Peugeot představuje facelift modelu 208
Nejprodávanější model značky Peugeot 208 se tři roky po svém uvedení na trh dočkal nového vzhledu. Designéři této nové generace neopomenuli žádnou oblast. Design je výraznější, sportovnější a elegantnější. Vzhled vozu podtrhují sériově montovaná 3D světla s LED diodami, nové odstíny, jako je zářivě oranžová Power, a nové možností úprav na míru. Nabídka se rozšířila o verze GT Line a GTi by Peugeot Sport, podtrhující posun značky k luxusnějším kategoriím.
Vůz získal nové prvky výbavy usnadňující pohyb v městském provozu (Active City Brake, MirrorScreen, parkovací kamera, Park Assist). Motory PureTech a BlueHDi splňují nejnovější emisní normy EURO 6. V nabídce je zejména nejúspornější spalovací motor na světě, jehož spotřeba činí pouze 3 l / 100 km a emise 79 g CO2 /km. Nový Peugeot 208 se na evropský trh dostane v červnu 2015.
Nový Peugeot 208 tak na první pohled okouzlí svým novým designem, který je výraznější a elegantnější. Nový přední nárazník nabízí ostřejší, přesnější a propracovanější linie. Širší maska chladiče se silnější chromovanou lištou je nyní plně integrována do nárazníku, s nímž jakoby tvoří jeden kus. U vyšších verzí výbavy se objevuje za tepla vyražené chromované označení nové masky „EQUALIZER“, které jí dodává zcela nový 3D efekt. Díky této nové identitě v kombinaci s odsazenými předními mlhovými světlomety je nyní vůz širší, dynamičtější a působí stabilněji. Řidič má okamžitou chuť usednout za volant.
A konečně je tento design v přední části zdůrazněn novými dvoubarevnými světlomety s černou chromovanou maskou strukturující optiku pro ostřejší vzhled a světelným podpisem LED, z něhož čiší kočičí půvab a technologie. Tyto nové světlomety jsou standardně montované od druhé úrovně výbavy. Zadní světla s novými 3D lištami ve tvaru lvích drápů s LED diodami zaujmou a překvapí. Jejich výrazně jednotný vzhled, teple červená opálová barva a hluboký 3D efekt z nich činí skutečné technologické klenoty. Tato světla se třemi drápy, které jsou symbolem designu Peugeot, se objevují u všech verzí výbavy.
Interiér vozu nový Peugeot 208 nabízí zcela novou atmosféru. U všech verzí výbavy je použita čistě bílá moderní barva podsvícení přístrojové desky, ručiček a všech ovladačů. K technologické klidné a elegantní atmosféře přispívá stropní LED osvětlení a modré světelné lišty panoramatické střechy.
Technologie BlueHDi je nejefektivnější řešení pro odstraňování škodlivin dieselových motorů na trhu. Tyto nové motory spojují to nejlepší z dieselového motoru. Vynikají velmi omezenou spotřebou paliva a nízkými emisemi CO2, které u žádné verze nepřesáhnou 95 g CO2/km. Všechny jsou nabízeny se systémem Stop & Start se zesíleným startérem, s výjimkou nejslabšího motoru řady o výkonu 75 k. Motor 1.6 BlueHDi je k dispozici se třemi úrovněmi výkonu:
- Motory 1.6 BlueHDi 75 k S&S a 1.6 BlueHDi 100 k S&S, spojené s manuální pětistupňovou převodovkou, jejichž standardní verze (bez systému S&S u 75 k) vykazují emise 90 g, resp. 87 g CO2/km a nejúspornější verze pak jen 79 g CO2/km při spotřebě paliva pouze 3,0 l / 100 km. Jde o rekord v segmentu i na trhu.
- Motor 1.6 BlueHDi 120 k S&S spojený s manuální šestistupňovou převodovkou vykazuje emise pouze 94 g CO2/ km a nabízí pohodlné používání a dynamiku na nejlepší úrovni.
Řada tříválcových benzínových motorů PureTech se po spuštění atmosférických verzí nyní rozšiřuje o přeplňovanou verzi 1.2 PureTech 110 k S&S. Tento kompaktní, úsporný a výkonný motor nabízí špičkovou účinnost a technologii. Je vybaven vysokotlakým přímým vstřikováním (100 bar) a turbodmychadlem nové generace s vysokou účinností (240 000 ot/min). Nabízí jedno z uživatelsky nejpříjemnějších řízení na trhu, a to už od nejnižších otáček. Tento motor spojený s pětistupňovou manuální převodovkou vykazuje pozoruhodně nízké emise 103 g CO2/ km.
Motor PureTech může být rovněž spojen s novou automatickou převodovkou EAT6. Tato nová převodovka značky AISIN je opatřena technologií Quickshift umožňující rychlejší řazení rychlostních stupňů, a přitom zaručuje vynikající plynulost. Její koncepce navíc výrazně snižuje emise CO2. V důsledku toho je rozdíl v emisích oproti verzi s manuální převodovkou pouhý 1 g / km (se stejnými pneumatikami). Motor 1.2 PureTech 110 k S&S EAT6 je s emisemi 104 g CO2 / km referencí mezi benzínovými motory s automatickou převodovkou ve svém segmentu. Ve srovnání s předchozí generací (1.6 VTi 120 k s automatickou převodovkou) dosahuje úspory 45 g CO2 / km.
Nabídka benzínových motorů tak zahrnuje následující verze:
– 1.0 PureTech 65 k, manuální 5stupňová převodovka; 102 g/km;
– 1.2 PureTech 82 k, manuální 5stupňová převodovka; velmi nízká spotřeba při 99 g/km ;
– 1.2 PureTech 82 k, manuální 5stupňová převodovka; 104 g/km;
– 1.2 PureTech 82 k S&S ETG5, robotizovaná převodovka 5stupňová převodovka; velmi nízká spotřeba při 97 g/km;
– 1.2 PureTech 110 k S&S, manuální 5stupňová převodovka; 103 g/km;
– 1.2 PureTech 110 k S&S EAT6, automatická 6stupňová převodovka; 104 g/km;
– 1.6 THP 165 k S&S, manuální 6stupňová převodovka; 129 g/km;
– 1.6 THP 208 k S&S, manuální 6stupňová převodovka; 125 g/km.
« Aston Martin Vantage GT3 – 600 koní! Honda HR-V druhé generace je zde »