Obytný Jeep Wrangler Outpost II od AEV je vším, co potřebujete!
Představte si vůz, který zvládne projet každý terén a ještě ke všemu v něm můžete bydlet. Vidíte ta místa, na kterých můžete svoji pojízdnou chatu zaparkovat? Představujete si ty výhledy? Američané se s odchoduvší generací Jeepu Wrangler loučí po svém a nutno dodat, že se nám jejich způsob opravdu zamlouvá
Je sice pravdou, že přestavbu tohoto Wrangleru nemá na starosti samotná automobilka, to ale nic nemění na jeho přitažlivosti. Vyrobila jej společnost American Expedition Vehicles, která vám expediční stroj, vhodný k bydlení, udělá s trochou nadsázky i ze zahradního traktoru. A v tomto případě se jí to opravdu povedlo!
Nestárnoucí klasika
Obytný Wrangler JK odkazuje na začátek produkce aktuálně končícího modelu v roce 2006. Shodný je také rozvor modelu, ačkoliv zadní převis byl kvůli obytným účelům výrazně prodloužen. Podle slov samotného úpravce bylo ale 95 % schopností v terénu oproti původnímu Wrangleru zachováno. Případné skleničky, jídlo a zavazadla bychom vám tedy doporučili pořádně přikurtovat. Až se vydáte neprostupnou krajinou objevovat své nové, dosavadní sídlo, bude se to hodit…
Společnost AEV si vzala na paškál rovněž střechu obytného vozu, kde je nyní rozměrný solární panel, který dokáže zásobovat auto elektřinou, aniž by muselo být častěji nastartované. V útrobách obytné části se totiž ukrývá také mrazák s ledničkou a sporák, aby obyvatelům při expedicích vážně nic nechybělo.
Auto má rovněž nádobu pro zásobu pitné vody, kam se vejde přes 83 litrů. Klimatizace, nebo naopak centrální nezávislé vytápění je pak samozřejmostí.
Objem dělá dojem
Oproti běžnému Wrangleru je model po úpravě od AEV těžší o 340 kilogramů. Z toho důvodu dostalo auto jiný podvozek od společnosti DualSport s výkonnějšími pružinami a hlavně úplně jiný motor. Namísto původního šestiválce s objemem 3,6 litru se pod kapotou usadil motor HEMI V8 s objemem 5,7 litru. To aby vám přidaná váha náhodou neubírala schopnost projíždět neprostupným terénem.
Vozidlo má rovněž rozvod LED vnějšího osvětlení, aby se v divočině lépe kempovalo i po setmění. Podle zakladatele společnosti AEV, Dava Harritona ale auto pořád není ideální a musí se ještě vymyslet místo, kde bude dřez a také venkovní sprcha s horkou vodou a zástěnou. Pak to prý bude ono!
No a kolik taková sranda stojí? Firma AEV prozatím neplánuje širší produkci. Jde tak o jediný koncept svého druhu, který ke kempování používá sám majitel, Harriton. Koluje však informace, že pokud si koupíte vlastni Wrangler JK a společnost AEV vás vezme na milost, dočkáte se svého obytného Jeepu rovněž. Jen to asi nebude úplně levné. Dosavadní úprava už stála 47 tisíc USD a to si ještě připočtěte cenu auta…
« Test Opel Astra 1.6 Turbo OPC Line. Sportovně vypadá, rychle jezdí, ale? Místo světlometů digitální projektory? VW zkouší novou techniku »