Peugeot 208 útočí na vrchol své třídy
Značka Peugeot odhaluje nový Peugeot 208. V segmentu B, který směřuje k stále větší uniformitě, se tento nový mladistvý model vyznávající potěšení z jízdy hodlá odlišit a prosadit.
Vzhledem k tomu, že používání automobilů se mění a přechod na nové druhy energií přináší obrovskou příležitost, je nový Peugeot 208 nabízen již od svého uvedení na trh se třemi možnými pohony: elektrickým, benzínovým nebo naftovým.
Tato nová generace vozu Peugeot 208, která je součástí přechodu značky Peugeot směrem k luxusnějším kategoriím produktů, přestavuje výrazný design, z něhož vyzařuje mládí a energie. Nový Peugeot 208 není inovativní jen svým designem, inovoval se také Peugeot i-Cockpit©. Vyvýšený přístrojový panel je nově v provedení 3D. Řada asistenčních systémů se rozrostla do úrovně obvykle vyhrazené pouze vyšším segmentům trhu.
Svět se mění a budoucnost klade mnoho otázek. Nové výzvy vyžadují v automobilovém odvětví, stejně jako v jiných oblastech, odpovídající reakce. Značka Peugeot, za kterou stojí 208letá historie, vstupuje do éry přechodu na nové energie a nabízí vzrušující a zároveň realistickou vizi budoucnosti: #UNBORINGTHEFUTURE.
Nový Peugeot 208 je neoddělitelnou součástí této vize budoucnosti a svoji modernost projevuje prostřednictvím energie, spontánnosti a také hodnot, které značka Peugeot vyznává: emoce, elegance a vysoké nároky. Atletický styl vozu evokuje vitalitu a naznačuje radost z jízdy. Propracovaný přitažlivý design vede nový model neomylně směrem k luxusnějším kategoriím produktů, v souladu s dlouhodobou strategií značky Peugeot.
Nový Peugeot 208 je připraven zaujmout významnou pozici v segmentu B. Svým atraktivním vzhledem, výraznou osobností, inovacemi a nejmodernějšími technologiemi se hodlá zásadním způsobem podílet na úspěchu současné nabídky značky Peugeot.
CMP/e-CMP: modulární a efektivní platforma
Nový Peugeot 208 je postaven na platformě poslední generace: CMP (Common Modular Platform). Tato nová platforma určená pro segmenty B a C doplňuje platformu EMP2 (Efficient Modular Plateform).
Jak vyplývá z názvu, platforma CMP je modulární z hlediska rozměrů a variant motorů. Dokáže pojmout motor s jakýmkoliv zdrojem energie, takže si zákazník může zvolit mezi spalovacím (benzínovým/dieselovým) a elektrickým motorem.
Během celého vývoje projektu CMP byla hlavní péče věnována úspornosti. Nová platforma napomáhá snižovat emise CO2 nového Peugeotu 208. Přispívá k tomu:
- nižší hmotnost (o 30 kg méně než s použitím platformy PF1);
– lepší aerodynamika (hladká podlaha karoserie a použití řízených vstupů vzduchu);
– menší valivý odpor (pneumatiky třídy A a snížení mechanického tření náprav);
– optimalizace hnacího ústrojí (lepší účinnost spalování, down-sizing, snížení mechanického tření, prodloužení převodů a používání systému Stop & Start).
Platforma CMP rovněž umožňuje nabízet vyšší úroveň komfortu a bezpečnosti:
- zlepšení akustického a tepelného komfortu na palubě, snížení vibrací;
– dostupnost asistenčních systémů, jež jsou obvykle vyhrazené pouze vyšším segmentům trhu.
Nový PEUGEOT e-208: e-motion
Nový Peugeot e-208 je v nabídce hned od uvedení vozu na trh. Díky 100 % elektrickému motoru nabízí hbitost a stimulující zážitek z řízení:
- motor s výkonem 100 kW (136 k) a točivým momentem 260 Nm (dostupné od 0 km/h) pro okamžitou reaktivitu;
– tichý motor a nulové vibrace;
– technologické animace na centrálním displeji (zobrazení fungování pohonu v reálném čase).
Prostor v kabině i objem zavazadlového prostoru jsou stejné jako u verze se spalovacím motorem. Baterie o objemu 220 l jsou umístěny pod podlahou vozu. Díky know-how značky Peugeot dostal nový model e-208 to nejlepší z hlediska nastavení podvozku. Byla u něj použita specifická technická řešení, která zajistila optimální rozložení hmotnosti. Nový Peugeot e-208 tak dosahuje dynamických výkonů na stejné úrovni jako verze se spalovacím motorem.
Nový Peugeot e-208 je vybaven baterií o velké kapacitě 50 kWh. Ta umožňuje dosáhnout dojezdu až 340 km podle certifikačního protokolu WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures) a 450 km podle NEDC (New European Driving Cycle). Tepelná regulace cirkulací kapaliny spojená s chladicím okruhem kabiny umožňuje rychlé dobíjení, optimalizovaný dojezd a vyšší životnost. Baterie má záruku 8 let nebo 160 000 km na 70 % kapacity.
Řešení dobíjení jsou flexibilní a přizpůsobené každodennímu používání. Jsou možné tři způsoby:
- přes klasickou domácí zásuvku nebo pro úplné nabití během 16 hodin přes zesílenou zásuvku Green Up™ Legrand® pomocí kabelu, který je dodáván společně s vozem;
– přes Wall Box: úplné nabití za 5 hodin 15 minut v případě třífázového proudu (11 kW) nebo za 8 hodin v případě jednofázového proudu (7,4 kW);
– přes veřejnou rychlodobíjecí stanici: regulace teploty baterie umožňuje použít nabíječky 100 kW a dosáhnout dobití na 80 % během 30 minut.
Nový Peugeot e-208 nabízí i dálkové programovatelné nabíjení: přes displej navigace s připojením (Connected Navigation) nebo aplikaci v telefonu MyPeugeot®. Tento systém také umožňuje kdykoli spustit nebo zastavit dobíjení a zkontrolovat stav dobití.
Nový Peugeot 208 má v nabídce kompletní řadu spalovacích motorů poslední generace, které splňují normu Euro 6.d pro benzínové a Euro 6.d-temp pro dieselové motory. Motory PureTech 100 a 130 jsou k dispozici s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8, což v segmentu B představuje unikátní nabídku.
Benzínové tříválcové motory o objemu 1,2 l:
- PureTech 75 S&S s manuální pětistupňovou převodovkou MAN5,
– PureTech 100 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6 nebo s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8,
– PureTech 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8.
Dieselový čtyřválcový motor o objemu 1,5 l:
- BlueHDi 100 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6.
Nový Peugeot 208 je natolik výrazný a reprezentativní, že se obejde bez chromovaných prvků: jeho styl je osobitý a proporce vyvážené. Je pevnou součástí strategie značky Peugeot zaměřené na posun k luxusnějším kategoriím produktů.
Vůz nové generace je delší, širší a nižší než současný Peugeot 208, jeho výrazný tvar evokuje díky plynulým čistým liniím sportovního ducha. Široké blatníky a celkové křivky karoserie působí smyslně. Výsledem je subtilní rovnováha mezi energií a jemností.
Z profilu upoutá nový Peugeot 208 méně předsunutým čelním sklem umožňujícím použití delší tvarované kapoty. Pro zdůraznění dynamiky je zadní postranní okénko dokonale vyrovnané se zadním podběhem kola. Ve verzi GT Line nebo GT jsou podběhy kol doplněny černě lakovanými lištami: silueta se tak zjemní a průměr kol se vizuálně zvětší. U těchto luxusnějších verzí jsou 17palcová kola zdobena našroubovanými přizpůsobitelnými vloženými prvky, které zlepšují aerodynamiku a snižují neodpruženou hmotnost (-3,6 kg na vůz).
Okamžitě rozpoznatelná přední strana obratně kombinuje vizuální podpis ve stylu nového Peugeotu 508 ve spodní části a světelný podpis se 3 drápy ve světlometech Full LED (podle dané verze). Přední nárazník tvoří jedinou linii, v jejímž středu je zasazena mřížka chladie s jediným výstupním otvorem a logem značky Peugeot. Na špice kapoty je umístěn znak 208.
Pro zadní stranu vozu nový Peugeot 208 je podobně jako pro vozy Peugeot 3008, 5008 a 508 typický černý pás sahající přes celou šířku víka zavazadlového prostoru a spojující světla tvořená 3 drápy (rozsvícená ve dne i v noci). Celek působí precizně a energicky. Zadní difuzor je k dispozici v černé lakované povrchové úpravě a v závislosti na motoru může být vylepšen chromovými koncovkami výfuku.
Nový Peugeot 208 se inspiroval koncepčním vozem Peugeot Fractal a přichází se zcela novou generací uspořádání interiéru Peugeot i-Cockpit®, které je již neodmyslitelnou součástí vozů Peugeot. Pořídilo si ho už více než 5 milionů řidičů. Peugeot i-Cockpit vozu nový Peugeot 208 používá stejné tříúrovňové rozvrstvení jako ostatní modely řady Peugeot pro dosažení bezchybné ergonomie.
« Nový Peugeot 2008 vstupuje na český trh Test Lexus UX 250h 2WD F Sport »