Ojetých Passatů je víc, jejich cena přitom roste
Počet ojetin Volkswagen Passat na českém trhu roste. Meziročně přibylo 6,2 % nabízených vozidel, stoupala však mírně i jejich cena. Z 263.511 Kč minulý rok dnes průměrný Passat vyjde na 266.049 Kč. Průměrný Volkswagen Passat na trhu s ojetinami je 8 let starý, má najeto 158.459 km, jde o kombi v šedé barvě a má naftový motor.
Průměrný Passat vyjde na 266.049 Kč
Při analýze celého trhu jsme zaznamenali trend rostoucích cen napříč všemi s ojetinami, Volkswagen Passat patří k těm pomaleji zdražujícím se modelům. Tento fakt se však týká pouze celorepublikového srovnání, v jednotlivých krajích cena rostla i klesala mnohem vyšším tempem. Například v Libereckém kraji cena vyrostla o více než pětinu, konkrétně z 188.322 Kč na aktuálních 227.503 Kč. Velmi rychle Passaty zdražovaly i v Královéhradeckém kraji (+17,2 %) a na Vysočině (+16,3 %). Naopak v Jihočeském kraji vidíme pokles ceny o 6,4 % z 265.104 Kč na 248.050 Kč.
Meziroční změna průměrné ceny dle krajů | ||||
2020 | 2021 | Meziroční rozdíl | ||
1. | Královéhradecký | 313.598 Kč | 367.537 Kč | 17,2% |
2. | Vysočina | 281.699 Kč | 327.650 Kč | 16,3% |
3. | Moravskoslezský | 277.285 Kč | 310.149 Kč | 11,9% |
4. | Středočeský | 312.514 Kč | 294.668 Kč | -5,7% |
5. | Pardubický | 308.866 Kč | 294.404 Kč | -4,7% |
6. | Zlínský | 266.371 Kč | 266.804 Kč | 0,2% |
7. | Karlovarský | 243.318 Kč | 263.823 Kč | 8,4% |
8. | Olomoucký | 230.142 Kč | 261.561 Kč | 13,7% |
9. | Ústecký | 299.573 Kč | 257.861 Kč | -13,9% |
10. | Jihomoravský | 246.330 Kč | 252.685 Kč | 2,6% |
11. | Jihočeský | 265.104 Kč | 248.050 Kč | -6,4% |
12. | Praha | 250.523 Kč | 247.659 Kč | -1,1% |
13. | Plzeňský | 216.593 Kč | 232.088 Kč | 7,2% |
14. | Liberecký | 188.322 Kč | 227.503 Kč | 20,8% |
Při pohledu na celorepublikový průměr, vzrostla cena o 0,96 %. Jak je tedy vidět, přestože tuzemský trh vykazuje pozvolný růst, míra zdražování se odvíjí kraj od kraje. V minulých letech přitom bylo běžné, že podobné navýšení cen nepřímou úměrou reagovalo na změnu nájezdu. Ta však u modelů nabízených na tuzemském trhu zůstal prakticky beze změny. Konkrétně se průměrný nájezd snížil o zanedbatelných 0,12 %, tedy z 158.651 km na 158.459 km. Zvyšování cen, které zasáhlo celou řadu odvětví, se pomalu projevuje i na trhu s ojetinami. Očekáváme přitom, že tento trend bude i nadále pokračovat.
Průměrný nájezd dle krajů (km) | ||||
2020 | 2021 | Meziroční rozdíl | ||
1. | Liberecký | 196708 | 185309 | -5,8% |
2. | Zlínský | 169276 | 176025 | 4,0% |
3. | Karlovarský | 186921 | 175760 | -6,0% |
4. | Ústecký | 151064 | 173034 | 14,5% |
5. | Jihomoravský | 176945 | 172542 | -2,5% |
6. | Plzeňský | 176280 | 171806 | -2,5% |
7. | Jihočeský | 161557 | 169863 | 5,1% |
8. | Olomoucký | 172923 | 164757 | -4,7% |
9. | Praha | 157293 | 159609 | 1,5% |
10. | Moravskoslezský | 163406 | 151097 | -7,5% |
11. | Středočeský | 140496 | 146332 | 4,2% |
12. | Vysočina | 164403 | 144582 | -12,1% |
13. | Pardubický | 127362 | 134189 | 5,4% |
14. | Královéhradecký | 131860 | 111809 | -15,2% |
Nejčastější barvou šedá, mizí zelené modely
Na trhu s ojetinami najdeme Volkswagen Passat nejčastěji v šedé barvě, a to téměř ve třetině všech případů. Přes velký meziroční růst bílých modelů najdeme na druhé a třetí příčce černý a modrý Passat. Naopak zelené a hnědé modely z trhu pomalu mizí. Mezi desítku nejčastějších variant se dostal Passat například i ve zlaté a béžové barvě, dříve relativně oblíbená vínová už takřka zmizela.
Nejčastější barvy ojetin | ||||
Počet 2020 | Počet 2021 | Mezroční změna | ||
1. | Šedá | 2378 | 2676 | 12,5% |
2. | Černá | 1965 | 2133 | 8,5% |
3. | Modrá | 1135 | 1165 | 2,6% |
4. | Bílá | 780 | 884 | 13,3% |
5. | Stříbrná | 806 | 798 | -1,0% |
6. | Hnědá | 735 | 661 | -10,1% |
7. | Červená | 147 | 165 | 12,2% |
8. | Béžová | 81 | 80 | -1,2% |
9. | Zelená | 80 | 66 | -17,5% |
10. | Zlatá | 18 | 27 | 50,0% |
Nejnabízenější variantou kombi
Mezi bazarovými Passaty je nejoblíbenějším typem karoserie kombi, zastoupen je hned v 86 % případů, na druhém místě je pak sedan s 12 %. Zbylá dvě procenta si rozdělují limuzíny s chybou v zadání od uživatelů. Poměr nabízených variant kombi přitom meziročně ještě narostl.
Pokud se podíváme na typ paliva u nabízených modelů, jde z naprosté většiny o naftové vozy, i když nabízených benzinových variant bylo o pětinu více než minulý rok. Stále je však mezi ojetinami takřka 92 % Passatů na naftu, většinu zbylých modelů pak najdeme v benzinu. Podle dat TipCars.com je jen 1 % všech nabízených Volkswagenů Passat na alternativní pohon, konkrétně na CNG (0,7 %), hybridní pohon s benzinem (0,2 %) a LPG (0,1 %).
.« Nedostatek automobilů na celoevropském trhu se nadále prohlubuje Test BMW X3 xDrive30d: Diesel je stále na vrcholu »