Pětice nejlepších aut na léto
Rok 2012 byl pro nás v redakci (a bezesporu i pro všechny automobilové nadšence) velmi bohatý. A protože dnešní den je tím úplně posledním v tomto roce a po odbití půlnoci budeme všichni oslavovat příchod roku nového, připravili jsme si pro vás takový menší výběr “BEST OF” – tedy toho nejlepšího, co nás v tomto roce zaujalo. Určitě nejsem sám, kdo se opět těší na další léto, takže si pojďme v tomto případě ukázat, kterých 5 nejlepších vozů se právě do horkého a slunného počasí hodí nejvíc..
Třída SL od Mercedesu okupuje na trhu segment sportovních roadsterů už hodně dlouho a je třeba připomenout, že SL patřilo vždy mezi ty nejlepší nabídky. My samozřejmě vyzkoušeli zbrusu nový model z letošního roku a byli jsme opět jen mile překvapeni. Skvělý design, který na sebe poutá veškerou pozornost, vynikající jízdní vlastnosti a povedený 300 koňový 3,5 litr, který umí dosáhnout také velmi solidní spotřeby paliva. Nehledě na to, že s tímto vozem budete mít vždy postaráno až o nezdravě otravnou pozornost všech žen.
Jsme v redakci velmi zaujatí vozítky značky Mini. A pokud navíc tato auta honosně vozí emblémy JCW, začneme se v redakci přitoměle usmívat, což se nakonec vyvine až v ďábelský smích. Vozy z divize JCW totiž patří mezi ty nejzábavnější předokolky na světě. A proč? Nuže… I když je to stále roztomilé Mini, JéCéWéčka se snaží svého řidiče při velmi rychlé jízdě zabít a zmrzačit. Neodpustí Vám žádné šlápnutí vedle, ani sebemenší chybičku. Je to totální, uřvaný a neurotický šílenec, který i přes svou štíhlost nakope do zadku mnohem svalnatější auta. Navíc k tomu všemu pěkně vyfouká hlavu Vaší drahé polovičce. A právě výčet těchto šílených vlastností máme nejraději.
A je to tady… Máme tu stupňě vítězů. Samozřejmě všechna zde jmenovaná auta určitým způsobem zvítězila, jenže někdo musí holt ukrojit větší část úspěchu a BMW díky několika velkým maličkostem skvěle splňuje vlastnosti adepta na bronzové umístění. Doslova krásný design, nejkvalitnější zpracování, skvělá ergonomie, perfektní ovladatelnost, neskutečné pohodlí a pohon xDrive, díky kterému budete mít vždy dostatek trakce a bezpečnosti. Navíc náš testovací kus měl pod kapotou dvojitě přeplňovaný třílitrový diesel. Pokud jste se teď zarazili a ohrnuli nos, vemte to zpět. Tento vznětový šestiválec má totiž vždy a za každé rychlosti skvělou dynamiku, projev a především spotřebu. Díky povedenému zvuku navíc Vaše posádka ani nepozná, že práve jede v naftovém kabrioletu. Bravo! (Jediným mínusem je ovšem vysoká pořizovací cena)
2. Porsche 911 Carrera S Cabrio (991)
Co by to bylo za výběr “best of”, kdyby se tu neobjevil ten nejpovolanější z nejpovolanějších. Ano, jedná se o novou generaci kabrioletu oblíbené 911, navíc v její silnější verzi Carrera S, která má fantastický plochý šestiválec o objemu 3,8 litru a výkon 400 koní. Jede bez 1 km/h až rovnou třístovkou (v případě PDK) a já vám garantuji, že se v ní opravdu neskutečně pobavíte. Porsche 911 musíme označit jako jedno z nejlepších sportovních aut současnosti. Přispívá k tomu také velkou částí fakt, že můžete tuto 911 s čistým svědomím používat na každodenní ježdění do práce, vození dětí do školy, dlouhé cestovní vzdálenosti a je také dostatečně pohodlná pro používání do jakéhokoliv města naší republiky. A pokud jsem v případě Mercedesu SL hovořil až o nezdravé pozornosti něžnějšího pohlaví, nová 911 v kabrioletu posunuje v jejím případě toto tvrzení o další kus dále… Pro nás je 911 stále TOP mezi tzv. “daily sporťáky”.
Prosím o fanfáry, protože TOPem mezi otevřenými vozy se pro nás stala úžasná kočička – Jaguar XKR-S Convertible s perfektním pětilitrovým osmiválcem, který je navíc dopován kompresorem. Dává výkon přes 500 koní a jeho zvukový projev se blíží obrovské bouři biblických rozměrů. Prohnali jsme jej úžasnými alpskými serpentinami i na okruhu Salzburgring. Neuvěřitelné jízdní vlastnosti se postaraly o nejlepší otevřený zážitek léta a pokud vás doslovně zajímá, jak moc velká zábava s tímto vozem byla, TEST si můžete přečíst ZDE.
Musíme ale vyzdvihnout také některé kabriolety/roadstery, které se do našeho výběru nevlezly. Například Aston Martin V8 Vantage, Porsche Boxster S (981), Mercedes SLK 250 CDI či BMW Z4… Neznamená to, že by tato auta byla špatná, jen z hlediska racionálního uvažování se do tohoto výběru jednoduše nevlezla. Bylo opravdu těžké vybrat pouze pětici adeptů, ovšem mou povinností je vám oznámit, že existují i ostatní (v mnohých ohledech stejně tak skvělá) auta, která nám v létě prošla pod rukama a jejichž volbou byste určitě neprodělali kalhoty. Pokud tedy na léto 2013 uvažujete o nějakém sportovním kabrioletu či roadsteru, neváhejte si přečíst výše zmíněné testy.
« Audi A4 2014 si poveze vypínání válců Jeepney – Tam, kde již Silvestr skončil »