Nový Renault Clio má české ceny, které překvapí
Renault Clio je od svého uvedení v roce 1990 stále hitem a na celém světě se ho až dosud prodalo 16 milionů. Je oblíbeným vozem ve Francii, stal se mezinárodním bestsellerem, v Evropě dvakrát získal ocenění Auto roku a je již pět generací jedním z nejcharakterističtějších zástupců městských vozů. Nyní se znovu vrací jako dokonalý představitel nové vlny vozů Renault a je plný nejnovějších vychytávek.
Nový styl tohoto vozu je ještě přesvědčivější a elegantnější a jeho krásný, elegantní a výrazně působící interiér zahajuje novou éru a je prvním představitelem nového jazyka v oblasti designu této značky. Nové technické provedení přední části vyjadřuje dynamiku. Světelný podpis byl kompletně přepracován a ukazuje další směr, kterým se bude ubírat identita značky. Nové, jednoduché, precizní a efektní linie vytvářejí výrazný a emocionální dojem, kterým působí nové Clio, a také více zdůrazňují jeho postavení. Nové Clio také obsahuje nejmodernější technologie, které nyní zahrnují například digitální přístrojový štít nabízený ve všech výbavách. Dále nové Clio umožňuje široký výběr motorizací, takže si každý může vybrat konfiguraci, která bude co nejlépe vyhovovat jeho potřebám. Vrcholem je full hybrid E-Tech o výkonu 145 koní, který v sobě spojuje radost z jízdy a úsporný provoz.
Nové Clio přichází na trh s různými verzemi výbavy, včetně nové Esprit Alpine. Svým jedinečným sportovním a elegantním vzhledem a technikou vzbuzuje tento vůz dojem intenzivnosti, která v sobě zahrnuje vše, co si představujeme pod slovem Renaulution.
Nové Clio bylo vytvořeno tak, aby ukázalo nový design značky Renault, zaměřený na člověka a technologie. Nové logo Renault nacházející se uprostřed zcela přepracované přední části zvyšuje výraznost účinku. Tato proměna vyjadřuje úmysl značky vyrábět modernější, výrazněji působící a udržitelnější vozy pro život, který je založen na časem prověřených hodnotách. Nové charakteristické osvětlení, které mají mít do budoucna všechny modely značky Renault, zapadá do této nové koncepce a vyjadřuje dva z jejích charakteristických prvků: preciznost a technologičnost. Interiér byl také přepracován: nové čalounění a nové přírodní materiály z něj činí nejmodernější vozidlo a výrazným způsobem zvyšují jeho kvalitu, ale také dojem z jízdy. Výbava Esprit Alpine působí sportovně a elegantně, jak pokud jde o interiér, tak i exteriér vozu, a také nejlépe vystihuje novou éru, jejíž esencí má být nové Clio.
Verze Techno a Esprit Alpine mají vpředu na karoserii pod chladičem aerodynamickou lištu, která nezapře svoji přímou inspiraci závodními automobily. Její ladné tvary a výplň zvyšují celkový estetický dojem, kterým působí čelní část vozu. Aerodynamická lišta u verze Techno je vyvedena v barvě karoserie a u verze Esprit Alpine je světle šedá.
Přední část karoserie byla kompletně přepracována: její tvarově propracované, aerodynamické a líbivé obrysy navozují pocit modernosti a vzbuzují nadšení. Zvětšená mřížka chladiče s kostkovaným designem působí dojmem síly a sportovní dynamiky. Barevné provedení – tmavší odstín u loga a světlejší odstín ve směru ke krajům – opticky zvyšuje hloubku a vytváří představu technického náskoku tohoto modelu. Tato mnohotvárnost různých účinků transformuje design nového Clia a zvyšuje jeho přitažlivost.
Dojem, kterým působí interiér nového modelu Clio, je nyní ještě lepší. Prostor kabiny působí přívětivěji a útulněji. Jakmile otevřete dveře, všimnete si, že uvnitř jsou použity ušlechtilejší, ale také ekologicky šetrnější materiály, rozdíl vnímáte i v kvalitě, která je ještě vyšší. Prostornost a ergonomie jsou stále silnými stránkami tohoto modelu a všichni cestující v kabině si užívají bezkonkurenčního pohodlí. Veškeré technické vybavení slouží k tomu, aby u cestujících v kabině vzbuzovalo ještě lepší pocity a zapadá do koncepce propojených služeb a aplikací, které pomáhají řidiči a cestujícím relaxovat a užívat si jízdu.
Sedadla, výplně dveří a palubní deska u verze Techno jsou potaženy speciální ekologicky vyrobenou textilií obsahující až 60 % vláken TENCEL, což je látka na bázi celulózy, vyrobená koncernem Lenzing. Nové Clio je dalším příspěvkem pro naplnění strategie dekarbonizace značky Renault. Není však pouze prvním vozem, který využívá tato ekologicky vyrobená vlákna TENCEL Modal, ale je také prvním modelem, ve kterém jsou tato vlákna široce použita v kabině vozu. Vyznačují se výjimečnou měkkostí a jsou vyrobena z obnovitelného zdroje, kterým je v tomto případě přírodní dřevo získané z udržitelně obhospodařovaných lesů v Evropě. Tyto lesy absorbují velké množství CO2 a nevyžadují žádná chemická hnojiva ani umělé zavlažování.
Vlákna TENCEL Modal jsou vyráběna s využitím obnovitelné energie a byla certifikována ekologickou značkou EU Ecolabel, která je udělována výrobkům a službám splňujícím vysoké ekologické standardy po celou dobu jejich životního cyklu.
Důležitá je i skutečnost, že v novém Clio se nepoužívá žádná kůže. Namísto ní jsou povrchy v kabině potaženy umělou kůží (TEP), což je látka zrnité struktury, vyrobená z přírodních a polyesterových vláken. Jednou z jejích předostí je to, že při jejím barvení se používá méně vody a energie, než při barvení klasickými barvivy. Tyto dva prvky přispívají k ekologické udržitelnosti, kterou značka Renault prosazuje.
V interiéru najdeme digitální přístrojový štít se 7“ až 10“ úhlopříčkou. Toto provedení se liší podle stupně výbavy. Elegantním dojmem působí logo Nouvel’R na volantu.
Po modelu Austral, který byl jako první model značky Renault nabízen ve verzi výbavy Esprit Alpine, a po něm následujícím novém modelu Espace, je tato sportovní, dynamická a elegantní verze k dispozici také pro nové Clio. Obsahuje charakteristické prvky značky Alpine a paletu nových prvků vytvořených značkou Renault a tím umocňuje intenzivní dojem, který nové Clio vyvolává.
Nový Renault Clio | |||
Ceny a základní technická data |
|||
Motorizace | TCe 90 | TCe 100 LPG | E-Tech 145 |
Zdvihový objem (ccm): | 999 ccm | 999 ccm | 1598 ccm |
Válce/ventily: | 3/12 | 3/12 | 4/16 |
Nejvyšší výkon (kW): | 67 | 74 | 105 |
Převodovka: | 6st. man. | 6st. man. | multimódová aut. |
Nejvyšší rychlost (km/h): | 174 | 174 | 174 |
Spotřeba dle WLTP (l/100 km): | 5,4-5,5 | 7,0-7,1 (LPG) | 4,2-4,3 |
Cena | |||
Evolution | 383.000 Kč | 403.000 Kč | 513.000 Kč |
Techno | 433.000 Kč | 453.000 Kč | 563.000 Kč |
Esprit Alpine | 493.000 Kč | - | 623.000 Kč |
« Nová podoba originálu: čistě elektrické MINI Cooper Velký rozlučkový test Škody Kodiaq: Napříč nejkrásnějším pohořím Evropy v divoké Bosně a strhující Černé Hoře »