Nový Renault Austral, technologické SUV “Nové vlny”
Renault oživuje nabídku v kategorii SUV ambiciozním modelem, kterým je Nový Renault Austral. Stane se jedním z pilířů opětovného dobytí segmentu C, jádra světového automobilového trhu. Nový Austral pokračuje v ofenzívě započaté modely Arkana a Nový Megane E-Tech 100 % elektrický v tomto segmentu, v tradici „vozů pro život“ s rezolutně moderním přístupem. Tento přístup nazývaný „Nová vlna“ hodlá učinit ze značky lídra v oblasti technologie, čisté energie a služeb.
Rafinovaný high-tech interiér Nového modelu Austral nabízí pohodlí hodné rodinných modelů, které jsou charakteristické pro historii značky Renault. Klenotem jeho prostorné a přívětivé kabiny je displej OpenR, kombinující zobrazování údajů palubní desky se zobrazováním navigace a multimédií obsahujícího nejlepší aplikace a služby Google. Jeho dva displeje o úhlopříčce 12’’, k nimž se přidává head-up displej 9,3’’, tvoří celkovou plochu téměř 1 000 cm2 pro zážitek z intuitivního, komplexního a propojeného řízení.
Vysoce moderní Nový Austral je vybaven 32 asistenty řízení, jízdními režimy MULTI-SENSE a 4CONTROL Advanced – nejnovějším systémem řízení všech čtyř kol, vyvinutým značkou Renault. Nabízí tedy užitečné, proaktivní a inteligentní technologie, a to vše ve prospěch pohodlí, potěšení a bezpečnosti cestujících.
Nový Austral, stavěný jako první vůz Renault na platformě CMF-CD třetí generace, vyvinutý společně v rámci Alliance, nabízí novou, silnější a činnější verzi systému E-Tech „Full hybrid“ a dva benzínové pohony „Mild hybrid“ 48V a 12V. Čili různé technologie elektrifikace, které pokrývají všechny možnosti užití jednotlivců i firemních flotil.
Objednávky Nového Renault Austral se rozběhnou v druhé polovině r. 2022 a prodej vozu na přelomu r. 2022/2023.
“Nový Renault Austral je dokonalým ztělesněním toho, čím by SUV segmentu C mělo být a čeho je Renault schopen dosáhnout”, Luca de Meo, CEO Renault
DESIGN “SENSUAL TECH”
Síla, charakter a všechny náležitosti SUV
Nová platforma, nový styl. Nový Austral jako první vůz značky Renault založený na nejnovější platformě CMF-CD Alliance, realizuje velmi moderní stylistické zásady. Jeho velká kola (až 20 palců) zdůrazňují jeho svalnatou siluetu s linií kapoty blízko podběhů kol. Nový Austral disponuje rovněž veškerými tradičními zákonitostmi SUV: přední a zadní kryty podvozku, kontrastní boční a spodní ochranné lišty, výrazná světlá výška (170 mm) a vysokou hranu bočních oken pro lepší ochranu cestujících.
Zcela nové proporce a propracovaná aerodynamika
Designéři Renaultu použili pro Nový Austral klíčové prvky, které činí SUV přitažlivým z hlediska proporcí, převisu karoserie (925 mm vpředu a 917 mm vzadu) a rozměrů kol (až 20 palců a průměr 720 mm), a přidávají mu na svalnatosti a eleganci. Výška 1,62 metru, šířka 1,83 metru a délka 4,51 metru s rozvorem 2,67 metru jsou ideálními proporcemi, které již zpovzdálí vzbuzují dojem prostornosti a pohodlí, robustnosti a sportovního ducha.
Charakteristické světelné podpisy
Kompaktní reflektory v sobě mají až 7 high-tech diodových modulů, schopných přizpůsobovat rozložení světla . Toto multifunkční osvětlení je nabízeno ve třech verzích: LED Pure Vision, LED Adaptative Vision a LED Matrix Vision s dynamickými blinkry. Zadní světla mají rovněž tvar C a spolu s logem Renault vytvářejí protáhlou světelnou signaturu, prodlouženou po obou stranách zavazadlového prostoru. Je pro ně charakteristická mikro-optická technologie, použitá poprvé u Nového Megane E-Tech 100% elektrický.
Výrazné barvy a disky
Nový Austral je nabízen v sedmi elegantních barvách karoserie: bílá Glacier, bílá Nacré, červená Flamme, modrá Iron, černá Etoilé a v nové barvě šedá Schiste. Ve verzi Esprit Alpine je k dispozici i exkluzivní barva šedá Schiste Satin, která zdůrazňuje jeho sportovní vzhled. Matné barvy této nové generace jsou trvanlivé a snadno se udržují. Renault je nabízí u široce nabízeného vozu poprvé. Vrcholná verze za účelem personalizace vozu a vytříbení jeho siluety předkládá sériově dvoubarevnou verzi (k dispozici na přání také u verze Techno), která ladí střechu s barvou černá Etoilé včetně antény ve tvaru žraločí ploutve, krytů zpětných zrcátek, nasávacích otvorů na předním nárazníku a prahů. Vůz podtrhuje svůj impozantní vzhled koly s ráfky 17 až 20 palců, vesměs s diamantovým vzorem. Na všech se uprostřed objevuje nové logo Renault v povrchovém provedení broušený hliník.
Displej OpenR: nástup všeobjímající technologie!
Displej OpenR byl poprvé použit u Nového Megane E-Tech Electric a je jedním z největších displejů na automobilovém trhu. Jako základní součást kabiny Nového modelu Austral, ve tvaru obráceného L kombinuje digitální přístrojovou desku a multimediální displej na středové konzole. Tyto dvě spojené součásti tvoří jednolitou a velkou plochu, symbol pohlcujícího životního zážitku z interiéru Renault „Nové vlny“. Vše je optimálně, intuitivně a propojeně na dosah ruky.
Výrazně pohodlná konzole
V designu interiéru Nového Australu vyniká vysoká a široká středová konzole, nazvaná „console grand confort“, zcela v tradici velkých cestovních vozů. Je moderní a pečlivě zpracovaná, důvtipně vymezuje prostory řidiče a spolujezdce. Každý si tak může vychutnat skutečný individuální kokon, ultramoderní a ochranný, a zároveň sdílet zážitky na palubě. Tato konzole disponuje elegantní povrchovou úpravou. Je potažena měkčeným materiálem s dvojitým prošíváním již od úrovně výbavy Techno. Je zbavena všech ovládacích prvků, neboť přepínače a tlačítka byly přeneseny do blízkosti volantu a displeje OpenR, podobně jako páka automatického řazení s elektrickým ovládáním „e-shifter“.
Živá světelná atmosféra
Na základě cirkadiánního cyklu, tj. biologického rytmu lidského těla během 24 hodin, se dokáže přizpůsobit venkovnímu světlu a každých 30 minut automaticky měnit barvu. Díky plynulým přechodům mezi barvami doplněnými o dynamické a přirozené efekty působí ambientní osvětlení jako živé. Řidič si může přizpůsobit intenzitu barvy osvětlení své náladě a preferencím na obrazovce OpenR, kde je mu umožněn výběr z 48 různých odstínů. V závislosti na zvoleném jízdním režimu mění barvu také osvětlení palubní desky, výplně dveří a přístrojová deska.
Promyšlené čalounění
Zvláštní péče byla věnována čalounění vozu. V základní vybavě jsou sedadla opatřena recyklovanou šedou látkou použitou i na dveřních panelech, částech palubní desky a komfortní středové konzole. U verze Techno čalounění kombinuje textilii s povrchovou úpravou Titanium Black a čalouněním, které se jemně rozjasňuje od černého sedáku až po světle šedou opěrku hlavy. Ve verzi Iconic ladí textilní čalounění s titanově černou vrstvou s vřesově šedou látkou. Sedadla jsou rovněž čalouněná a opatřena prošíváním Warm Titanium, které se nachází rovněž na výplních dveří a na komfortní středové konzoli. U této verze je k dispozici také varianta prošívané a mikroperforované kůže Titanium Black s prošíváním Warm Titanium.
Maximální pohodlí pro všechny
Vpředu tak má každý cestující ergonomickou a pohodlnou pozici (šířka loktů 150 cm a šířka boků 137 cm) s větším prostorem ve středové konzoli a pod palubní deskou. Prostornost a komfort umocňuje zvýšená pozice řidiče a absence ovladačů obvykle integrovaných na středové konzole. Stranou nezůstávají ani zadní cestující. Prostor pro kolena dosahuje 27,4 cm a prostor nad hlavou je přes 90 cm. A konečně, dojem z prostoru na palubě je maximalizován díky panoramatické prosklené střeše, která je k dispozici jako volitelná výbava od verze Techno. Střecha je tónovaná a je vybavena elektrickou sluneční clonou pro lepší tepelnou pohodu v létě.
Spousta praktického úložného prostoru
Nový Austral má spoustu úložného prostoru pro celou rodinu. Umístění řadicí páky a ovládacích prvků kolem volantu a obrazovky Open R uvolnilo velkou plochu mezi předními sedadly ve prospěch nových odkládacích proctor. Celkem má Nový Austral 35 l úložného prostoru ve verzi s automatickou převodovkou a 31 l u verze s manuální převodovkou.
Posuvné zadní sedadlo
Modulární a všestranný Nový Austral nabízí v závislosti na verzi sklopnou zadní lavici ve dvou částech, 2/3-1/3. Každá část se může samostatně posunout o 16 cm. Zadní cestující mohou také pohodlně sedět podle svých preferencí díky nastavitelnému úhlu opěradla zadní lavice (25°, 27° a 29°).
Velkorysý kufr
Díky prodlouženému rozvoru nové platformy CMF-CD a posuvné zadní lavici byl vnitřní prostor modelu Nový Austral optimalizován, aniž by došlo ke snížení velikosti zavazadlového prostoru. Ve verzi Mild hybrid nebo Mild hybrid Advanced s pevnou zadní lavicí má zavazadlový prostor objem 500 dm3 VDA (430 dm3 VDA ve verzi E- Tech hybrid). S posuvnou lavicí dosahuje až 575 dm3 VDA (555 dm3 VDA ve verzi E- Tech hybrid). Sklopením zadního opěradla se dostupný objem zvětší na 1 525 dm3 VDA (1 455 dm3 VDA ve verzi E- Tech hybrid)!
NOVÝ RENAULT AUSTRAL ESPRIT ALPINE
Verze Esprit Alpine vstupuje do nabídky Renault. V tomto novém a exkluzivním designu se umocňuje sportovní styl, elegance a technologie vozu Nový Austral.
Vnější design: asertivní sportovní styl
V této verzi se Nový Austral vyznačuje ještě asertivnějším designem, obohaceným o novou barvu karoserie šedá Schiste Satin, speciálně vyvinutou pro tuto novou verzi. Jeho exkluzivní lak, výsledek specificky prostudované chemie, mu dodává saténový povrch, na půli cesty mezi leskem a matem, což mu dává bezkonkurenční odolnost. Verze Esprit Alpine také obsahuje 20palcové hliníkové ráfky „Daytona“. Vpředu je horizontální mřížka chladiče vyvedena v barvě šedá Satin, podtržená aerodynamickou sportovní lištou ve stejné barvě, zatímco vnější loga Renault (přední, zadní, střed kol) mají povrchovou úpravu černá Ice, která je střízlivá a sofistikovaná.Po stranách jsou dvě loga „Alpine Spirit“. Na zádi je název vozu zobrazen písmeny v barvě černá Ice, které ladí s logem značky Renault vylepšeným high-tech světly s 3D efektem moaré a dynamickými blinkry.
Vnitřní design: elegance do sebemenších detailů
Uvnitř verze Esprit Alpine nabízí čalounění Alcantara s dvojitým prošíváním Alpine Blue. Logo Alpine vyšité na opěrkách hlavy a decentní trikolora vložená do bočních švů interiéru dotváří eleganci. Výplně dveří a palubní desky před spolujezdcem, ladící s čalouněním, zdobí modře prošívané dekory z Alcantary. Volant v kůži Nappa s dekory z Alcantary zdobí prošívání v barvě trikolory. Balíček doplňují bezpečnostní pásy opatřené modrým lemováním, hliníkové pedály a prahy dveří s vyraženým nápisem „Alpine“.
PLATFORMA A MOTORY: MÉNĚ CO2, VÍCE POTĚŠENÍ
Nový Renault Austral je prvním modelem v nabídce Renault, který těží z výhod nové alianční platformy CMF-CD. Je navržen pro různé typy hybridizace a umožňuje využít inovativní elektrifikované pohonné jednotky vozu Nový Austral: nový hybridní motor E- Tech, nový motor Mild hybrid Advanced vybavený 48V baterií (nebude uveden na český trh) a asistovaný Mild hybrid motor s 12V baterií.
Agilní ve městě i na silnici
Podvozek Nového Renault Austral je k dispozici ve dvou verzích: vlečená ramena spojená torzní příčkou pro modely se dvěma řízenými koly a víceprvková zadní náprava pro verze vybavené 4CONTROL Advanced se čtyřmi řízenými koly. Převod řízení 14,7:1 u verzí s řízením dvou kol klesá na méně než 13:1 u verzí vybavených 4CONTROL Advanced. Výsledkem je citlivější, přímější a bezpečnější ovladatelnost, když vůz zatáčí – na nejvyšší úrovni přesnosti ve své třídě. U verze s řízením dvou kol je poloměr otáčení 11,5 metru. Ve verzi s řízením všech čtyř kol klesá na 10,1 metru čím nabídne obratnost identickou s městským autem. Jedinečná technologie v segmentu. Jedná se o třetí generaci tohoto systému 4CONTROL, který byl od svého vzniku před patnácti lety neustále vylepšován.
Motorizace na nejlepší úrovni spotřeby a emisí
Nový Renault Austral těží z řady inovativních pohonných jednotek s novou generací systému E-Tech hybrid s napětím 400 V a s výkonem až 200 koní, stejně jako ze dvou dalších zážehových motorů: Mild hybrid Advanced 48V s výkonem 130 k (nebude uveden na český trh) a Mild hybrid 12V o výkonu 140 a 160 koní.
Nový motor E- Tech hybrid 160 a 200 koní: výkon a efektivita
Nový Austral uvádí do provozu zcela nový samonabíjecí „ full hybrid “ motor E- Tech, zdokonalený tak, aby poháněl vozidla vyšší třídy a generoval vyšší výkon a potěšení z jízdy při současném omezení spotřeby paliva a emisí CO2. Má kombinovaný výkon až 200 koní. Tato hybridní technologie E- Tech, vyvinutá a patentovaná vývojáři z firmy Renault, si zachovává svůj důmyslný systém. Kombinuje tepelný motor, dva elektromotory, – trakční motor „e-motor“ a vysokonapěťový generátor typu HSG (High-Voltage Starter Generator), který zajišťuje startování tepelného motoru, řazení a dobíjení baterie – centrální baterie a inteligentní automatické multimodové bezspojkové převodovky. Hybridní motor E- Tech Nového Renault Austral obsahuje nový 1,2litrový přeplňovaný 3válcový zážehový motor s výkonem 96 kW a točivým momentem 205 Nm. Je spojen s výkonnějším a silnějším elektromotorem (50 kW a 205 Nm), lithium-iontovou baterií s větší kapacitou (1,7 kWh / 400 V). Kombinovaný točivý moment činí 350 Nm u varianty s výkonem 160 koní a 410 Nm u výkonnější 200 koňové verze . Hybridní motor E- Tech Nového Renault Austral, nabízený se dvěma úrovněmi výkonu, 160 k a 200 k, nabízí maximální účinnost při používání s nejlepší odezvou na trhu, která se projevuje zrychlením z 80 na 120 km/h za pouhých 5,9 sekundy (6,8 sekundy u verze 160 koní). Stejně jako u předchozí generace motoru E- Tech hybrid jsou všechny starty 100% elektrické, s okamžitou dostupností točivého momentu, aby poskytovaly potěšení z jízdy specifické pro elektrifikovaná vozidla, kombinující ticho a rychlou odezvu. Nový Austral vybavený tímto novým hybridním motorem E- Tech vykazuje optimální spotřebu paliva a emise CO2 (od 4,6 l/100 km a 105 g/km CO2) při provozních nákladech na nejlepší úrovni ze všech hybridních SUV na trhu.
Nový motor Mild hybrid Advanced 130 koní: nejlepší alternativa Dieselu (nebude uveden na český trh) Motor Mild hybrid Advanced nabízený poprvé v nabídce Renault je u Nového modelu Austral skutečnou alternativou k naftě. Kombinuje nový 1,2litrový přeplňovaný 3válcový zážehový motor s 48V lithium-iontovou baterií a startér- alternátor. Ten pomáhá spalovacímu motoru v jeho energeticky nejnáročnějších fázích, při rozjezdu nebo akceleraci, aby dodal více výkonu a zároveň vykazoval dobrou spotřebu. Motor Mild hybrid Advanced také umožňuje Novému Renault Austral dosahovat spotřeby paliva a emise CO2 na nejlepší úrovni ve své kategorii (od 5,3 l/100 km a 123 g/km).
Mild Hybrid 140 a 160 koní: motorizace, která se osvědčila
První úroveň hybridizace, motor Mild hybrid, je založen na 1,3litrovém čtyřválcovém přeplňovaném zážehovém motoru s přímým vstřikováním, který je již k dispozici u části řady Renault. Je k dispozici s automatickou převodovkou X-TRONIC typu CVT s výkonem 160 koní a s 6stupňovou manuální převodovkou ve verzi 140 koní. Mild hybridní 12V technologie Mild hybrid, kterou používá Nový Austral, zlepšuje činnost Stop & Start a umožňuje aktivaci „Sailing Stop“ (automatická funkce volnoběhu) u verzí X-TRONIC. S tímto motorem Mild hybrid 12V o výkonu 160 k vykazuje New Austral maximální točivý moment 270 Nm dostupný od 1 800 do 3 500 ot./min a kombinovanou spotřebu paliva od 6,2 l/100 km, pro emise CO2 začínající na 136 g/km.
Technologie E-Tech nové generace
Inovativní hybridní motor E- Tech Nového Renault Austral vedl k podání více než 200 patentů! Mezi novinky patří motorový základ, samozřejmě optimalizace automatické převodovky a baterie 1,7 kWh na 400V síť. Klimatizace je vybavena inovativním chladicím zařízením poskytovaným systémem klimatizace, který si může zachovat svůj výkon bez ohledu na podmínky použití. Stejně jako u předchozí generace má motor E- Tech hybrid Nového Renault Austral takzvanou „sériově paralelní“ hybridní architekturu, která nabízí maximální počet provozních kombinací mezi různými motory a maximalizuje úspory CO2 během používání.
Rekuperační brzdění na přání
Všechny tři typy elektrifikovaných motorů vozidla Nový Austral obsahují rekuperační brzdění. U motoru E- Tech Hybrid jej lze aktivovat na přání se čtyřmi úrovněmi regenerace volitelnými pomocí pádel umístěných za volantem. S motorem E- Tech hybrid se úroveň okamžité regenerace energie zobrazí na displeji řidiče, když sundá nohu z plynu nebo sešlápne brzdu.
INOVATIVNÍ TECHNOLOGIE PRO JEŠTĚ VĚTŠÍ POHODLÍ A BEZPEČNOST
Nový Austral, vybavený nejnovější generací technologie MULTI-SENSE a 4CONTROL, vám umožní prozkoumat zcela nový prožitek z jízdy a zapojit přitom smysly v celé jejich rozmanitosti. Představuje to nejmodernější z dostupných technologií, nabízí 32 asistentů řízení a inovativní prvky pasivní bezpečnosti. V oblasti moderních technologií je Austral vždy o krok dopředu a všechny technologie, které nabízí, jej posouvají na úplný vrchol z hlediska komfortu a bezpečnosti.
MULTI-SENSE Advanced
Nabízená nastavení, která jsou přístupná přes obrazovku OpenR a nově vyhrazené tlačítko na volantu, se týkají jak pocitů ze samotné jízdy (míra námahy při řízení, rychlost reakce motoru atd.), tak atmosféry v interiéru vozu (světlo v kabině, tepelný komfort, displej a barva palubní desky). Tři přednastavené režimy (Eco, Comfort a Sport) kombinují to nejlepší z dostupných možností. Čtvrtý režim (Perso) ponechává úplnou volbu přizpůsobení nastavení na řidiči.
4CONTROL Advanced: posílená bezpečnost, větší požitek z jízdy s vylepšenými prvky
Se systémem 4CONTROL Advanced kombinuje Nový Austral víceprvkovou zadní nápravu s řízením čtyř kol umožňující jedinečný kompromis mezi přilnavostí k vozovce, pohodlím a stabilitou za všech okolností. Na silnicích s nerovným a problematickým povrchem zůstává umístění kol na vozovce vždy optimální díky adaptivnímu podvozku. Díky přidání aktuátoru řízení na víceprvkové zadní nápravě je nyní úhel natočení zadních kol v opačném směru než předních kol 5°. Jedinečné nastavení, které propůjčuje modelu Nový Austral ještě kratší poloměr otáčení než u městského auta, tedy 10,1 metru! Nový Austral, agilní ve městě a charakteristický svou nepřekonatelnou manévrovatelností při nízké rychlosti, neztrácí své jedinéčné vlastnosti ani na silnicích a rychlostních komunikacích. V zatáčkách (od 50 km/h v závislosti na zvoleném nastavení MULTI-SENSE) se mohou zadní kola natočit až o 1 stupeň stejným směrem jako přední kola, aby řidiči nabídla exkluzivní stabilitu a skutečně sebejistý projev při jízdě.
Head-up displej nové generace
Nový Renault Austral představuje zcela nový Head-up displej o velikosti 9,3’’. Rychlost vozidla, aktivované asistenty řízení (ADAS), upozornění na překročení rychlosti a indikace u navigace se nyní promítají přímo na čelní sklo. Objevují se v reálném čase v zorném poli řidiče pro optimální jízdní komfort.
Active Driver Assist, kontextuální autonomní řízení
Active Driver Assist také využívá geolokační data a specifické mapování, které zahrnuje kruhové objezdy a ostré zatáčky. Kromě signalizace těchto událostí na palubní desce je tak Nový Austral schopen automaticky zpomalit při přiblížení se ke kruhovému objezdu a poté zrychlit na maximální povolenou rychlost, jakmile jím projede. Vše bez jakéhokoli zásahu řidiče. Dále je k dispozici funkce udržování vozu ve středu jízdního pruhu (LC), která je ovládána skrze volant a nyní funguje i při absenci jednoho ze dvou bočních značení (například na okraji okresní silnice).
Pokročilá technologie parkovacího asistenta
Nový Austral je vybaven 3D kamerovým systémem 360° a disponuje tak čtyřmi kamerami s 3D vizualizací. Umožní vám sledovat okolí vozidla v rozmezí 360°. Řidič si tak může vizualizovat exteriér vozidla pomocí dotykové obrazovky, otočit se nebo přiblížit určitou oblast. Může také zobrazit panoramatický pohled shora, zepředu nebo zezadu. Funkce Full Automatic Parking (FAPK) vylepšuje poloautomatický parkovací systém Easy Park Assist, který tentokrát zcela automatizuje parkovací manévr. Po aktivaci funkce musí řidič pouze sledovat okolí vozidla a sešlápnout plynový pedál, aby zařadil a upravil rychlost manévru. Tímto způsobem může parkovat podélně, příčně i kolmo, aniž by bylo nutné sešlápnout brzdu nebo rychlost pro jízdu vpřed či vzad nebo dokonce sahat na volant.
Zvýšená aktivní bezpečnost
Díky své nové verzi ELKA (hlídání mrtvého úhlu a zabránění opuštění jízdního pruhu v případě předjíždění) se tato funkce stává účinnější než kdy dříve. Díky technologii, která kombinuje data z přední kamery a bočních senzorů, se vozidlo při pokusu o předjíždění automaticky zařadí zpět do svého jízdního pruhu v případě možného vybočení z jízdního pruhu nebo rizika čelní nebo boční kolize. Tento asisten řízení je doplněn o „realistický“ výhled z palubní desky, který je vyhotoven ve 2D a v reálném čase modeluje trasu jízdního pruhu a také polohu Novéhoc Renault Austral i ostatních účastníků silničního provozu. Další tři nové asistenty řízení mají chránit ostatní účastníky silničního provozu, zejména chodce a cyklisty. Systém nouzového automatického brzdění (Rear AEB-Reverse Automatic Emergency Braking) je, jak již jeho název napovídá, protějškem k systému nouzového automatického brzdění při couvání (AEBS-Automatic Emergency Braking), který je aktivován, když řidič couvá. Pokud ultrazvukové senzory detekují potenciální překážku (chodce, cyklistu, sloup atd.), systém řidiče vizuálně a akusticky varuje před aktivací dvousekundového nouzového brzdění, aby se vyhnul srážce. Tento systém je aktivní při couvání v rychlosti v rozmezí 3 a 10 km/h. Varování na blížící se vozidlo při couvání (zadní CTA) detekuje vozidla pohybující se rychlostí vyšší než 4 km/h a signalizuje řidiči, který zahájí couvací manévr, aby opustil parkovací místo, kde je omezená viditelnost (kolmé nebo šikmé). Kromě toho systém bezpečného výjezdu (OSE-Safe Occupant Exit) upozorní řidiče při otevření dveří k výstupu, pokud se blíží jiné vozidlo, motocykl nebo cyklista. Tento vizuální a zvukový varovný systém umožňuje zejména zabránit kolizi nebo srážce cyklistů, kteří jsou tímto typem nehod ve městě obzvláště postiženi.
Inteligentní high-tech osvětlení
Nový Austral je vybaven špičkovými předními světlomety, které výrazně přispívají k bezpečnosti a zároveň nabízejí optimální jízdní komfort. Díky technologii Adaptive Vision LED s integrovanou funkcí mlhových světlometů (AFS) se osvětlení inteligentně přizpůsobuje sklonu volantu, rychlosti, provozu a povětrnostním podmínkám s cílem optimalizovat výhled dopředu i do stran, zejména při zatáčení, aniž by oslňovalo ostatní účastníky silničního provozu. S verzí Matrix LED Vision (Matrix beam / ADB) může řidič zvolit možnost jízdy s permanentně zapnutými dálkovými světly pro maximální osvětlení bez ohledu na okolní provoz. Takový výkon je umožněn díky technologií diod vyzařujících světlo bez oslňování ostatních. Je schopna přizpůsobit rozložení světla tak, aby zaručovala pohodlí a bezpečnost řidiče a cestujících i v okolních vozidlech.
« První jízda s Lexusem NX: Druhá generace napravuje největší prohřešek Vracení peněz za povinné ručení při nižším využívání auta z důvodu růstu cen pohonných hmot »