Oficiální technické parametry superúsporného vozu XL1 od VW
Po úsporném Golfu GTD tu dnes máme ještě úspornější vozidlo – XL1 od toho samého výrobce. I to bude mít premiéru v Ženevě.
O pohon se stará taktéž nafta, objem motoru je ale o něco menší. Konkrétně jde o dvouválec o objemu 0,8 litru s výkonem 47 koní. To není zrovna nálož výkonu, s akcelerací mu ale pomáhá elektromotor o výkonu dalších 27 koní čerpající energii z 5,5 kWh baterií. Volkswagen tvrdí, že XL1 bude mít kombinovanou spotřebu pouhých 0,9 litru na 100 km při produkovaných emisích CO2 na úrovni 21 g/km. Obě tyto hodnoty jsou jako z říše snů, nechme se tedy překvapit realitou.
Na první pohled nízký výkon bude stačit i díky perfektní aerodynamice, koeficient odporu vzduchu činí 0,189. Při váze prázdného vozidla 759 kilogramů a ve spojení s vysokým kroutícím momentem dieselu (120 Nm) a elektromotoru (140 Nm) určitě nebudete brzdou provozu. Čistě na elektřinu urazíte až 50 kilometrů, na naftu dalších 500 km. Pro úplnost ještě dodáme zrychlení z nuly na 100 km/h za 12,7 vteřiny a maximální rychlost omezenou na 160 km/h.
Přední odpružení zajišťují nápravy s dvojitými lichoběžníky, vzadu je potom polovlečená náprava. Specialitkou jsou keramické brzdové kotouče. V první dávce VW vyrobí 50 kusů pro maloobchodní prodej, další výroba bude pokračovat podle poptávky. Cena prozatím nebyla zveřejněna.
« Volkswagen Golf VII GTD jako další z řady GT TEST ŠKODA RAPID 1.2 TSI – Rapidní skok »