1002_08_z+2010_ferrari_458_italia+engine

Ocenění motor roku 2012 jsou udělena

14. 6. 2012 • Novinky

Mezinárodní porota rozhodla, jaký motor se stal tím nejlepším pro rok 2012. Po loňském celkovém vítězství Fiatu 875 Twinair a motorem roku 2010 z koncertu VW, konkrétně 1,4 TSI dostal ocenění znova malý agregát

Tramtadadááááá, fanfáry, ocenění mezinárodní motor roku získal litrový (999 cm3) motorek od Fordu s výkonem 92 kW (125k). Tříválec celkem válcoval i jiné kategorie, když vavřín získal i v kategorii do litrového objemu a také i jako nejlepší nový motor.

V rámci takzvaných zelených motorech uteklo vítězství koncernu General Motors. Pohonná jednotka z Chevroletu Volt, a nebo z Oplu Ampera  získala hlasy a stala se tím nejlepším v kategorii. Elektrický motor z 288 článkovým akumulátorem používá sílu 1,4 litrového motoru s výkonem 108 kW (148 k).

Nejlepší výkonný motor je možné najít ve žluté stájí s černými skákajícími koňmi. Ferrari 458 Italia má nejlepší motor ze všech výkonných aut. Předběhla tak McLaren F1 a BMW M6/M6. Motor dosahuje výkonu 413 kW (562 k) z objemu 4499 ccm.

 

Přehled TOP 5 motorů ve všech kategoriich.

Mezinárodní motor roku:

  1. Ford 999 cm3 (Ford Focus)
  2. Volkswagen 1,4 TSI Twincharger (Fabia RS)
  3. Ferrari 4,5 V8 (Ferrari 458 Italia)
  4. GM 1,4 (Opel Ampera)
  5. BMW 2,0 BiTurbo (320i, 328i)

Nejlepší motor:

  1. Ford 999 cm3 (Ford Focus)
  2. BMW 3,0 TriTurbo (BMW M550d)
  3. Mazda 2,2 SkyActiv (Mazda CX-5)
  4. BMW 4,4 V8 TwinTurbo (BMW M5/M6)
  5. GM 1,4 (Opel Ampera)

Nejlepší zelený motor:

  1. GM 1,4 (Opel Ampera)
  2. Ford 999 cm3 (Ford Focus)
  3. Nissan elektrický motor (Nissan Leaf)
  4. Toyota 1,8 Hybrid (Toyota PRius, Lexus CT200h)
  5. Fiat 0,9 V2 Turbo (Fiat 500)

Nejlepší výkonný motor:

  1. Ferrari 4,5 V8 (Ferrari 458)
  2. McLaren 3,8 V8 (McLaren MP4-12C)
  3. BMW 4,4 V8 TwinTurbo (BMW M5/M6)
  4. Porsche 3,8 Boxer DI (991 911 Carrera S)
  5. Ferrari 6,3 V12 (Ferrari FF)

Nejlepší motor do objemu 1000 cmm:

  1. Ford 999 cm3 (Ford Focus)
  2. Fiat 0,9 V2 Turbo (Fiat 500)
  3. Volkswagen 1,0 trojvalec (VW Up!)
  4. Toyota 1,0 trojvalec (Toyota iQ)
  5. Hyundai/Kia 1,0 trojvalec (Kia Picanto)

Nejlepší motor od 1,0 do 1,4 litru:

  1. Volkswagen 1,4 TSI Twincharger (Fabia RS)
  2. Volkswagen 1,2 TSI (VW Beetle)
  3. Fiat 1,4 MultiAir turbo (Fiat Abarth Punto Evo)
  4. Volkswagen 1,4 TSI (Seat Altea)
  5. GM 1,4 (Opel Ampera)

Nejlepší motor od 1,4 do 1,8 litru:

  1. BMW-PSA 1,6 turbo (Mini Cooper S)
  2. Audi 1,8 TFSI (Audi A4)
  3. Toyota 1,8 Hybrid (Toyota PRius, Lexus CT200h)
  4. Mercedes-Benz 1,8 DI Turbo (Mercedes triedy C)
  5. Alfa Romeo 1,7 DI Turbo (Alfa Romeo Giulietta)

Nejlepší motor od 1,8 do 2,0 litru:

  1. BMW 2,0 BiTurbo (320i, 328i)
  2. Audi 2,0 TFSI (VW Scirocco R)
  3. BMW 2,0 TwinTurbo Diesel (325d)
  4. Mazda 2,0 SkyActiv (Mazda CX-5)
  5. For 2,0 EcoBoost (Ford Focus ST)

Nejlepší motor od 2,0 do 2,5 litru:

  1. Audi 2,5 R5 Turbo (Audi TT RS)
  2. Mercedes-Benz 2,2 CDI (Mercedes triedy C)
  3. Mazda 2,2 SkyActiv Diesel (Mazda CX-5)
  4. Peugeot Citroen/Ford 2,2 Diesel (C5, 508, Mondeo)
  5. Subaru 2,5 Turbo (Impreza WRX)

Nejlepší motor od 2,5 do 3,0 litru:

  1. BMW 3,0 BiTurbo šesťvalec (BMW 1M)
  2. BMW 3,0 TriTurbo Diesel (BMW M550d)
  3. BMW 3,0 TwinTurbo (BMW 640d)
  4. Porsche 2,7 Boxer DI (Porsche Boxster)
  5. BMW 3,0 TwinTurbo (BMW 135i)

Nejlepší motor od 3,0 do 4,0 litru:

  1. BMW M 4,0 V8 (BMW M3)
  2. McLaren 3,8 V8 (McLaren MP4-12C)
  3. Porsche 3,8 Boxer DI (991 911 Carrera S)
  4. Audi 4,0 TFSI (Audi S8, BEntley Continental  GT V8)
  5. Nissan 3,8 BiTurbo (Nissan GT-R)

Nejlepší motor nad 4,0 litru:

  1. Ferrari 4,5 V8 (Ferrari 458)
  2. BMW 4,4 V8 TwinTurbo (BMW M5/M6)
  3. Mercedes-AMG 5,5 V8 (Mercedes ML63 AMG)
  4. Ferrari 6,3 V12 (Ferrari FF)
  5. Mercedes-AMG 6,2 V8 ( Mercedes SLS AMG)
.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz