835271763995987487

Peugeot představuje facelift modelu 208

19. 2. 2015 • Novinky

Nejprodávanější model značky Peugeot 208 se tři roky po svém uvedení na trh dočkal nového vzhledu. Designéři této nové generace neopomenuli žádnou oblast. Design je výraznější, sportovnější a elegantnější. Vzhled vozu podtrhují sériově montovaná 3D světla s LED diodami, nové odstíny, jako je zářivě oranžová Power, a nové možností úprav na míru. Nabídka se rozšířila o verze GT Line a GTi by Peugeot Sport, podtrhující posun značky k luxusnějším kategoriím.

Vůz získal nové prvky výbavy usnadňující pohyb v městském provozu (Active City Brake, MirrorScreen, parkovací kamera, Park Assist). Motory PureTech a BlueHDi splňují nejnovější emisní normy EURO 6. V  nabídce je zejména nejúspornější spalovací motor na světě, jehož spotřeba činí pouze 3 l / 100 km a emise 79 g CO2 /km. Nový Peugeot 208 se na evropský trh dostane v červnu 2015.

Nový Peugeot 208 tak na první pohled okouzlí svým novým designem, který je výraznější a elegantnější. Nový přední nárazník nabízí ostřejší, přesnější a propracovanější linie. Širší maska chladiče se silnější chromovanou lištou je nyní plně integrována do nárazníku, s nímž jakoby tvoří jeden kus. U vyšších verzí výbavy se objevuje za tepla vyražené chromované označení nové masky „EQUALIZER“, které jí dodává zcela nový 3D efekt. Díky této nové identitě v kombinaci s odsazenými předními mlhovými světlomety je nyní vůz širší, dynamičtější a působí stabilněji. Řidič má okamžitou chuť usednout za volant.

A konečně je tento design v přední části zdůrazněn novými dvoubarevnými světlomety s černou chromovanou maskou strukturující optiku pro ostřejší vzhled a světelným podpisem LED, z něhož čiší kočičí půvab a technologie. Tyto nové světlomety jsou standardně montované od druhé úrovně výbavy.  Zadní světla s novými 3D lištami ve tvaru lvích drápů s LED diodami zaujmou a překvapí. Jejich výrazně jednotný vzhled, teple červená opálová barva a hluboký 3D efekt z nich činí skutečné technologické klenoty. Tato světla se třemi drápy, které jsou symbolem designu Peugeot, se objevují u  všech verzí výbavy.

Interiér vozu nový Peugeot 208 nabízí zcela novou atmosféru. U všech verzí výbavy je použita čistě bílá moderní barva podsvícení přístrojové desky, ručiček a všech ovladačů. K  technologické klidné a elegantní atmosféře přispívá stropní LED osvětlení a modré světelné lišty panoramatické střechy.

Technologie BlueHDi je nejefektivnější řešení pro odstraňování škodlivin dieselových motorů na trhu. Tyto nové motory spojují to nejlepší z dieselového motoru. Vynikají  velmi omezenou spotřebou paliva a nízkými emisemi CO2, které u žádné verze nepřesáhnou 95 g CO2/km. Všechny jsou nabízeny se systémem Stop & Start se zesíleným startérem, s výjimkou nejslabšího motoru řady o výkonu 75 k. Motor 1.6 BlueHDi je k dispozici se třemi úrovněmi výkonu:

- Motory 1.6 BlueHDi 75 k S&S a 1.6 BlueHDi 100 k S&S, spojené s manuální pětistupňovou převodovkou, jejichž standardní verze (bez systému S&S u 75 k) vykazují emise 90 g, resp. 87 g CO2/km a nejúspornější verze pak jen 79 g CO2/km při spotřebě paliva pouze 3,0 l / 100 km. Jde o rekord v segmentu i na trhu.

- Motor 1.6  BlueHDi 120 k S&S spojený s manuální šestistupňovou převodovkou vykazuje emise pouze 94 g CO2/ km a nabízí pohodlné používání a dynamiku na nejlepší úrovni.

Řada tříválcových benzínových motorů PureTech se po spuštění atmosférických verzí nyní rozšiřuje o přeplňovanou verzi 1.2 PureTech 110 k S&S. Tento kompaktní, úsporný a výkonný motor nabízí špičkovou účinnost a technologii. Je vybaven vysokotlakým přímým vstřikováním (100 bar) a turbodmychadlem nové generace s vysokou účinností (240 000 ot/min). Nabízí jedno z uživatelsky nejpříjemnějších řízení na trhu, a to už od nejnižších otáček. Tento motor spojený s pětistupňovou manuální převodovkou vykazuje pozoruhodně nízké emise 103 g CO2/ km.

Motor PureTech může být rovněž spojen s novou automatickou převodovkou EAT6. Tato nová převodovka značky AISIN je opatřena technologií Quickshift umožňující rychlejší řazení rychlostních stupňů, a přitom zaručuje vynikající plynulost. Její koncepce navíc výrazně snižuje emise CO2. V  důsledku toho je rozdíl v emisích oproti verzi s manuální převodovkou pouhý 1 g / km (se stejnými pneumatikami). Motor 1.2 PureTech 110 k S&S EAT6 je s emisemi 104 g CO2 / km referencí mezi benzínovými motory s automatickou převodovkou ve svém segmentu. Ve srovnání s předchozí generací (1.6 VTi 120 k s automatickou převodovkou) dosahuje úspory 45 g CO2 / km.

Nabídka benzínových motorů tak zahrnuje následující verze:

– 1.0 PureTech 65 k, manuální 5stupňová převodovka; 102 g/km;

– 1.2 PureTech 82 k, manuální 5stupňová převodovka; velmi nízká spotřeba při 99 g/km ;

– 1.2 PureTech 82 k, manuální 5stupňová převodovka; 104 g/km;

– 1.2 PureTech 82 k S&S ETG5, robotizovaná převodovka 5stupňová převodovka; velmi nízká spotřeba při 97 g/km;

– 1.2 PureTech 110 k S&S, manuální 5stupňová převodovka; 103 g/km;

– 1.2 PureTech 110 k S&S EAT6, automatická 6stupňová převodovka; 104 g/km;

– 1.6 THP 165 k S&S, manuální 6stupňová převodovka; 129 g/km;

– 1.6 THP 208 k S&S, manuální 6stupňová převodovka; 125 g/km.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz