O co přišla Škoda? Takto mohla vypadat Fabia RS
Škoda měla v nabídce Fabii RS po dvě generace, u té první se dokonce tento štítek montoval i na verzi poháněnou naftovým agregátem. Druhá generace pak výhradně používala motor 1.4 TSI a převodovku DSG. To je však již minulostí a aktuální generace RS verzi nedostala. O co přesně Škoda přišla? Nedávno automobilka zveřejnila detailní informace o modernizaci pro Fabii. Největší změnou je fakt, že z nabídky vypadly dieselové agregáty. Je třeba říci, že to není poprvé, co oblíbený kompakt ztratil jednu z oblíbených variant. Ještě v dobách, kdy po našich silnicích jezdily nové kusy druhé generace, byl totiž bestseller dostupný i v provedení RS. To však aktuální malé Škodě, narozdíl od Volkswagenu Polo GTI či Cupra Ibiza, už nebylo dopřáno.
Pod kapotou Fabie RS by pravděpodobně pracoval přeplňovaný čtyřválec 2.0 TSI, který pohání i zmíněné Polo GTI. Ten standardně nabízí 147 kW (200 k) a 320 Nm. Díky tomu auto, s vlastnostmi podobnými Fabii, dokáže na stovku zrychlit během 6,7 sekundy. Maximálka by se teoreticky mohla pohybovat těsně pod hranicí 240 km/h.
Automobil by byl rozhodně zajímavý i z designového hlediska. Grafik X-Tomi Design ztvárnil, jak by Fabia vypadala v provedení RS dle aktuálních designových trendů v automobilce. Samozřejmostí jsou načerno lakované prvky karosérie. Tmavá barva se usídlila na střeše, zpětných zrcátkách, mřížce čelní masky či na předním nárazníku. nechybí ani kola Xtreme, která jsou běžně vyhrazena pro Octavii RS 245 a snížený podvozek. Takto upravená Fabia vypadá skutečně atraktivně. Škoda jen, že s největší pravděpodobností zůstane jen na našich obrazovkách. Oživení její výroby prozatím avizované není.
« ROLLS-ROYCE CULLINAN. S lehkostí dojede kamkoli Test Seat Arona FR 1.5 TSI. Téměř ostrý crossover »