Opel ukázal závodní Astru TCR
Astra TCR je založená na aktuální generaci sériové silniční Astry a stejně jako ta, klade důraz zejména na hmotnost. U závodní TCR verze se tak podařilo dosáhnout vskutku vynikajícího výsledku, čítajícího pouhých 1200 kilogramů pohotovostní hmotnosti.
Nízká hmotnost je nicméně kombinována s velice solidním výkonem. Pod kapotou se nachází turbem přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který na přední kola přenáší 330 koní výkonu a 420 Nm točivého momentu. Spojen je se šestistupňovou závodní převodovkou s pádly pod volantem.
Stejně jako v každém závodním vozu, i zde je k dispozici plně nastavitelný podvozek, doplněný o výkonné brzdy. Vpředu se nachází kotouče o rozměru 378 mm, do kterých se zakusují šestipístkové brzdiče, na zadní nápravě je to potom 265 mm a dvoupístkové brzdiče. Oproti sériové Astře, postrádá ta TCR veškeré asistenční systémy a naopak disponuje bezpečnostní závodní nádrží na sto litrů paliva.
Kolem dokola vozu je dále kompletní aerodynamický bodykit, čítající přední nastavitelný spojler, zadní přítlačné křídlo a další. Blatníky jsou patřičně rozšířeny, aby se dala využít širší kola se závodními pneumatikami.
Astra TCR je určena pro závodní týmy, které se s ní budou chtít zúčastnit seriálů Touring Car Racing. Svůj vůz začne Opel distribuovat v únoru a to za cenu 95 tisíc euro (2.5 milionu korun).
« Lexus GS F – supersedan ze staré školy Reportáž: Říha Group – Partr Rally Vsetín »