Peugeot představuje svou novou vlajkovou loď-608
Zaujal Vás futuristicky vyhlížející koncept bezmála pět metrů dlouhého stylového MPV HX1 z dílen francouzské automobilky Peugeot (článek se shlédnutí zde)? Tak vězte, že nejste jediní. Zpětná vazba od široké veřejnosti byla tak velká, že se automobilka rozhodla dát vozu zelenou a ten půjde nejpozději v roce 2014 do výroby pod označením 608.
Smutnou zprávou je, že nová vlajková loď s největší pravděpodobností přijde o čtyři proti sobě otevírané dveře na pantografických závěsech, které se vyklápí částečně nahoru a částečně do stran. Vynahrazuje to informace o motorové paletě. V ní nebude chybět hybridní varianta HYbrid 4, jež bude doplněna o konvenční zážehové a vznětové jednotky s výkony v rozmezí od 163 do 275 koní.
Pojďme se blíže podívat na princip hybridního pohonu. Spalovací motor vpředu (pohání přední kola) a elektrický motor vzadu (pohání zadní kola). Pokud tedy oba motory pracují současně, zajišťuje tato technologie pohon všech čtyř kol, jízda je bezpečnější a adheze v podmínkách zhoršené sjízdnosti optimální. Při nízkých rychlostech může vůz fungovat v režimu nulových emisí, kdy využívá pouze elektropohon.
Pod kapotou vozu HX1 najdeme dieselový agregát 2.2 HDi 150 kW (204 k) s automatickou šestistupňovou převodovkou, tedy pohonnou jednotku, která je ozdobou řady 508 u verze GT. Spalovací motor je doplněn elektrickým o výkonu 70 kW (95 k) a celkový výkonový potenciál soustavy je 220 kW (299 k).
Dojezdová vzdálenost na výhradně elektrický pohon je až 30 km! Kombinovaná spotřeba paliva vozu HX1 je pouhých 3,2 l/100 km a emise CO2 83 g/km.
A cena? Ta by se s tímto hybridním ústrojím měla pohybovat okolo částky 1,3 milionu korun.
.« Genty Akylone oficiálně představen [video] TEST BMW X5 PERFORMANCE »