Nový Rolls-Royce Cullinan měl premiéru na festivalu v Karlových Varech
Cullinan Series II a Cullinan Series II Black Badge mají za sebou českou premiéru na exkluzivní mediální recepci v Karlových Varech, po níž následovala v podvečerních hodinách prezentace pro klienty. Šanci na exkluzivní setkání s novým SUV značky Rolls-Royce mají během následujících dnů také hosté filmového festivalu. Tato ojedinělá příležitost je zároveň první veřejnou premiérou v kontinentální části Evropy.
Karel Kadlec, majitel společnosti Rolls-Royce Motor Cars Prague, říká: „Vzhledem k okouzlující atmosféře tohoto výjimečného týdne si nemůžeme představit lepší příležitost pro slavnostní premiéru v České republice i v celé kontinentální části Evropy než Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary. Tato jedinečná událost podtrhuje naše dlouhodobé partnerství s festivalem.“
Původní Cullinan, představený v roce 2018, musel mít skutečné off-roadové schopnosti, které se dokázaly vypořádat s nejnáročnějšími podmínkami na Zemi. Zároveň bylo samozřejmostí zajistit jedinečný komfort značky a charakteristickou jízdu jako „na létajícím koberci“ bez ohledu na zvolený povrch. Cílem bylo nabídnout absolutně superluxusní SUV, které jezdí s lehkostí, ať už je to kdekoli.
Na základě bezprecedentně úspěšného modelu Cullinan vznikl nástupce: Cullinan Series II představuje výraznou a sebejistou evoluci. Nové provedení je výsledkem nejrozsáhlejšího vývoje řady Series II v historii značky Rolls-Royce a reaguje na měnící se pravidla luxusu a nové způsoby používání, přitom však zůstává věrné základním kvalitám, které stojí za popularitou modelové řady Cullinan.
Provokativní alter ego vozů Rolls-Royce, provedení Black Badge, dosáhlo ve voze Cullinan svého absolutního vrcholu. Asertivní a nekompromisní styl oslovuje zákazníky, kteří hledají ty nejodvážnější formy sebevyjádření.
Právě pro tyto klienty uvádí značka na trh Cullinan Series II Black Badge, který představuje ještě odvážnější a nápadnější provedení, s nejen temnějším estetickým zpracováním, ale také s osobitým technickým řešením, které významně podporuje charakter vozu.
Pavel Kalouš, brand manager společnosti Rolls-Royce Motor Cars Prague, během recepce pro média prohlásil: „Cullinan Series II zůstává vozem, který se ovládá s naprostou lehkostí, ať už se pohybuje kdekoli. Je tak věrný principům a kvalitám, díky nimž je tento osobitý automobil tak oblíbený. Zároveň představuje skutečný pokrok a vývoj, vycházející z nových podnětů ve vnímání vrcholného luxusu, který dodává vozu Cullinan působivější pojetí.“
CULLINAN SERIES II
Od prvních vozů dodaných klientům plnil Cullinan svůj účel jako vrcholný a dokonale navržený terénní automobil, schopný dovézt svého majitele na místa, která předtím ve voze Rolls-Royce nikdy nenavštívil. Všestrannost a snadná ovladatelnost však vedla k tomu, že se Cullinan stal pro mnoho majitelů vozem pro každodenní použití.
Ústředním motivem exteriéru jsou vertikální linie, které připomínají osvětlené mrakodrapy v megalopolích, kde je Cullinan stále více doma – nejvíce patrné je to na novém zpracování vnějšího osvětlení. Přední část vozu Cullinan Series II se skládá z jednoduchých linií a ostrých hran s důrazem na čisté, monolitické povrchy, které umocňují velkorysé proporce a dominantní dojem z vozu.
Tradičním středobodem je osvětlená mřížka chladiče v podobě antického panteonu, která byla dále osvěžena nižší horní hranou. Zahrnuje také novou leštěnou linii mezi světlomety pro denní svícení.
Z profilu Cullinan Series II odhaluje další změny zevnějšku. Umírněná, ale přesná linie vede od zadních svítilen dopředu k zadním kolům a míří přímo ke středovým krytům s plovoucím emblémem „RR“, což vytváří dojem pohybu.
Při pohledu zezadu je výraznou ukázkou síly nové řešení výfuků. Změny na zádi uzavírá ochranný plech z broušené nerezové oceli.
Nejpodstatnější novinkou v uspořádání interiéru je skleněný panel po celé šířce palubní desky – elegantní a všestranný designový prvek, který vyniká jak digitálním řešením, tak řemeslným zpracováním. Přímo před spolujezdcem je osvětlený panel s nápisem Cullinan a ojedinělou grafikou Cityscape. Je inspirován nočními mrakodrapy světových megalopolí a je vytvořen pomocí 7 000 elementů. Klienti si také mohou ve spolupráci s designéry zakázkového programu Bespoke vytvořit svůj vlastní motiv osvětleného panelu.
Na straně spolujezdce se na palubní desce nachází nový panel s hodinami Spirit of Ecstasy – jedinečná vitrína zobrazující jak analogové hodinky, tak osvětlenou sošku Spirit of Ecstasy z nerezové oceli. Začlenění Spirit of Ecstasy do interiéru vozu bylo výsledkem čtyřletého vývoje a jedinečného spojení umu designérů s digitálními nástroji a zručných mechaniků s cílem vytvořit působivý a pečlivě uspořádaný tok světla.
Premiéru ve voze Cullinan Series II má jasanová dýha Grey Stained, bohatě zrnité přírodní dřevo s otevřenými póry a jemným třpytem. Tento materiál, vyvinutý oddělením Rolls-Royce Bespoke během čtyř let, podtrhuje současný charakter vozu Cullinan. Pro dosažení komplexní, výrazné textury je nezbytné individuálně vybírat každý jednotlivý kmen, „listy“ dýhy jsou následně ručně obarveny a ozdobeny přidáním mikroskopických kovových částic, což vytváří jedinečný třpytivý efekt.
Cullinan Series II také pokračuje v objevování textilií s novým umělým hedvábím nazvaným Duality Twill pocházejícím z přírodních bambusových vláken. Tato látka je inspirována rozsáhlým bambusovým hájem v arboretu Le Jardin des Méditerranées na Azurovém pobřeží, které sousedí s bývalým domem sira Henryho Royce – tamní Villa Mimosa bývala jeho útočištěm na zimu.
Textilie s keprovou vazbou vytváří uměleckou grafiku Duality. Design založený na abstraktní interpretaci dvou písmen R coby iniciál zakladatelů značky odráží jasný námořní vliv, připomínající proplétající se lana na plachetnicích – jako další připomínka francouzské Riviéry.
Kompletní interiér s látkou Duality Twill může obsahovat až 2,2 milionu stehů, nitě o délce 11 mil (17, 7 km) a vzniká 20 hodin.
Cullinan Series II nově obsahuje další moderní řemeslnou techniku – cílenou perforaci. Tento inovativní způsob umožňuje uměleckým řemeslníkům vytvářet svá díla pomocí sedadel jako pláten a miniaturních perforací v kůži. Pro Cullinan Series II vytvořili designéři vzor inspirovaný neustále se měnícími tvary a stíny mraků nad sídlem firmy Rolls-Royce v Goodwoodu – skládá se ze 107 000 otvorů o průměru 0,8 a 1,2 milimetru.
CULLINAN SERIES II BLACK BADGE
Cullinan Series II Black Badge je stvořen pro ty, kteří hledají více niterní interpretaci značky Rolls-Royce. Temné hlavní prvky, které jsou pro charakter vozu Black Badge zásadní, jsou dále umocněny nápadnými doplňky pro asertivní a nekompromisní vyznění.
U varianty Black Badge je mřížka chladiče v charakteristickém černém provedení. Stříbrná „horizontální linka“ vytváří dojem šířky a pevnosti a současně navazuje na vertikální svítilny pro denní svícení.
Všechny detaily exteriéru karoserie a zářivé prvky, včetně sošky Spirit of Ecstasy, jsou rovněž provedeny v černé barvě.
Vnější dojem umocňují 23palcová kola s 10 propletenými paprsky: vizuální efekt je vytvořen pečlivě uspořádanou souhrou mezi leštěnými, lakovanými a zapuštěnými povrchy. Konstrukce otvírá pohled na kotoučové brzdy a třmeny Black Badge, provedené ve výrazných barvách.
Temné provedení vozu Black Badge se odráží i na kovových doplňcích v interiéru. Rámečky výdechů ventilační soustavy na palubní desce a v zadní části interiéru jsou zatemněné. Cullinan Series II Black Badge obsahuje také nový panel s hodinami. Uvnitř umístěná soška Spirit of Ecstasy je v černé barvě a připomíná tak emblém na přídi vozu Black Badge.
Cullinan Series II Black Badge vyniká nejen osobitým estetickým zpracováním, ale také vlastním technickým základem. Vlastnosti, které definovaly první řadu modelu Cullinan Black Badge, jako jsou vzduchové pružiny s vyšší kapacitou pro zmírnění naklánění karoserie a zvýšení rezervy výkonu, byly zachovány. Dvakrát přeplňovaný motor V12 o objemu 6,75 litru poskytuje výkon 600 k a točivý moment 900 Nm, aniž by to ovlivnilo uhlazený styl jízdy na takzvaném létajícím koberci.
Frank Tiemann, ředitel korporátní komunikace pro střední a východní Evropy a střední Asii ve společnosti Rolls-Royce, dodává: „Díky novým technologiím, novým materiálům, pečlivě promyšleným úpravám designu a inovativním příležitostem pro sebevyjádření prostřednictvím programu Bespoke si zachováváme vše, co naši klienti na tomto automobilu milují, a zajišťujeme mu jeho trvalé charisma.“
« Ceny ojetin dosáhly svého maxima a snižují se i přes pokles nabídky Test Mercedes-Benz GLB: Hvězdná prémie za cenu běžné konfekce »