Opel dočasně zastavil výrobu Astry i DS4. Poté bude omezena
Automobilka Opel, patřící do koncernu Stellantis, oznámila dočasné omezení výroby ve svém hlavním závodě v německém Rüsselsheimu. Podle mluvčího společnosti byla tento týden zcela zastavena montáž modelů Astra a DS4, které zde byly dosud vyráběny. Toto rozhodnutí je součástí širších změn ve výrobě, které reagují na současnou situaci na trhu a pokles poptávky po zmíněných modelech, přičemž nejvýraznější je u francouzské luxusní značky.
Opel je vedle amerických a italských značek další automobilkou, které se po přechodu do Stellantisu přestalo dařit. Mnozí vidí příčinu v sérii špatných manažerských rozhodnutí šéfa Stellantisu Carlose Tavarese, jehož hlavní strategií bylo maximální snižování nákladů, unifikace značek a redukce modelové nabídky. Tavares jen před několika dny podal demisi po zveřejnění velmi špatných hospodářských výsledků a prognóz a po sérii neshod se správní radou koncernu, zaměstnaneckými organizacemi, italskou vládou a dokonce i s automobilkami ze sdružení ACEA (které Stellantis opustil).
Po opětovném spuštění výroby přejde továrna v Rüsselsheimu na jednosměnný provoz, který má trvat až do konce ledna 2025. Závod v Rüsselsheimu v současnosti zaměstnává ve výrobě už jen 1 600 lidí a propouštění může pokračovat. V době, kdy PSA, a tím pádem Opel, přebíral Stellantis, pracovalo v Rüsselsheimu přibližně 15 000 zaměstnanců (včetně centrály automobilky).
Rozhodnutí o omezení výroby přichází jen několik měsíců poté, co německý kancléř Olaf Scholz navštívil závod při příležitosti 125. výročí založení značky Opel.
.« Lada Niva: Místo nové generace jen nový motor. A i to s obtížemi Jaká je spolehlivost aut středního věku? Nejlepší jsou německá a japonská »