Ženeva: Opel Astra OPC EXTREME – Méně váhy, více extrém!
Ano, jsem milovník zadního náhonu, ale vždy, když vyjde z tovární linky nějaká přemotorovaná mrcha s “předohrabem”, tak si okamžitě musím připravit bryndák a utírat si sliny tekoucí proudem. Nyní Vás krátce tedy seznámím s případem, který mi tento pocit dokonale připomenul.
Jedná se o Opela Astru OPC Extreme, který se představí už na autosalonu v Ženevě. A já jsem z této Astry tak vedle, že ani nevím, kde začít…
V prvé řadě je tu karoserie. Spousta uhlíkových vláken, ze kterých je kapota, střecha, spojlery, boční prahy, difuzor, kryty zrcátek a dokonce i maska chladiče! Kromě toho jsou karbonová také kola, která snížila celkovou hmotnost o dalších 20 kg. Zajímavostí je však také použití hliníkových blatníků, které váží pouhých 800 gramů (kus)! Jeden ocelový blatník obyčejné Astry OPC má hmotnost 2,2 kg – jen tak pro srovnání. Díky tomu všemu váží Astra OPC EXTREME o celých 100 kilogramů méně než klasické ÓPéCéčo!
To ale zdaleka není vše. Dovnitř se místo zadních sedadel nastěhovala ochranná klec a řidič i spolujezdec bude ukován v sedačce Recaro s šestibodovými pásy. Co se karbonu týká, ten byl použit také zde, konkrétně na volantu (který kombinuje Alcantartu a karbon), madlech dveří a středovém panelu.
Pokud se podíváme pod kapotu, zde je vidět také pouze karbon. Je to však jen kryt, pod kterým se schovává celohliníkový benzínový čtyřválec o objemu 2,0 litrů, který je dopován masivním turbodmychadlem. Ten poskytuje díky několika úpravám výkon přes 300 koní a tuto sílu přenáší na přední kola šestistupňový manuál. Mezi předními koly je však samosvorný diferenciál, který se v kombinaci s pneumatikami 225/45 ZR19 bude snažit o co nejlepší přenos síly na vozovku.
O brzdnou sílu se posléze postarají šestipístkové brzdiče Brembo s předními kotouči o průměru 370 mm!
Bohužel Opel neuvádí dynamické parametry tohoto vozu, ale pokud budeme brát v potaz fakt, že slabší a těžší Astra OPC zdolá rychlost 100 km/h už za 5,9 sekundy a maximálně může jet 250 km/h, Astra OPC EXTREME by měla akceleraci na stokilometrovou rychlost zvládnout určitě pod 5,5 sekundy a maximální rychlost očekáváme někde u mety 280 km/h.
Vše se však dozvíme u premiérového představení na autosalonu v Ženevě, který vypukne už příští týden!
Těšíme se a jsme zvědaví.
« Ženeva: Morgan představil posílený model Plus 4 Ženeva: Nissan Juke a Juke Nismo RS facelift! »