Peugeot 4008 představen!
Nový Citroën C4 Aircross jsme Vám již včera představili, dnes je tedy čas podívat se na zoubek jeho dvojčeti z koncernu PSA-modelu 4008 francouzské automobilky Peugeot.
Obě SUV nižší střední třídy sdílí stejnou platformu jako japonské Mitsubishi ASX, těšit se na tak můžeme na pokročilý pohon všech kol s uzávěrkou diferenciálu „Lock“, který bude doplněn o pohon 4WD a pohon pouze předních kol 2WD.
Pojďme se ovšem podívat na 4008 trochu podrobněji. Ač by se mohlo na první pohled jevit, že 4008 je přímým následovníkem atraktivní 4007, není tomu tak. Oba zmíněné vozy zasahují do jiné kategorie a sama automobilka je přesvědčena, že vozy si nebudou nikterak konkurovat.
Nové stylové trendy designu jsou na voze citlivě zakomponovány. Například otvor sání motoru, který působí dojmem, že je oddělen od ostatních částí karoserie, nebo protáhlý tvar předních světlometů s výrazným světelným rukopisem. Přední světlomety zespodu lemuje lišta denních LED světel a zadní světla vyplňují tři červené „otisky drápů“.
Vzhled odvážného dobrodruha umocňuje mohutná přední maska s vertikálním mřížováním, ochranný kryt podvozku a vysoko vykrojené chrániče podběhů kol, do kterých jsou zasazena kola velkých rozměrů se stylově propracovanými disky z lehké slitiny. Téměř horizontální křivky a nosná stylová linie karoserie, která probíhá v celé délce vozu až k zadnímu blatníku, kde se svažuje a protíná zadní světlo, modelují robustní boky vozu 4008. Podílejí se tak na jeho celkovém dynamickém vzhledu.
O pohon 4008 se bude starat hned čtveřice motorů. Základní pohonnou jednotkou bude zážehová šestnáctistovka 1,6i o výkonu 85kW (155 koní) a 152Nm točivého momentu, která bude doplněna o dvoulitr 2,0i s výkonem 113kW (150 koní) a 198Nm točivého momentu. Oba motory budou standardně dodávány s pětistupňovou manuální převodovkou.
Ten, komu voní nafta, se pak bude rozhodovat mezi jednotkami 1,6HDi a 1,8HDi. Prvně zmiňovaná nabízí výkon 82kW (110 koní) a 270Nm točivého momentu. Silnější 1,8 nabídne výkon rovných 150 koní a 300Nm točivého momentu. Oproti zážehovým jednotkám budou naftové verze standardně vybaveny šestistupňovým manuálem.
SUV s robustním vzhledem bude mít svou celosvětovou premiéru na Mezinárodním autosalonu v Ženevě příští rok a hned v dalším čtvrtletí se objeví na všech trzích.
.« Ferrari 599 GTB Fiorano vs. Ferrari F40 [video] Limitovaná edice Renault Clio RS 200 Raider »