Pětidveřový MINI oficiálně představen
MINI se konečně pouští do trochu praktičtějších modelů a jedním z nich bude i pětidveřová varianta jejich slavného hatchbacku. Oproti kupé má o 72 mm prodloužený rozvor náprav (na hodnotu 2567 mm) a všechno získané místo šlo k plusu cestujících vzadu, celé auto se přitom prodloužilo o 161 mm a přerostlo tak délku 4 metrů o 5 mm. Místa nad hlavou také přibylo – konkrétně o 15 mm, na šířku budete mít v interiéru navíc 61 mm, což není nikdy na škodu. I kufr se zvětšil, konkrétně o 67 litrů na výsledných 278 litrů objemu a dovnitř už tak dáte víc než dvě tašky s nákupem. Navíc po sklopení zadních sedadel dělených v poměru 60:40 odvezete až 941 litrů zavazadel.
Co se designu karoserie týče, mnoho se toho nezměnilo. Tedy až na jeden pár dveří navíc, po podrobném prozkoumání ale zjistíme, že na zadní sedadla se moc pohodlně nastupovat nebude. Zadní dveře jsou totiž poměrně malé a vstupní otvor je vhodný leda pro děti nebo osoby malého vzrůstu. Kdo chce více místa, musí holt sáhnout po Pacemanovi nebo Countrymanovi.
Motorová paleta zůstává stejná, na výběr je tak ze čtyřech pohonných jednotek. Základ tvoří benzínový přeplňovaný tříválec o objemu 1,5 litru s výkonem 136 koní, následuje naftový čtyřválec 1,5 litru se 116 koňmi jako Cooper D a dvoulitrový “nafťák” se 170 koňmi jako Cooper SD. Na vrcholu stojí Cooper S s přeplňovaným benzínovým dvoulitrem o výkonu 192 koní. Převodovky jsou k dipozici celkem tři v závislosti na zvolené motorizaci, základem je manuální “šestikvalt”, následuje automatická skříň Steptronic se šesti stupni a nakonec je tu Steptronic sports pro Cooper S.
První kusy se k zákazníkům dostanou ještě letos na podzim, hned po tom, co se rozběhne výroby v továrně v britském Oxfordu.