Pagani Zonda R
Tohle auto se nedá přirovnat k ničemu jinému než k pořádnému peklu. Obyčejné Ferrari Enzo nebo Lamborghini Murcielago budou vedle něj jen slabými čajíčky.
Informace o Zondě R jsme vám již dříve přinesli, tak si zopakujme to nejdůležitější. Pagani Zonda R je vlastně závodní auto na značkách, něco jako Ferrari FXX nebo Maserati MC12 Corsa. Pohání ho atmosférický šestilitrový dvanáctiválec z dílen AMG, který má výkon 750 koní při 8000 ot./min. a točivý moment 710 Nm. Možná si řeknete, že to nic není, že Veyron umí 1000 koní a ještě s ním můžete jezdit každý den na nákupy. To je možná pravda, ale tato Zonda R díky karbonové karoserii váží něco málo přes 1100 kg, takže poměrem výkonu a váhy (681 koní na tunu) zadupe Veyron (560 koní na tunu) do země. Jen s tou praktičností a každodenní použitelností to asi nebude žádná sláva…
Má být vyrobeno pouze pět kusů se silniční homologací a pět pouze na okruhy. Cena se odhaduje na 2 000 000 eur (50 000 000 korun), čímž se ze Zondy R stává nejdražší hračka na světě. Pokud ale disponujete soukromým závodním okruhem, nemáte na výběr nic lepšího.
Prozatím se kochejte těmito fotografiemi a trpělivě vyčkávejte, než se objeví další relevantní informace, jako například, kdy se Zonda R objeví v dlouhodobém redakčním testu a podobně.
autoweb.cz
.