Peugeot 508 RXH diesel-electric představen
Francouzská automobilka Peugeot dnes oficiálně představila svou novou karosářskou variantu modelu 508 s přídomkem RXH. A co se pod tímto označením ukrývá?
Vzali verzi kombi, zvětšili světlou výšku, přidali pár plastů a nových nárazníků a nový konkurent vozu Audi A4 Allroad Quattro je na světě. Ovšem takhle zjednodušeně to říci nemůžeme. Vozu totiž nechybí osobitý vzhled a charisma, které je zvýšenou stavbou jen podtrženo.
Mezi největší technické novinky však nepatří ani tak pár plastů nebo diody pro denní svícení, jako spíše instalace hybridní pohonné jednotky Hybrid4, jež dělá z vozu úspornou čtyřkolku. Jejím základem je vznětový čtyřválec HDi o objemu 2,0litru, který slouží k pohonu přední nápravy. Tu zadní pak pohání elektromotor o síle 27kW, jež je schopen na krátkou vzdálenost zcela nahradit naftový dvoulitr. Celá soustava pak disponuje maximálním výkonem 147kW (200 koní) a pěkných 450Nm točivého momentu.
Tato technologie pohonu byla poprvé představena v roce 2008 v modelu 3008 Hybrid4 a v budoucnu bude použita ve všech klíčových modelech značky. Největší předností tohoto typu pohonné jednotky je především nízká průměrná spotřeba. Ta se i u relativně těžkého vozu, jímž je 508, pohybuje okolo hodnoty 4,2l/100km.
Novinka si odbude svou premiéru na mezinárodním veletrhu ve Frankfurtu, jež se koná v září a prodávat se začne na jaře příštího roku.
.« Jaguar E-Type Porsche plánuje novodobého nástupce coupé 928 »