1,63 m a světlá výška pak 202 mm, ta se může zvýšit o další dva centimetry. A co podvozek? Přední nápravu tvoří dvojité lichoběžníky, zadní náprava je pak tuhá a obě doplněné o vinuté pružiny.
Hlavním stavebním prvkem tedy zůstává žebřinový rám a samozřejmě i již zmíněná tuhá zadní náprava. I díky tomu umí třída X vézt 1.1 tuny nákladu na korbě a další 3.5 tuny zaháknuté na kouli. Třída X dostane tradiční pohon 4Matic s variabilním rozdělením točivého momentu.
Základní motorizací je model X220d – turbodiesel o objemu 2,3l nabídne 120 kW. Nad ním bude stát výkonnější biturbo verze s označením X250d s výkonem 140 kW. Vyznavači benzínu ocení model X200, tedy čtyřválcový dvoulitr přeplňovaný turbodmychadlem a s výkonem 122 kW. V nabídce nebude chybět ani naftový šestiválec X350d se 190 kW a 550 N.m. Kromě šestiválce lze ostatní motory kombinovat i s manuální převodovkou. X350d je výhradně spjat se sedmistupňovým automatem a vyspělým pohonem 4Matic. Slabší modely mají standardně zadní náhon s možností přiřazení pohonu přední nápravy. Uzávěrka zadního diferenciálu je pak za příplatek.
Interiér samozřejmě nemá s Nissanem nic společného a vypadá naprosto parádně, tak jako všechny moderní mercedesy. Ve středu přístrojové desky dominuje dotykový displej s úhlopříčkou 8,4 palce ve tvaru tabletu a zaujme také tvar výdechů klimatizace. Výbavové línie nesou názvy Pure, Power a Progressive. Na palubě je i množství asistenčních systémů, jako nouzové brzdění, udržování v jízdním pruhu, čtení dopravních značek a kamery kolem celého auta. V nabídce je pouze čtyřdveřová varianta kabiny a na přání je možná zadní dělená sedadla. Mercedes k vozidlu nabídne i velké množství doplňku jako kryty korby, nástavby a podobně.
Do prodeje se má vůz dostat koncem roku 2017 a už se nemůžeme dočkat první jízdy. A co teprve až se to dostane pod ruky klukům z AMG! To pak bude mít Raptor velký problém!
« 5 nejlepších ojetých sporťáků do milionu korun TEST Škoda Octavia Kombi RS TDI – Zelená je dobrá! »