Nový Volkswagen T-Cross oficiálně. O jak velký crossover jde?
Nový T-Cross je vůbec nejmenším modelem typu SUV, jaký Volkswagen nabídne. Vůz je v hierarchii modelů zařazen ještě pod T-Roc, takže pokud bychom se posunuli do klasické, nižší střední třídy, T-Cross je oproti T-Rocu velký zhruba jako Polo proti Golfu.
Velikostní problematiku tak máme, zdá se, úspěšně za sebou (snad jsem ji vysvětlil logicky). A nyní už k novince…
Ta stojí na platformě nového Volkswagenu Polo, což znamená, že T-Cross si ani v nejnabušenější výbavě nekoupíte s pohonem všech kol. Už proto jsme se v nadpisu označení SUV tedy raději vyhnuli.
Malý Touareg
Nové auto zpředu nápadně připomíná aktuální model Touareg, který je v nabídce SUV od Volkswagenu na opačném konci spektra. Boční siluetou nám pak novinka evokuje Tiguan, od kterého si propůjčuje jak ostrý profil v oblasti klik, tak ostře ohraničený C sloupek, jenž auto dělá opticky mohutnějším.
Naprosto neočekávaná je ovšem záď, a musíme přiznat, že v Amsterdamu vyrazila dech nejednomu novináři. Grafika zadních svítilen až nápadně připomíná nové vozy Škoda (nevíme, zda to byl záměr), jakmile se však prezentační hala odtemnila, vykoukl na světlo tmavý pruh, který se táhne přes celou šířku pátých dveří a zadní LED svítilny opticky spojuje. Vypadá náramně!
Kompaktní i praktický
Vůz měří na délku jen 4,11 metru. O podélný prostor se však nebudou strachovat ani cestující vzadu. Zadní lavice je totiž posuvná (hned o 140 mm), takže si buď zvětšíte zavazadelník (až na 455 litrů), anebo jej naopak zmenšíte (na stále přijatelných 385 litrů) a dozadu posadíte dva dlouhány.
Interiér T-Crossu nikoho nepřekvapí. Oproti modelu Polo je tu jen několik málo změn (třeba nový volant), a to je dobře. Polo má totiž povedený interiér. Nechybí indukční nabíjení chytrých telefonů, nebo hned čtveřice USB portů, aby každý pasažér mohl nabíjet, cokoliv se mu zlíbí. Skleněný dotykový infodisplej si opět ponechává dvojici otočných mechanických ovladačů, což kvitujeme. Digitální přístrojový štít v příplatkové výbavě je pak u Volkswagenu dnes už samozřejmostí. A to dokonce i v této velikostní kategorii.
Bude i diesel!
Od platformy nového Pola se odvíjí také motory. Na výběr bude ze dvou provedení jednotky 1.0 TSI s výkony 95 nebo 115 koní. Svižnější řidiči si pak budou moci pořídit také čtyřválec 1.5 TSI Evo s výkonem 150 koní. Nechybí však ani dieselová část nabídky. Tu obstará motor 1.6 TDI s výkonem 95 koní. Všechny použité motory plní nejpřísnější emisní normu Euro 6d, takže jim nechybí filtr pevných částic.
Novinka bude vyráběna po celém světě. K nejbližším závodům od nás patří továrna ve Španělsku. Produkce se ale rozjede také v Jižní Americe nebo v Číně. Půjde tak bez zbytku o globální model. Cenu prozatím české zastoupení Volkswagenu neuvedlo, nicméně lze očekávat, že bude vzhledem k vyšší možnosti individualizace a lepší příplatkové výbavě o zhruba 10 % vyšší, než u Arony.
« Zbrusu nový McLaren Senna za desítky milionů korun nedojel ani domů. Skončil ve zdi Hypersport nového desetiletí. Nástupce legendárního McLarenu F1 je tu! »