Peugeot představuje stylový model 408
Peugeot s novým modelem 408 demonstruje vynalézavost svých týmů a nabízí novou siluetu fastbacku na samotném vrcholu segmentu C. Peugeot 408 je v historii značky i na současném trhu s automobily prvním vozem svého druhu. Tento nový model je překvapivý a nečekaný. Vyčnívá z modelové řady značky v různých směrech. Kromě postoje šelmy a jedinečného vzhledu přináší také technickou dokonalost zaměřenou na efektivitu a inteligentní elektrifikaci, stejně jako emoce a potěšení z jízdy. Jeho technologie se vyznačují vyspělostí a instinktivním používáním.
Peugeot 408 vyniká především svou dynamickou siluetou fastbacku a nezaměnitelným stylem, který se vymyká současným kategoriím. Postoj šelmy je pro modely značky typický. Linie jsou ostré, mřížka chladiče, která přebírá barvu karoserie a dokonale tak splývá s přední částí vozu, je přerušena novým znakem Peugeot v podobě lví hlavy. Překvapivý je obrácený tvar zadního nárazníku, který dodává profilu nebývalou dynamiku. Model 408 stojí pevně na velkých kolech o průměru 720 mm. Dvacetipalcové ráfky mají nezvyklý geometrický design. Peugeot 408 svým předním světelným podpisem ve tvaru tesáků a zadními světly ve tvaru tří drápů dokonale zapadá do rodiny Peugeot.
Nový Peugeot 408 je 4690 mm dlouhý, 1480 mm vysoký a jeho rozvor dosahuje 2790 mm. Interiér tak nabízí štědrý prostor ve druhé řadě, místo pro kolena činí 188 mm. Velkorysý je také zavazadlový prostor s objemem 536 litrů, po sklopení opěradel zadních sedadel tento objem vzroste až na 1611 litrů. Výsledná silueta vozu je štíhlá a elegantní, což přispívá k aerodynamické účinnosti.
Řidiči i posádce nabízí Peugeot 408 nejnovější generaci kabiny Peugeot i-Cockpit, kterou lze okamžitě rozeznat podle kompaktního volantu pro snadné ovládání a potěšení z jízdy. V kabině je kladen důraz na kvalitu provedení a na konektivitu zahrnující nejnovější technologie, díky nimž je zážitek z jízdy a cestování intuitivnější a uspokojivější.
Nabídka pohonů vozu Peugeot 408 zahrnuje dvě plug-in hybridní verze o výkonu 180 a 225 koní a benzinový motor o výkonu 130 koní. Všechny tři varianty jsou spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8. Za několik měsíců od uvedení těchto pohonů na trh bude následovat plně elektrická verze.
Konstruktéři vozu Peugeot 408 se zaměřili především na efektivitu. Kombinací vynikající aerodynamiky, poměrně malé hmotnosti (od 1 396 kg) a úsporných motorů bylo dosaženo pozoruhodně nízké spotřeby energie, a to jak u verzí s hybridním pohonem, tak u verze se spalovacím motorem o výkonu 130 koní.
Nový Peugeot 408 bude uveden na trh na samém počátku roku 2023. Vůz pro evropské i mimoevropské trhy se bude vyrábět ve francouzském městě Mulhouse, následně se rozjede výroba také v továrně v čínském Čcheng-tu pro místní trh.
Značka Peugeot novým modelem 408 doplňuje svou nabídku ve vysoce strategickém segmentu C. Peugeot v tomto segmentu zaujal v posledních letech vedoucí postavení, a to díky úspěchu vozů SUV 3008 a 5008 a třem generacím hatchbacků 308 a kombi 308 SW, z nichž poslední byla teprve nedávno uvedena na trh. Peugeot 408 nabídku značky doplňuje a řadí se na vrchol segmentu C.
Nový Peugeot 408 odráží hodnoty a zájmy zákazníků, kteří jdou s dobou: jsou dynamičtí a vyžadují vysokou úroveň konektivity. Záleží jim na energetické transformaci, ke které chtějí přispět, aniž by se však vzdali okamžiků skutečného potěšení z řízení. Hledají novinky, oceňují kreativitu a odvahu zavádět inovativní řešení, která vybočují ze zajetých kolejí.
Předpokládá se, že mezi zákazníky nového Peugeotu 408 budou převažovat páry – většinou aktivní, bezdětné nebo s dětmi. U těchto klientů se očekává, že budou vůz využívat k osobním i pracovním účelům. Vybírají-li vůz, zohledňují nepřeberné množství potřeb a preferencí, které se někdy vzájemně doplňují. Někteří se chtějí posunout v rámci segmentu C výš a koupit si prostornější vůz. Jiní chtějí originálnější a inovativnější siluetu, než nabízí kompaktní SUV, které považují za příliš běžné nebo příliš rodinné. A někteří prostě jen preferují vzhled velkého vozu. Všichni však hledají kvalitní čas strávený jízdou, ať už při každodenním používání vozu, nebo pro dlouhé a pohodlné cesty ve více lidech.
Styl nového modelu 408 v kombinaci s postojem šelmy, který je charakteristický pro všechny vozy Peugeot, dokonale odpovídá inovativní koncepci fastbacku nejvyšší třídy segmentu C. Vyznačuje se velmi výrazným zpracováním povrchů, které je patrné zejména na zádi, na konci střechy, na víku zavazadlového prostoru a ve spodní části blatníků, kde vznikly ostré fazety vytvářející světelné efekty.
Model 408 se opírá o specifickou architekturu exteriéru. Vůz vychází z verze platformy EMP2 (Efficient Modular Platform), která je schopná pojmout motor s jakýmkoliv zdrojem energie. Má dlouhý rozvor 2787 mm, který poskytuje velkorysý prostor na zadních sedadlech. Celková délka vozu je 4690 mm a šířka se sklopenými zrcátky 1859 mm.
Rozchod kol je široký, 1599 mm vpředu a 1604 mm vzadu. Vůz tak zaujímá na silnici velmi stabilní postoj. Průměr kol dosahuje 720 mm, ráfky jsou až 20palcové. Peugeot 408 má sice zvýšenou karoserii, ale díky výšce pouhých 148 cm má štíhlý a sportovní profil.
V přední části je mezi zvýšenými blatníky zasazena dlouhá kapota, která je charakteristická pro nejnovější modely Peugeot. Tato stylistická volba posiluje impozantní vzhled přední části vozu a zároveň zjednodušuje profil, protože přechod mezi blatníkem a kapotou je neviditelný. Tento konstrukční princip také zjednodušuje obvodový obrys kapoty, a díly karoserie tak mohou dokonale přiléhat.
Technologie Peugeot Matrix LED umožnila vytvarovat velmi štíhlé světlomety a zároveň zaručit velmi vysokou technologickou úroveň. Tyto světlomety dodávají novému vozu 408 vzhled, který je pro značku Peugeot typický. Světelný podpis se směrem dolů rozšiřuje o dva pásy LED diod ve tvaru tesáků, které se zanořují do nárazníku.
Výrazným znakem identity modelu 408 je maska chladiče, v jejímž středu je umístěn nový znak Peugeot. Za ním se skrývá radar, jenž předává informace celé řadě asistenčních systémů řízení. Maska má stejný barevný odstín jako karoserie. Díky barevnému zpracování se maska chladiče opticky prolíná s celkovým objemem nárazníku, což je znakem generační změny a elektrifikace řady Peugeot. Pro grafický motiv přední části jsou charakteristické velké ozdobné černé mřížky sání, které vizuálně zdůrazňují její šířku a robustnost. Obklopují a chrání přední světla ve tvaru tesáků, neboť se připojují k černým ochranným prvkům obepínajícím karoserii, a díky kontrastu zlepšují viditelnost světelného podpisu.
Profil nového vozu Peugeot 408 se vyznačuje promyšleným rozdělením černých a lakovaných částí. Siluetu vozu toto rozdělení zjemňuje a dodává jí dynamiku. Profil vozu zdůrazňuje také velkorysost prostoru pro cestující, zejména v designu bočních oken, která podtrhují tvar fastbacku.
Boční kryty karoserie a podběhů kol přecházejí v robustní černý zadní nárazník, který šikmo přetíná odstín karoserie a tím zdůrazňuje obrácený efekt zádi. Pomáhá také opticky pohltit zadní převis, jenž poskytuje velký zavazadlový prostor.
Zcela nový styl dvacetipalcových kol s geometrickým tvarem zasazeným do kruhu je u stojícího vozu zastavení vozu velmi nápadný, při nízkých rychlostech pak vytváří dramatický vizuální efekt. Neobvyklý design kol plně zapadá do originálního pojetí nového modelu 408.
Zadní část střechy je z hlediska aerodynamiky obzvláště významnou oblastí. Proudění vzduchu je optimalizováno a usměrňováno dvěma prvky připomínající svým tvarem uši kočkovité šelmy. Vytvářejí optimální aerodynamický koridor směrem ke spoileru víka zavazadlového prostoru. Tyto dva hranaté přídavné díly jsou vysoce účinné a zároveň jsou výraznými prvky stylu nového Peugeotu 408.
Není překvapením, že uvnitř vozu najdou klienti Peugeot i-Cockpit, uspořádání interiéru, které je již deset let s každou novou generací vylepšováno a modernizováno. V novém modelu Peugeot 408 upoutá nová ergonomie, vysoká kvalita, praktičnost a technologie včetně nového systému infotainmentu Peugeot i-Connect.
Kompaktní volant, který je součástí systému Peugeot i-Cockpit, mnohanásobně zvyšuje požitek z jízdy. Nabízí jedinečnou hbitost a přesnost pohybu. Volant nového modelu 408 je ergonomický a vyhřívaný. Jsou na něm seskupeny ovládací prvky multimediálního systému (rádio, telefon) a některých asistenčních systémů řízení.
Nový digitální přístrojový panel je umístěn v úrovni očí těsně nad volantem a má desetipalcový displej. Ve výbavě GT je přístrojový panel k dispozici v technologii 3D. Digitální sdružený panel je plně konfigurovatelný a přizpůsobitelný na míru. Má několik režimů zobrazení (online navigace TomTom, rádio/média, asistenční systémy řízení, tok energie atd.), které lze upravovat přímo pomocí ovladače na volantu.
Stavba přístrojové desky vozu nový Peugeot 408 vychází z principu „high-vent“, kdy jsou větráky umístěny vysoko, těsně před hlavami cestujících, což je optimální poloha pro zajištění tepelného komfortu.
Tato architektura také umožňuje přiblížit středový desetipalcový dotykový displej, který je umístěn o něco níže než digitální přístrojový panel ležící přímo před zraky řidiče, a je tak blíže dosahu řidiče. Systém je vybaven plně konfigurovatelnými přepínači i-toggles, které jsou uspořádány pod středovým displejem jako otevřená kniha a poskytují v tomto segmentu jedinečnou estetickou a technologickou úroveň. Každý přepínač i-toggle představuje klávesovou zkratku pro nastavení klimatizace, telefonního kontaktu, rozhlasové stanice, spuštění aplikace… nadefinovanou podle potřeby uživatele.
edním z cílů týmu designérů interiéru Peugeot při navrhování kabiny nového modelu 408 bylo vyvážit prostor mezi řidičem a spolujezdcem. Peugeot i-Cockpit si zachovává princip středového displeje mírně orientovaného na řidiče („driver oriented“), což optimalizuje ergonomii řízení, aniž by byl spolujezdec vyloučen z používání a čtení informací z tohoto displeje.
Zatímco středový displej je směrován k řidiči, středová konzola je naopak otevřená směrem ke spolujezdci. Všechny dynamické ovladače vozu jsou seskupeny do oblouku na straně řidiče. Ten může jediným dotykem volit mezi různými režimy, které nabízí osmistupňová automatická převodovka EAT8.
Nový Peugeot 408 nabízí velmi vysokou úroveň online služeb. Jeho nový systém infotainmentu je ergonomický a zajišťuje plynulé používání. Každému řidiči podle jeho schopností a přání nabízí to nejlepší ze světa chytrých telefonů i to nejlepší z automobilového světa. Uživatel si může definovat a uložit své vlastní preference zobrazení, prostředí a nastavení. Systém dokáže uchovat až osm různých profilů.
Funkce zrcadlení propojující chytrý telefon se systémem infotainmentu vozu je bezdrátová. Přes Bluetooth je možné připojit dva telefony současně. Zařízení vozu Peugeot 408 doplňují čtyři zásuvky USB-C.
Středový desetipalcový displej s vysokým rozlišením je plně a snadno přizpůsobitelný. Lze u něj nastavit více oken s widgety nebo zástupci. Velmi snadno se používá a reaguje podobně jako tablet. Je tak snadné tažením zleva doprava nebo nahoru a dolů přesouvat různá menu pro notifikace, případně klepnutím třemi prsty zobrazit seznam aplikací. Kdykoliv se lze podobně jako na smartphonu přes tlačítko „Home“ vrátit na hlavní stránku.
V horní části displeje se na trvalém banneru zobrazují informace o venkovní teplotě a o nastavení klimatizace, pozice na stránkách widgetů, údaje o připojení, notifikace a čas.
Kompletní zážitek z používání infotainmentu dovršuje Peugeot i-Connect Advanced s vysoce výkonnou a efektivní online navigací TomTom. Pro optimální čitelnost se mapa zobrazuje na celém desetipalcovém displeji a aktualizuje se „over the air“, tj. přímo přenosem dat prostřednictvím telekomunikační sítě.
Jako každodenní spojenec pro větší bezpečnost a jednoduchost slouží povel „OK Peugeot“ s funkcí pro rozpoznávání hlasu. Tento povel zajišťuje přístup ke všem funkcím infotainmentu. Systém zahrnuje palubní dokumentaci i výukové programy a slouží tak jako pomoc uživatelům.
Ústředním tématem úsilí týmů Peugeot po celou dobu návrhu a vývoje nového modelu 408 byla ekologická účinnost, tedy snaha o snížení spotřeby a emisí CO₂.
Aerodynamice, jakožto faktoru s dopadem na energetickou bilanci, byla věnována mimořádná pozornost. Nárazník, víko zavazadlového prostoru, difuzor, sloupky karoserie, zrcátka, ochrana spodní části…, všechny díly karoserie byly optimalizovány díky úzké spolupráci designérů a aerodynamických inženýrů značky Peugeot. Tato spolupráce odráží pracovní disciplínu nastavenou týmy designérů a inženýrů při tvorbě vozu Hypercar 9X8. K vyšší aerodynamické účinnosti přispívá rovněž design kol, který ovlivňuje i celkový výkon vozu.
Pro zlepšení vibračního komfortu byla tuhost karoserie optimalizována díky lepení konstrukčních prvků. Více než kdy jindy je potěšení z jízdy zapsáno přímo v genech nového modelu Peugeot 408. Výsledkem je příkladná jízdní stabilita, špičkový jízdní komfort, vynikající potěšení z jízdy a vzhledem k poloměru otáčení 11,18 m i dokonalá ovladatelnost ve městě.
Nový Peugeot 408 je vybaven 17 až 20palcovými pneumatikami. Ty patří do kategorie A, aby bylo dosaženo nízkého valivého odporu a s ním spojené vysoké účinnosti, ovšem současně aby byly zachovány dokonalé jízdní vlastnosti vozu.
« Nová DS 7 Crossback se představuje: Přiváží i novou nejvýkonnější verzi s pohonem všech kol Nový Citroën C4 X oficiálně »