Nový Volkswagen Tayron: Všestranné SUV nabídne až sedm sedadel
Nový Tayron je tu! Velké SUV značky Volkswagen bude nabízeno s pěti nebo na přání se sedmi sedadly a na trhu zaujme pozici mezi modely Touareg (vyšší třída) a Tiguan (střední třída). Tayron přesvědčí autentickým designem robustního SUV s čistými liniemi a svým cestujícím nabídne nejlepší komfort ve své třídě, který ještě umocní dojem vysoké kvality spolu s velkorysou nabídkou vnitřního prostoru. Pět cestujících bude mít v Tayronu při cestě na dovolenou k dispozici zavazadlový prostor o objemu až 885 litrů. Zanedlouho bude modelová řada zahrnovat celkem sedm verzí hospodárného pohonu, mezi nimiž nebudou chybět ani dva plug-in hybridní pohony (eHybrid) nové generace, umožňující dojezd na elektřinu více než 100 km a celkový dojezd mezi dvěma zastávkami pro doplňování paliva až 850 km. Tayron je kromě toho také stylovým a perfektním tažným vozem, za které lze připojit jakýkoli přívěs s hmotností až 2,5 tuny. Předprodej nového modelu Tayron v České republice bude zahájen na přelomu října a listopadu 2024.
Thomas Schäfer, předseda představenstva značky Volkswagen, říká: „Nový Tayron je opravdový Volkswagen. Svou kvalitu dokazuje každým detailem, v každodenním provozu je praktický a komfortní a je nabízen s širokou paletou pohonů. Tímto novým SUV značky Volkswagen pokračujeme v rozšiřování naší nabídky v rostoucím segmentu: Vyplňujeme jím mezeru mezi naším bestsellerem, modelem Tiguan, a naším SUV Touareg ve vyšší třídě. Jsem přesvědčen o tom, že si Tayron najde své místo na trhu a bude oblíbenou volbou našich zákazníků.“
Martin Sander, člen představenstva značky Volkswagen odpovědný za prodej, marketing a poprodejní služby, říká: „Nový Tayron kombinuje všechny vlastnosti, jimiž se vyznačují automobily Volkswagen: mnohostrannost, komfort a nové technologie. Velké SUV je ideálním partnerem jak pro rodiny, tak pro dobrodruhy, protože nabízí až sedm sedadel, velmi kvalitní interiér, velký zavazadlový prostor a inovativní pohony. S modelem Tayron navíc jasně ukazujeme, že praktičnost se může dokonale doplňovat s hospodárností. Tayron tak nabízí zážitky z jízdy, které odpovídají našim vysokým ambicím.“
Kai Grünitz, člen představenstva značky Volkswagen odpovědný za technický vývoj, říká: „Po modelech Tiguan a Passat těží i Tayron z výhod platformy MQB evo a využívá bezpočet jejích technických modulů. Tayron tak přesvědčí novou generací plug-in hybridních pohonů s dojezdem na elektřinu více než 100 kilometrů, kvalitou interiéru na prémiové úrovni, intuitivním ovládáním informačního a zábavního systému a nejnovější generací asistenčních systémů včetně hlasového ovládání s chatbotem ChatGPT.
Působivý vnější design, prémiová atmosféra v interiéru. Tayron s vnější délkou 4,8 metru se vyznačuje designem SUV s čistými, výraznými liniemi. Nezaměnitelný světelný design za tmy vytvářejí LED světlomety na přídi, které doplňuje sériově dodávané osvětlené logo VW. To samé platí pro záď se souvislou příčnou LED lištou, která je rovněž vybavena osvětleným logem VW. Precizní linie protažené siluety modelu Tayron umocňují dojem vysoké kvality. Tuto ambici zrcadlí také interiér, jemuž vládnou povrchy příjemné na dotek a v závislosti na stupni výbavy dodávané ušlechtilé materiály, jakými jsou „ArtVelours Eco“3 (látka z mikrovlákna), opravdové dřevo s otevřenými póry3 a zespodu osvětlená designová obložení.
Rozsáhlá sériová výbava. SUV vstoupí na trh s výbavovou linií „Life“. Vyšší stupně výbavy ponesou označení „Elegance“2/4 a „R-Line“2. Již vstupní varianta Tayron „Life“ nabízí bohatou sériovou výbavu, která zahrnuje mimo jiné devět airbagů, třízónovou automatickou klimatizaci, ambientní osvětlení s 10 barvami, multifunkční volič zážitků z jízdy (slouží k aktivaci jízdních režimů včetně provozního modulu pohonu všech kol 4MOTION, k nastavení hlasitosti a aktivaci „atmosfér“ s naprogramovaným osvětlením a zvukovým doprovodem), informační a zábavní systém (displej s úhlopříčkou 32 centimetrů), u něhož lze dodatečně aktivovat funkci navigace, App-Connect Wireless (pro Apple CarPlay a Android Auto), digitální přístroje, LED světlomety včetně automatického ovládání dálkových světel („Light Assist“), osvětlená loga VW na přídi a zádi, zadní 3D LED svítilny, sluneční clony v zadních dveřích a 17“ kola z lehké slitiny.
Široká nabídka asistenčních systémů. Mezi asistenční systémy, dodávané pro Tayron Life sériově, patří adaptivní tempomat ACC, funkce nouzového brzdění při odbočování, asistent pro změnu jízdního pruhu („Side Assist“), asistent pro jízdu v jízdním pruhu („Light Assist“), systém nouzového brzdění včetně rozpoznávání chodců a cyklistů („Front Assist“), parkovací asistent („Park Assist Plus“), zadní kamera („Rear View“), rozpoznávání dopravních značek a nový asistent upozorňující na nebezpečí při vystupování, který je funkčním rozšířením asistenta pro změnu jízdního pruhu a v rámci systémových limitů dokáže zabránit otevření dveří, pokud se zezadu přibližuje jiný účastník silničního provozu.
Atraktivní prvky výbavy na přání. Mezi highlighty v nabídce výbavy na přání patří inovativní systémy, jakými jsou adaptivní regulace podvozku „DCC Pro“ (pro některé motorizace bude dodáván sériově), „světlomety IQ.LIGHT HD LED Matrix“ s funkcemi interaktivního osvětlení a „Travel Assist“ pro asistované řízení vozidla v podélném i příčném směru. K dispozici je rovněž hlasový asistent IDA s integrovaným „ChatGPT“ (ve spojení s paketem informačního a zábavního systému „Discover Pro Max“ dodávaným na přání), panoramatické výklopné a posuvné střešní okno, audiosystém Harman Kardon s výkonem 700 W, čalounění interiéru kůží s elektricky nastavitelnými sedadly včetně funkcí masáže a odvětrávání a elektricky aktivovaná dětská pojistka pro zadní dveře.
Mild hybridní a plug-in hybridní pohony, zážehové a vznětové motory. Volkswagen Tayron bude po zařazení všech verzí do výroby nabízen s jedním mild hybridním pohonem (eTSI)1, dvěma plug-in hybridními pohony (eHybrid), dvěma přeplňovanými zážehovými motory (TSI) a dvěma turbodiesely (TDI). Všechny pohony jsou kombinovány s automatickou dvouspojkovou převodovkou (DSG). Již základní jednotka eTSI1 o výkonu 110 kW (150 k) je high-tech pohonem (mild hybridní systém s 48V technikou). Výhody elektromotoru a zážehového motoru nabízejí dva inovativní plug-in hybridní pohony, dodávané ve verzích s celkovým nejvyšším výkonem 150 kW (204 k)5 a 200 kW (272 k)6. Díky sadě akumulátorů s využitelnou kapacitou 19,7 kWh umožňují oba modely Tayron eHybrid dojezd na elektřinu více než 100 km. Akumulátorovou baterii lze nabíjet střídavým proudem z nástěnné nabíječky nebo nabíjecího stojanu (AC) výkonem až 11 kW. Při využití stejnosměrného proudu z rychlonabíjecích stojanů (DC) dosahuje nabíjecí výkon až 50 kW7. Hospodárná je rovněž nejvýkonnější verze motoru TDI se 142 kW (193 k)8, která se sériově dodává ve spojení s pohonem všech kol 4MOTION. Všechny verze Tayron 4MOTION jsou koncipovány pro provoz s přívěsem o hmotnosti až 2500 kg (brzděný, stoupání 12 procent). Ovládání soupravy je snadné dokonce i s velkými přívěsy pro přepravu koní nebo lodí díky asistenčnímu systému „Trailer Assist“, který je součástí sériové výbavy ve spojení s výsuvným tažným zařízením.
Zahájení předprodeje se čtyřmi variantami pohonu. Zákazníci v České republice budou moci nový Tayron objednávat na přelomu října a listopadu 2024 a na výběr mají čtyři varianty pohonu. Vstupní variantu s eTSI o výkonu 110 kW a se stupněm výbavy „Life“ , obě verze eHybrid a nejvýkonnější jednotku TDI s výkonem 142 kW.
« Sen se hroutí: Tento rok klesne v Německu prodej elektromobilů o 30 % Fiasko: Evropské auto roku získalo pouhé tři hvězdičky z crashtestů, lépe na tom jsou i Číňani »